Model warstwowy
Z Encyklopedia Zarządzania
Model warstwowy |
---|
Polecane artykuły |
K. Lisiecka zaproponowała warstwowy model TQM, w którym ukazała cztery poziomy działań:
- filozofię i kulturę firmy,
- zasady działania,
- wybór strategii oraz
- metody i techniki jej realizacji [K. Lisiecka 2002, s. 184].
Model ten, podobnie jak House of Total Quality oraz S-P wskazuje na ogólną koncepcję systemu zarządzania jakością. Jednak w odróżnieniu od nich, wylicza także kluczowe metody, ułatwiając tym samym jego zastosowanie. W warstwie drugiej nie wskazano, które z zasad związanych z systemami zarządzania jakością powinny być uwzględnione, brakuje również wskazania relacji z otoczeniem organizacji.
Bibliografia
- Lisiecka K., Kreowanie jakości, prace naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2002
Autor: Sławomir Wawak