Modele szkoleń elektronicznych: Różnice pomiędzy wersjami
Z Encyklopedia Zarządzania
(LinkTitles.) |
m (Dodanie MetaData Description) |
||
Linia 34: | Linia 34: | ||
[[Kategoria:Szkolenia]] | [[Kategoria:Szkolenia]] | ||
<!--[[en:Electronic learning models]]--> | <!--[[en:Electronic learning models]]--> | ||
{{#metamaster:description|Modele szkoleń elektronicznych - samokształcenie, szkolenia asynchroniczne, synchroniczne i mieszane. Dowiedz się, jak zdobywać wiedzę i umiejętności online.}} |
Wersja z 16:13, 11 paź 2023
Modele szkoleń elektronicznych |
---|
Polecane artykuły |
Można wyróżnić kilka modeli szkoleń elektronicznych:
- Samokształcenie (brak interakcji między osobami uczestniczącymi w szkoleniu, student ma dostęp do bazy informacji
i studiuje materiały, w ten sposób zdobywając wiedzę i umiejętności).
- Szkolenia asynchroniczne (jeden z najbardziej popularnych typów szkoleń elektonicznych). Student nie ma kontaktu z
nauczycielem w czasie rzeczywistym. Ten rodzaj szkoleń może zawierać pewne cechy synchroniczności tj. kontakt studenta z nauczycielem poprzez pocztę, grupy dyskusyjne, forum dyskusyjne, również czat. Tempo realizacji programu szkolenia jest realizowane przez studenta. Student ma w dowolnym czasie możliwość skorzystania ze szkolenia. Nauczyciel może, ale nie musi nałożyć na studenta obowiązek ukończenia kursu w wyznaczonym czasie.
- Szkolenia synchroniczne (prowadzone w czasie rzeczywistym, uczestniczy szkolenia muszą być obecni w tym samym czasie,
miejscu niekoniecznie). Ten typ szkolenia bardzo przypomina szkolenie tradycyjne.
- Szkolenia mieszane (tradycyjny proces dydaktyczny jest wspomagany przez techniki e-learningowe)
Bibliografia
- Bencewicz-Miazga A., "e-Business w internecie i multimediach", Wydawnictwo Mikom, Warszawa 2003, s. 15
- Clarke A., "e-Learning nauka na odległość", Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, 2007, s. 35
Autor: Joanna Galas