Zarządzanie procesami operacyjnymi
Zarządzanie procesami operacyjnymi |
---|
Polecane artykuły |
Jest to ogólne określenie szerokiej gamy narzędzi dotyczących procesowego aspektu funkcjonowania przedsiębiorstwa. Pozwalają one na gromadzenie i wykorzystanie informacji o tym "jak" należy wykonywać określone prace i zadania, aby sprawnie i efektywnie realizować zakładane cele.
Przykładowym narzędziem zarządzania procesami są wszelkiego rodzaju mapy procesów, schematy przebiegu pracy, instrukcje organizacyjne itp. Informatyczne wspomaganie w zakresie zarządzania procesami operacyjnymi może odbywać się w fazie projektowania i doskonalenia systemu zarządzania, jak też w codziennej działalności przedsiębiorstwa, dając dostęp do aktualnych i dostosowanych do sytuacji instrukcji i procedur postępowania.
Narzędzia te odnoszą się do funkcji gromadzenia i organizowania wiedzy, a także sprzyjają organizacyjnemu uczeniu się
Efekty zastosowań
Mogą być zastosowane do usprawniania procesów zarządzania na szczeblu strategicznym (analizę, planowanie, organizację, wdrażanie, kontrolę) {{#ev:youtube|vcfTD4y8ZxI|480}}
Bibliografia
- Woźniak K., System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005
Autor: Krzysztof Woźniak