Rekomendacja hotelu
Rekomendacja hotelu |
---|
Polecane artykuły |
System rekomendacji zakładów hotelarskich i gastronomicznych został wprowadzony w roku 1993 przez Zrzeszenie Polskich Hoteli Turystycznych i kontynuowany od 1996 roku przez Polskie Zrzeszenie Hoteli. Rekomendacja jest dobrowolna, a postępowanie rekomendacyjne jest wszczynane na wniosek zainteresowanego zakładu. Celem jest wyłonienie najlepszych zakładów hotelarskich spośród hoteli, moteli, domów wycieczkowych, pensjonatów, schronisk i innych zakładów hotelarskich a także promocja ich usług. Rekomendacja opiera się na kategoryzacji zakładów uzupełnionej o elementy usługi zależne od czynnika ludzkiego.
Kryteria
Podstawowym kryterium rekomendacji jest spełnianie wymagań kategoryzacyjnych zakładu wzbogaconych o elementy sprawności i kultury obsługi oraz sprawność urządzeń technicznych. Rekomendacja opiera się na klasyfikacji siedmiu segmentów działalności, do których zalicza się:
- zagospodarowanie terenu - wygląd i stan budynku, dekorację, oświetlenie, urządzenia rekreacyjne,
- instalacje i urządzenia techniczne - sprawność ich działania,
- standard pomieszczeń mieszkalnych, gastronomicznych i ogólnodostępnych,
- poziom usług - sprawność, rzetelność, kultura, uprzejmość, higiena,
- asortyment i jakość produkcji - wybór, zróżnicowanie i jakość potraw i napojów,
- usługi dodatkowe
- ogólne wrażenie - atmosfera spokoju, uprzejmości i ciepła, sprawność organizacji.
Warunkiem zarekomendowania zakładu jest osiągnięcie, co najmniej minimalnej liczby punktów. Rekomendację, przyznaje się na dwa lata kalendarzowe, a koszty rekomendacji pokrywa zainteresowany zakład.
Bibliografia
- Cz. Witkowski, Hotelarstwo cz. 1 Podstawy hotelarstwa, Warszawa, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, 2002 s 82-83
Autor: Marzena Ryndak