Zarządzanie procesami operacyjnymi: Różnice pomiędzy wersjami
m (Infobox update) |
m (Dodanie MetaData Description) |
||
Linia 32: | Linia 32: | ||
[[Kategoria:Podejście procesowe]] | [[Kategoria:Podejście procesowe]] | ||
[[Kategoria:Zarządzanie produkcją]] | [[Kategoria:Zarządzanie produkcją]] | ||
{{#metamaster:description|Zarządzanie procesami operacyjnymi - narzędzia, mapy i instrukcje. Informatyczne wspomaganie i uczenie się organizacyjne. Efektywne realizowanie celów firmy.}} |
Wersja z 07:23, 14 paź 2023
Zarządzanie procesami operacyjnymi |
---|
Polecane artykuły |
Jest to ogólne określenie szerokiej gamy narzędzi dotyczących procesowego aspektu funkcjonowania przedsiębiorstwa. Pozwalają one na gromadzenie i wykorzystanie informacji o tym "jak" należy wykonywać określone prace i zadania, aby sprawnie i efektywnie realizować zakładane cele.
Przykładowym narzędziem zarządzania procesami są wszelkiego rodzaju mapy procesów, schematy przebiegu pracy, instrukcje organizacyjne itp. Informatyczne wspomaganie w zakresie zarządzania procesami operacyjnymi może odbywać się w fazie projektowania i doskonalenia systemu zarządzania, jak też w codziennej działalności przedsiębiorstwa, dając dostęp do aktualnych i dostosowanych do sytuacji instrukcji i procedur postępowania.
Narzędzia te odnoszą się do funkcji gromadzenia i organizowania wiedzy, a także sprzyjają organizacyjnemu uczeniu się
Efekty zastosowań
Mogą być zastosowane do usprawniania procesów zarządzania na szczeblu strategicznym (analizę, planowanie, organizację, wdrażanie, kontrolę) {{#ev:youtube|vcfTD4y8ZxI|480}}
Bibliografia
- Woźniak K., System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005
Autor: Krzysztof Woźniak