Modele szkoleń elektronicznych: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
(LinkTitles.)
Linia 16: Linia 16:


Można wyróżnić kilka '''modeli szkoleń elektronicznych''':
Można wyróżnić kilka '''modeli szkoleń elektronicznych''':
* '''Samokształcenie''' (brak interakcji między osobami uczestniczącymi w szkoleniu, student ma dostęp do bazy informacji  
* '''[[Samokształcenie]]''' (brak interakcji między osobami uczestniczącymi w szkoleniu, student ma dostęp do bazy informacji  
i studiuje materiały, w ten sposób zdobywając wiedzę i umiejętności).  
i studiuje [[materiały]], w ten sposób zdobywając wiedzę i [[umiejętności]]).  
* '''Szkolenia asynchroniczne''' (jeden z najbardziej popularnych typów szkoleń elektonicznych). Student nie ma kontaktu z  
* '''Szkolenia asynchroniczne''' (jeden z najbardziej popularnych typów szkoleń elektonicznych). Student nie ma kontaktu z  
nauczycielem w czasie rzeczywistym. Ten rodzaj szkoleń może zawierać pewne cechy synchroniczności tj. kontakt studenta  
nauczycielem w czasie rzeczywistym. Ten rodzaj szkoleń może zawierać pewne cechy synchroniczności tj. kontakt studenta  
z nauczycielem poprzez pocztę, grupy dyskusyjne, forum dyskusyjne, również czat. Tempo realizacji programu szkolenia jest  
z nauczycielem poprzez pocztę, grupy dyskusyjne, [[forum dyskusyjne]], również czat. Tempo realizacji programu szkolenia jest  
realizowane przez studenta. Student ma w dowolnym czasie możliwość skorzystania ze szkolenia. Nauczyciel może, ale nie musi  
realizowane przez studenta. Student ma w dowolnym czasie możliwość skorzystania ze szkolenia. Nauczyciel może, ale nie musi  
nałożyć na studenta obowiązek ukończenia kursu w wyznaczonym czasie.
nałożyć na studenta [[obowiązek]] ukończenia kursu w wyznaczonym czasie.
* '''Szkolenia synchroniczne''' (prowadzone w czasie rzeczywistym, uczestniczy szkolenia muszą być obecni w tym samym czasie,  
* '''Szkolenia synchroniczne''' (prowadzone w czasie rzeczywistym, uczestniczy szkolenia muszą być obecni w tym samym czasie,  
miejscu niekoniecznie). Ten typ szkolenia bardzo przypomina szkolenie tradycyjne.  
miejscu niekoniecznie). Ten typ szkolenia bardzo przypomina szkolenie tradycyjne.  
Linia 29: Linia 29:
==Bibliografia==
==Bibliografia==
* Bencewicz-Miazga A., "e-Business w internecie i multimediach", Wydawnictwo Mikom, Warszawa 2003, s. 15
* Bencewicz-Miazga A., "e-Business w internecie i multimediach", Wydawnictwo Mikom, Warszawa 2003, s. 15
* Clarke A., "e-Learning nauka na odległość", Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, 2007, s. 35
* Clarke A., "e-Learning [[nauka na odległość]]", Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, 2007, s. 35


{{a|Joanna Galas}}
{{a|Joanna Galas}}
[[Kategoria:Szkolenia]]
[[Kategoria:Szkolenia]]
<!--[[en:Electronic learning models]]-->
<!--[[en:Electronic learning models]]-->

Wersja z 21:52, 20 maj 2020

Modele szkoleń elektronicznych
Polecane artykuły


Można wyróżnić kilka modeli szkoleń elektronicznych:

  • Samokształcenie (brak interakcji między osobami uczestniczącymi w szkoleniu, student ma dostęp do bazy informacji

i studiuje materiały, w ten sposób zdobywając wiedzę i umiejętności).

  • Szkolenia asynchroniczne (jeden z najbardziej popularnych typów szkoleń elektonicznych). Student nie ma kontaktu z

nauczycielem w czasie rzeczywistym. Ten rodzaj szkoleń może zawierać pewne cechy synchroniczności tj. kontakt studenta z nauczycielem poprzez pocztę, grupy dyskusyjne, forum dyskusyjne, również czat. Tempo realizacji programu szkolenia jest realizowane przez studenta. Student ma w dowolnym czasie możliwość skorzystania ze szkolenia. Nauczyciel może, ale nie musi nałożyć na studenta obowiązek ukończenia kursu w wyznaczonym czasie.

  • Szkolenia synchroniczne (prowadzone w czasie rzeczywistym, uczestniczy szkolenia muszą być obecni w tym samym czasie,

miejscu niekoniecznie). Ten typ szkolenia bardzo przypomina szkolenie tradycyjne.

  • Szkolenia mieszane (tradycyjny proces dydaktyczny jest wspomagany przez techniki e-learningowe)

Bibliografia

  • Bencewicz-Miazga A., "e-Business w internecie i multimediach", Wydawnictwo Mikom, Warszawa 2003, s. 15
  • Clarke A., "e-Learning nauka na odległość", Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, 2007, s. 35

Autor: Joanna Galas