Dostępność informacji: Różnice pomiędzy wersjami
Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update) |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 14: | Linia 14: | ||
}} | }} | ||
'''Dostępność''' informacji oznacza, że informacja jest łatwo dostępna dla osób, które jej potrzebują. Oznacza to, że informacja jest przechowywana w odpowiednim miejscu, jest łatwo dostępna dla wszystkich, którzy ją potrzebują i jest przedstawiona w sposób, który jest zrozumiały dla odbiorców. | |||
* Przechowywanie informacji: Informacja musi być przechowywana w odpowiednim miejscu, takim jak baza danych, dokument czy system informatyczny, aby była łatwo dostępna dla osób, które jej potrzebują. | |||
* Dostępność: Informacja musi być łatwo dostępna dla osób, które jej potrzebują, tak aby mogli ją wykorzystać w swoich działaniach. | |||
Dostępność | * Przedstawienie informacji: Informacja musi być przedstawiona w sposób, który jest zrozumiały dla odbiorców, tak aby mogli ją wykorzystać do podejmowania decyzji. | ||
* Integralność: Informacja musi być kompletna, prawdziwa i aktualna, tak aby była użyteczna dla odbiorców. | |||
* Bezpieczeństwo: Informacja musi być chroniona przed nieautoryzowanym dostępem, zmianą lub utratą, tak aby była bezpieczna i zaufana. | |||
==Bibliografia== | ==Bibliografia== | ||
Linia 28: | Linia 28: | ||
* Woźniak K., ''[[System informacji menedżerskiej]] jako instrument zarządzania strategicznego w firmie'', [[praca]] doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005 | * Woźniak K., ''[[System informacji menedżerskiej]] jako instrument zarządzania strategicznego w firmie'', [[praca]] doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005 | ||
[[Kategoria:Kryteria oceny informacji]] | [[Kategoria:Kryteria oceny informacji]] | ||
Wersja z 23:25, 20 sty 2023
Dostępność informacji oznacza, że informacja jest łatwo dostępna dla osób, które jej potrzebują. Oznacza to, że informacja jest przechowywana w odpowiednim miejscu, jest łatwo dostępna dla wszystkich, którzy ją potrzebują i jest przedstawiona w sposób, który jest zrozumiały dla odbiorców.
- Przechowywanie informacji: Informacja musi być przechowywana w odpowiednim miejscu, takim jak baza danych, dokument czy system informatyczny, aby była łatwo dostępna dla osób, które jej potrzebują.
- Dostępność: Informacja musi być łatwo dostępna dla osób, które jej potrzebują, tak aby mogli ją wykorzystać w swoich działaniach.
- Przedstawienie informacji: Informacja musi być przedstawiona w sposób, który jest zrozumiały dla odbiorców, tak aby mogli ją wykorzystać do podejmowania decyzji.
- Integralność: Informacja musi być kompletna, prawdziwa i aktualna, tak aby była użyteczna dla odbiorców.
- Bezpieczeństwo: Informacja musi być chroniona przed nieautoryzowanym dostępem, zmianą lub utratą, tak aby była bezpieczna i zaufana.
Bibliografia
- Flakiewicz W., Informacyjne systemy zarządzania, Podstawy budowy i funkcjonowania, PWE, Warszawa 1990
- Informatyka ekonomiczna, pod red. E. Niedzielskiej, Wydawnictwo AE im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 1998
- Kisielnicki J., Sroka H., Systemy informacyjne biznesu, Agencja wydawnicza - Placet, Warszawa 1999
- O'Brien J.A., Management Information Systems, A Managerial End User Perspective, Irwin, Homewood Ill, Boston 1990
- Woźniak K., System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005