Program najlepszych praktyk: Różnice pomiędzy wersjami
m (Dodanie MetaData Description) |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 25: | Linia 25: | ||
<google>ban728t</google> | <google>ban728t</google> | ||
==Implementacja programów najlepszych praktyk w organizacji== | |||
Rola liderów: | |||
* Wybór liderów i ich odpowiedzialności: Jakie [[umiejętności]] i [[kompetencje]] powinien posiadać [[lider]] oraz jakie będą jego główne odpowiedzialności. | |||
* [[Komunikacja]] i zaangażowanie liderów w programy: Narzędzia i techniki, które mogą pomóc liderom w skutecznej komunikacji z pracownikami oraz w budowaniu zaufania i akceptacji wśród zespołu. | |||
* Budowanie zaufania i akceptacji wśród pracowników: strategie i techniki, które mogą być wykorzystane do tego celu. | |||
[[Planowanie]] i realizacja programów: | |||
* Określanie celów i oczekiwanych rezultatów programów. | |||
* Tworzenie harmonogramu i budżetu dla programów. | |||
* [[Organizowanie]] zespołów projektowych i odpowiedzialności. | |||
[[Zaangażowanie pracowników]] i budowanie ich zaufania do programów: | |||
* Komunikacja z pracownikami na temat programów. | |||
* [[Motywowanie]] pracowników do aktywnego uczestnictwa w programach. Jak motywować pracowników do aktywnego uczestnictwa w programach najlepszych praktyk. | |||
* Rozwiązywanie obaw i wątpliwości pracowników dotyczących programów | |||
[[Monitorowanie]] postępów i mierzenie efektów programów: | |||
* Określanie wskaźników sukcesu i metryk monitorowania programów, określanie wskaźników sukcesu i metryk monitorowania programów najlepszych praktyk. | |||
* Regularna [[ocena]] postępów i wyników programów, znaczenie regularnej oceny postępów i wyników programów najlepszych praktyk. | |||
* Wnioskowanie z wyników i wprowadzanie ulepszeń w programach: Jak wnioskować z wyników programów i jak wprowadzać ulepszenia w celu zwiększenia ich skuteczności. | |||
==Bibliografia== | ==Bibliografia== |
Wersja z 14:09, 18 paź 2023
Program najlepszych praktyk |
---|
Polecane artykuły |
Technika programów najlepszych praktyk (ang. best practices) ma na celu upowszechnienie wśród pracowników organizacji najlepszych, najbardziej efektywnych i racjonalnych metod wykonywania różnego rodzaju prac dla przedsiębiorstwa.
Sprzyjać temu mają przede wszystkim spotkania pozwalające na wymianę doświadczeń i poglądów między pracownikami, szkolenia wewnętrzne, treningi, itp.
Informatyczne wspomaganie w tej dziedzinie może służyć ułatwianiu dostępu do najlepszych procedur i metod wykonywania pracy w przedsiębiorstwie, do informacji o doświadczeniach innych pracowników, do rozwiązań przykładowych sytuacji problemowych. Przy zarządzaniu wiedzą - programy najlepszych praktyk - wspomagają obszary organizacyjnego uczenia się i dzielenia się wiedzą.
Efekty zastosowań
Powinny być stosowane w celu wspierania strategicznego zarządzania personelem przedsiębiorstwa, jako element ułatwiający transfer wiedzy organizacyjnej i wzmacniający poziom kultury organizacyjnej
Implementacja programów najlepszych praktyk w organizacji
Rola liderów:
- Wybór liderów i ich odpowiedzialności: Jakie umiejętności i kompetencje powinien posiadać lider oraz jakie będą jego główne odpowiedzialności.
- Komunikacja i zaangażowanie liderów w programy: Narzędzia i techniki, które mogą pomóc liderom w skutecznej komunikacji z pracownikami oraz w budowaniu zaufania i akceptacji wśród zespołu.
- Budowanie zaufania i akceptacji wśród pracowników: strategie i techniki, które mogą być wykorzystane do tego celu.
Planowanie i realizacja programów:
- Określanie celów i oczekiwanych rezultatów programów.
- Tworzenie harmonogramu i budżetu dla programów.
- Organizowanie zespołów projektowych i odpowiedzialności.
Zaangażowanie pracowników i budowanie ich zaufania do programów:
- Komunikacja z pracownikami na temat programów.
- Motywowanie pracowników do aktywnego uczestnictwa w programach. Jak motywować pracowników do aktywnego uczestnictwa w programach najlepszych praktyk.
- Rozwiązywanie obaw i wątpliwości pracowników dotyczących programów
Monitorowanie postępów i mierzenie efektów programów:
- Określanie wskaźników sukcesu i metryk monitorowania programów, określanie wskaźników sukcesu i metryk monitorowania programów najlepszych praktyk.
- Regularna ocena postępów i wyników programów, znaczenie regularnej oceny postępów i wyników programów najlepszych praktyk.
- Wnioskowanie z wyników i wprowadzanie ulepszeń w programach: Jak wnioskować z wyników programów i jak wprowadzać ulepszenia w celu zwiększenia ich skuteczności.
Bibliografia
- Woźniak K., System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005
Autor: Krzysztof Woźniak