Modele szkoleń elektronicznych: Różnice pomiędzy wersjami
Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update) |
(LinkTitles.) |
||
Linia 16: | Linia 16: | ||
Można wyróżnić kilka '''modeli szkoleń elektronicznych''': | Można wyróżnić kilka '''modeli szkoleń elektronicznych''': | ||
* '''Samokształcenie''' (brak interakcji między osobami uczestniczącymi w szkoleniu, student ma dostęp do bazy informacji | * '''[[Samokształcenie]]''' (brak interakcji między osobami uczestniczącymi w szkoleniu, student ma dostęp do bazy informacji | ||
i studiuje materiały, w ten sposób zdobywając wiedzę i umiejętności). | i studiuje [[materiały]], w ten sposób zdobywając wiedzę i [[umiejętności]]). | ||
* '''Szkolenia asynchroniczne''' (jeden z najbardziej popularnych typów szkoleń elektonicznych). Student nie ma kontaktu z | * '''Szkolenia asynchroniczne''' (jeden z najbardziej popularnych typów szkoleń elektonicznych). Student nie ma kontaktu z | ||
nauczycielem w czasie rzeczywistym. Ten rodzaj szkoleń może zawierać pewne cechy synchroniczności tj. kontakt studenta | nauczycielem w czasie rzeczywistym. Ten rodzaj szkoleń może zawierać pewne cechy synchroniczności tj. kontakt studenta | ||
z nauczycielem poprzez pocztę, grupy dyskusyjne, forum dyskusyjne, również czat. Tempo realizacji programu szkolenia jest | z nauczycielem poprzez pocztę, grupy dyskusyjne, [[forum dyskusyjne]], również czat. Tempo realizacji programu szkolenia jest | ||
realizowane przez studenta. Student ma w dowolnym czasie możliwość skorzystania ze szkolenia. Nauczyciel może, ale nie musi | realizowane przez studenta. Student ma w dowolnym czasie możliwość skorzystania ze szkolenia. Nauczyciel może, ale nie musi | ||
nałożyć na studenta obowiązek ukończenia kursu w wyznaczonym czasie. | nałożyć na studenta [[obowiązek]] ukończenia kursu w wyznaczonym czasie. | ||
* '''Szkolenia synchroniczne''' (prowadzone w czasie rzeczywistym, uczestniczy szkolenia muszą być obecni w tym samym czasie, | * '''Szkolenia synchroniczne''' (prowadzone w czasie rzeczywistym, uczestniczy szkolenia muszą być obecni w tym samym czasie, | ||
miejscu niekoniecznie). Ten typ szkolenia bardzo przypomina szkolenie tradycyjne. | miejscu niekoniecznie). Ten typ szkolenia bardzo przypomina szkolenie tradycyjne. | ||
Linia 29: | Linia 29: | ||
==Bibliografia== | ==Bibliografia== | ||
* Bencewicz-Miazga A., "e-Business w internecie i multimediach", Wydawnictwo Mikom, Warszawa 2003, s. 15 | * Bencewicz-Miazga A., "e-Business w internecie i multimediach", Wydawnictwo Mikom, Warszawa 2003, s. 15 | ||
* Clarke A., "e-Learning nauka na odległość", Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, 2007, s. 35 | * Clarke A., "e-Learning [[nauka na odległość]]", Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, 2007, s. 35 | ||
{{a|Joanna Galas}} | {{a|Joanna Galas}} | ||
[[Kategoria:Szkolenia]] | [[Kategoria:Szkolenia]] | ||
<!--[[en:Electronic learning models]]--> | <!--[[en:Electronic learning models]]--> |
Wersja z 20:52, 20 maj 2020
Modele szkoleń elektronicznych |
---|
Polecane artykuły |
Można wyróżnić kilka modeli szkoleń elektronicznych:
- Samokształcenie (brak interakcji między osobami uczestniczącymi w szkoleniu, student ma dostęp do bazy informacji
i studiuje materiały, w ten sposób zdobywając wiedzę i umiejętności).
- Szkolenia asynchroniczne (jeden z najbardziej popularnych typów szkoleń elektonicznych). Student nie ma kontaktu z
nauczycielem w czasie rzeczywistym. Ten rodzaj szkoleń może zawierać pewne cechy synchroniczności tj. kontakt studenta z nauczycielem poprzez pocztę, grupy dyskusyjne, forum dyskusyjne, również czat. Tempo realizacji programu szkolenia jest realizowane przez studenta. Student ma w dowolnym czasie możliwość skorzystania ze szkolenia. Nauczyciel może, ale nie musi nałożyć na studenta obowiązek ukończenia kursu w wyznaczonym czasie.
- Szkolenia synchroniczne (prowadzone w czasie rzeczywistym, uczestniczy szkolenia muszą być obecni w tym samym czasie,
miejscu niekoniecznie). Ten typ szkolenia bardzo przypomina szkolenie tradycyjne.
- Szkolenia mieszane (tradycyjny proces dydaktyczny jest wspomagany przez techniki e-learningowe)
Bibliografia
- Bencewicz-Miazga A., "e-Business w internecie i multimediach", Wydawnictwo Mikom, Warszawa 2003, s. 15
- Clarke A., "e-Learning nauka na odległość", Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, 2007, s. 35
Autor: Joanna Galas