Czas reakcji systemu informacyjnego: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
Nie podano opisu zmian
Linia 15: Linia 15:




'''[[Czas reakcji]]''' jest to czas oczekiwania na informację, czyli jak długo [[użytkownik]] musi czekać na odpowiedź na zadane pytanie.  
'''[[Czas reakcji]] systemu informacyjnego''' jest to czas oczekiwania na informację, czyli jak długo [[użytkownik]] musi czekać na odpowiedź na zadane pytanie. [[System informacyjny]] może mieć z góry określone wymogi dotyczące terminowości dostarczenia informacji i odpowiedzi na zapytania użytkowników. W wielu przypadkach czas oczekiwania na odpowiedź systemu stanowi istotny [[wskaźnik]] decydujący o wygodzie użytkownika systemu.


[[System informacyjny]] może mieć z góry określone wymogi dotyczące terminowości dostarczenia informacji i odpowiedzi na zapytania użytkowników.  
Czas reakcji może być wyznaczony na różne sposoby. Może to być czas trwania pojedynczej operacji, czas trwania połączenia sieciowego lub czas trwania zdefiniowanego szeregu operacji. Może też być to czas potrzebny, aby system przygotował odpowiedź na zapytanie. Czas odpowiedzi systemu informacyjnego zależy od wielu czynników, takich jak jakość i szybkość sprzętu, oprogramowanie, sieć, czas obsługi zapytań, ilość danych i inne. Optymalizacja czasu odpowiedzi systemu informatycznego obejmuje zadania takie, jak: optymalizacja kodu, optymalizacja bazy danych, optymalizacja sieci, optymalizacja wykorzystania pamięci, optymalizacja algorytmów i inne.


W wielu przypadkach czas oczekiwania na odpowiedź systemu stanowi istotny [[wskaźnik]] decydujący o wygodzie użytkownika systemu.
==Rola czasu odpowiedzi systemu informatycznego w organizacji==
Dla pracowników organizacji czas odpowiedzi systemu informatycznego jest ważny, gdyż wpływa na ich wydajność. Zbyt wolny czas odpowiedzi systemu informatycznego może spowodować:
* opóźnienia w realizacji zadań,
* utratę ważnych danych,
* frustrację użytkowników,
* zmniejszenie wydajności i dokładności,
* obniżenie poczucia bezpieczeństwa.
Aby poprawić wydajność systemu informatycznego, należy przeprowadzić odpowiednie testy wydajności i zoptymalizować wszystkie elementy systemu. Należy również regularnie aktualizować oprogramowanie i sprzęt, aby zapewnić jak najszybszy czas odpowiedzi. Ponadto, organizacje powinny zarządzać zapytaniami użytkowników, aby zminimalizować obciążenie systemu informatycznego.


==Bibliografia==
==Bibliografia==

Wersja z 12:10, 24 sty 2023

Czas reakcji systemu informacyjnego
Polecane artykuły


Czas reakcji systemu informacyjnego jest to czas oczekiwania na informację, czyli jak długo użytkownik musi czekać na odpowiedź na zadane pytanie. System informacyjny może mieć z góry określone wymogi dotyczące terminowości dostarczenia informacji i odpowiedzi na zapytania użytkowników. W wielu przypadkach czas oczekiwania na odpowiedź systemu stanowi istotny wskaźnik decydujący o wygodzie użytkownika systemu.

Czas reakcji może być wyznaczony na różne sposoby. Może to być czas trwania pojedynczej operacji, czas trwania połączenia sieciowego lub czas trwania zdefiniowanego szeregu operacji. Może też być to czas potrzebny, aby system przygotował odpowiedź na zapytanie. Czas odpowiedzi systemu informacyjnego zależy od wielu czynników, takich jak jakość i szybkość sprzętu, oprogramowanie, sieć, czas obsługi zapytań, ilość danych i inne. Optymalizacja czasu odpowiedzi systemu informatycznego obejmuje zadania takie, jak: optymalizacja kodu, optymalizacja bazy danych, optymalizacja sieci, optymalizacja wykorzystania pamięci, optymalizacja algorytmów i inne.

Rola czasu odpowiedzi systemu informatycznego w organizacji

Dla pracowników organizacji czas odpowiedzi systemu informatycznego jest ważny, gdyż wpływa na ich wydajność. Zbyt wolny czas odpowiedzi systemu informatycznego może spowodować:

  • opóźnienia w realizacji zadań,
  • utratę ważnych danych,
  • frustrację użytkowników,
  • zmniejszenie wydajności i dokładności,
  • obniżenie poczucia bezpieczeństwa.

Aby poprawić wydajność systemu informatycznego, należy przeprowadzić odpowiednie testy wydajności i zoptymalizować wszystkie elementy systemu. Należy również regularnie aktualizować oprogramowanie i sprzęt, aby zapewnić jak najszybszy czas odpowiedzi. Ponadto, organizacje powinny zarządzać zapytaniami użytkowników, aby zminimalizować obciążenie systemu informatycznego.

Bibliografia

  • Flakiewicz W., Informacyjne systemy zarządzania, Podstawy budowy i funkcjonowania, PWE, Warszawa 1990
  • Informatyka ekonomiczna, pod red. E. Niedzielskiej, Wydawnictwo AE im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 1998
  • Kisielnicki J., Sroka H., Systemy informacyjne biznesu, Agencja wydawnicza - Placet, Warszawa 1999
  • O'Brien J.A., Management Information Systems, A Managerial End User Perspective, Irwin, Homewood Ill, Boston 1990
  • Woźniak K., System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005
  • Łobejko, S. (2004). Systemy informacyjne w zarządzaniu wiedzą i innowacją w przedsiębiorstwie. Monografie i Opracowania/Szkoła Główna Handlowa, (527).

Autor: Krzysztof Woźniak