Materiały reklamowe: Różnice pomiędzy wersjami
m (Czyszczenie tekstu) |
m (cleanup bibliografii i rotten links) |
||
Linia 37: | Linia 37: | ||
==Bibliografia== | ==Bibliografia== | ||
<noautolinks> | <noautolinks> | ||
* Kamińska A., Kopczyński P. (2015) | * Kamińska A., Kopczyński P. (2015), ''[https://bazhum.muzhp.pl/media//files/Zarzadzanie_Teoria_i_Praktyka/Zarzadzanie_Teoria_i_Praktyka-r2015-t-n4_(14)/Zarzadzanie_Teoria_i_Praktyka-r2015-t-n4_(14)-s51-59/Zarzadzanie_Teoria_i_Praktyka-r2015-t-n4_(14)-s51-59.pdf Skuteczność tradycyjnych form komunikacji marketingowej przedsiębiorstw]'', Zarządzanie. Teoria i Praktyka, nr 14 | ||
* Mikosz J. (2010). [https://bazhum.muzhp.pl/media/files/Kultura_Media_Teologia/Kultura_Media_Teologia-r2010-t3/Kultura_Media_Teologia-r2010-t3-s44-58/Kultura_Media_Teologia-r2010-t3-s44-58.pdf ''Formy reklamy zewnętrznej''], "Kultura - Media - Teologia", nr 3, s. 49 | * Mikosz J. (2010). [https://bazhum.muzhp.pl/media/files/Kultura_Media_Teologia/Kultura_Media_Teologia-r2010-t3/Kultura_Media_Teologia-r2010-t3-s44-58/Kultura_Media_Teologia-r2010-t3-s44-58.pdf ''Formy reklamy zewnętrznej''], "Kultura - Media - Teologia", nr 3, s. 49 | ||
* Wrona K. (2012). [https://bazhum.muzhp.pl/media//files/Marketing_Instytucji_Naukowych_i_Badawczych/Marketing_Instytucji_Naukowych_i_Badawczych-r2012-t-n1(2)/Marketing_Instytucji_Naukowych_i_Badawczych-r2012-t-n1(2)-s233-249/Marketing_Instytucji_Naukowych_i_Badawczych-r2012-t-n1(2)-s233-249.pdf ''Identyfikacja wizualna - jej rola w kształtowaniu świadomości marki oraz komunikacji marketingowej''], "Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych", nr 1(2), s. 242, 246 | * Wrona K. (2012). [https://bazhum.muzhp.pl/media//files/Marketing_Instytucji_Naukowych_i_Badawczych/Marketing_Instytucji_Naukowych_i_Badawczych-r2012-t-n1(2)/Marketing_Instytucji_Naukowych_i_Badawczych-r2012-t-n1(2)-s233-249/Marketing_Instytucji_Naukowych_i_Badawczych-r2012-t-n1(2)-s233-249.pdf ''Identyfikacja wizualna - jej rola w kształtowaniu świadomości marki oraz komunikacji marketingowej''], "Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych", nr 1(2), s. 242, 246 |
Wersja z 01:44, 12 lis 2023
Materiały reklamowe |
---|
Polecane artykuły |
Materiały reklamowe to zbiór produktów, których zadaniem jest odpowiednia popularyzacja firmy, marki czy konkretnego artykułu. Produkty te mają trafić do jak największej liczby odbiorców oraz zachęcić ich do zakupu danej rzeczy lub do skorzystania z usług reklamowanej firmy. Planując zakup materiałów promocyjnych dla firmy, warto zastanowić się, jak będą wykorzystywane - jakie materiały będą potrzebne stale, a jakie tylko na specjalne okazje. Do najbardziej znanych materiałów reklamowych należą: wizytówki, strony internetowe, ulotki, bilbordy oraz gadżety reklamowe.
TL;DR
Materiały reklamowe, takie jak wizytówki, ulotki, gadżety reklamowe i strony internetowe, są ważnym narzędziem w promocji firm i produktów. Wizytówki powinny być starannie wykonane i zawierać istotne informacje. Gadżety reklamowe mogą być niedrogą formą reklamy, ale ważne jest, aby były oryginalne i dobrej jakości. Ulotki powinny być czytelne i przekazywać ważne informacje. Bilbordy są skuteczną formą reklamy, ale mogą być negatywnie postrzegane przez społeczeństwo. Strony internetowe są niezbędnym narzędziem dla firm, a ich mobilne wersje są coraz bardziej popularne.
Wizytówki
Wizytówka to niewielki druk akcydensowy, który powinien być wykonany ze szczególną starannością, ponieważ świadczy o jej właścicielu oraz o firmie. W tym przypadku istotny jest projekt graficzny, a także gramatura i faktura papieru. Wizytówka zawiera numer telefonu oraz adres określonej instytucji lub konkretnej osoby. Powinna się wyróżniać oraz pomagać zapamiętać najważniejsze dane. Istotną wadą wizytówek jest to, że są dość małe i łatwo je zgubić. "Można rozważyć użycie rewersu, jako miejsca umieszczenia dodatkowych informacji, przesłania marketingowego lub też pierwszą stronę zaprojektować w rodzimym języku, natomiast drugą - po angielsku" (K. Wrona 2012, s. 242).
Gadżety reklamowe
Można powiedzieć, że gadżety to niewielkie upominki, na których umieszcza się znak firmowy. Zazwyczaj są to produkty biurowe, takie jak: długopisy, ołówki czy notesy, ale także breloczki, kalendarze oraz kubki. Inaczej mówiąc, są to rzeczy które kojarzą się z firmą, którą reklamują. Gadżety reklamowe są zazwyczaj wykorzystywane w czasie trwania akcji promocyjnych, pokazów czy degustacji. Tą formę reklamy najczęściej stosują firmy ubezpieczeniowe, agencje nieruchomości, firmy farmaceutyczne oraz biura, które prowadzą działalność usługową. Jest to przede wszystkim stosunkowo niedroga forma reklamy, ale mało doceniana gdyż przeważnie są to tanie i mało przydatne przedmioty. W związku z tym, jeśli inwestuje się w taki rodzaj promocji warto pamiętać, aby gadżety były oryginalne oraz miały dobrą jakość.
Ulotki
Ulotki stanowią jeden z najstarszych rodzajów reklamy. Są one najczęściej rozdawane w miejscach pełnych ludzi lub zostawiane w skrzynkach pocztowych. Ulotka musi być skonstruowana tak, aby jej przeczytanie oraz zapamiętanie najważniejszych informacji zajęło jak najmniej czasu. Tekst natomiast powinien być czytelny, przejrzysty oraz logiczny. W literaturze zwykle można spotkać się z podziałem ulotek reklamowych na ulotki: promocyjne, informacyjne, sprzedażowe lub z zaproszeniami. Głównym zadaniem ulotek promocyjnych jest nakłonienie odbiorcy do skorzystania z określonej propozycji. Ulotki informacyjne powinny udzielać konkretnych wiadomości, a ulotki sprzedażowe często zawierają cennik produktów lub usług. Ostatnią wersją ulotek są ulotki z zaproszeniami, których zadaniem jest przekazanie szczegółów dotyczących jakiegoś wydarzenia oraz namówienie do uczestnictwa w nim (A. Kamińska, P.Kopczyński 2015, s. 52,53).
Bilbordy
Bilbordy to materiały reklamowe, które pomagają w tworzeniu wizerunku firmy oraz wspomagają działania public relations. Można je podzielić na bilbordy wolnostojące oraz przymocowane do nieruchomości. Odbiorcami tej formy reklamy są najczęściej kierowcy i piesi. Na bilbordach zazwyczaj można zobaczyć twarze sławnych osób np. aktorów, piosenkarzy czy sportowców, co ma dodatkowo zachęcić ludzi do produktu lub usługi. Ten rodzaj reklamy niesie za sobą liczne korzyści, ale również wady. Do plusów związanych ze stawianiem bilbordów z pewnością można zaliczyć stosunkowe niskie koszty reklamy oraz dużą liczbę odbiorców, a do minusów niekorzystne postrzeganie ich przez społeczeństwo, ponieważ wywołują negatywny wpływ na wygląd otoczenia. Ponadto, warto wspomnieć, iż bilbordy mogą wprowadzać chaos informacyjny, gdyż bardzo często w miejscach wzmożonego ruchu jest ich zbyt dużo (J.Mikosz 2010, s. 49).
Strona internetowa
W dzisiejszych czasach ciężko sobie wyobrazić istnienie jakiejkolwiek firmy bez możliwości sprawdzenia jej w Internecie. Na stronie internetowej, przedsiębiorstwa udostępniają liczne informacje o swoim biznesie, opis wytwarzanych produktów lub oferowanych usług, a nawet możliwość kupna określonych artykułów. Istotne znaczenie ma również przystosowanie strony WWW do smartfonów, co umożliwia korzystanie z tej strony w niemalże każdym miejscu i o każdej porze. Według badań stale wzrastająca liczba urządzeń mobilnych oraz niewygórowana cena za mobilną transmisję danych sprawiają, że ten rodzaj reklamy bardzo silnie oddziałuje na odbiorców.
Bibliografia
- Kamińska A., Kopczyński P. (2015), Skuteczność tradycyjnych form komunikacji marketingowej przedsiębiorstw, Zarządzanie. Teoria i Praktyka, nr 14
- Mikosz J. (2010). Formy reklamy zewnętrznej, "Kultura - Media - Teologia", nr 3, s. 49
- Wrona K. (2012). Identyfikacja wizualna - jej rola w kształtowaniu świadomości marki oraz komunikacji marketingowej, "Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych", nr 1(2), s. 242, 246
Autor: Julia Sławecka