Strategia fazy wzrostu: Różnice pomiędzy wersjami
Z Encyklopedia Zarządzania
(LinkTitles.) |
m (Dodanie MetaData Description) |
||
Linia 41: | Linia 41: | ||
[[Kategoria:Strategie marketingowe]] | [[Kategoria:Strategie marketingowe]] | ||
[[en:Growth phase strategy]] | [[en:Growth phase strategy]] | ||
{{#metamaster:description|W fazie wzrostu strategia odgrywa kluczową rolę. Dowiedz się, jak efektywnie zarządzać nakładami kapitałowymi i wykorzystać swoją pozycję konkurencyjną.}} |
Wersja z 10:29, 13 paź 2023
Strategia fazy wzrostu |
---|
Polecane artykuły |
Po początkowej fazie wprowadzania, następuje faza intensywnego wzrostu w chwili gdy produkt zostanie pozytywnie przyjęty przez rynek. Faza ta cechuje się ciągle wysokimi, choć stosunkowo mniejszymi niż w fazie rozwoju nakładami kapitałowymi. W związku z tym proponuje się różne strategie dla przedsiębiorstw o różnej pozycji konkurencyjnej.
Proponowane działania
Dominująca pozycja konkurencyjna
- utrzymać pozycję i udział w rynku
- inwestować, aby podtrzymać wzrost
Silna pozycja konkurencyjna
- starać się poprawić pozycję, zwiększyć udział,
- inwestować, aby zwiększyć tempo wzrostu
Średnia pozycja konkurencyjna
- starać się poprawić pozycję, selektywnie zwiększać udział,
- selektywne inwestowanie w celu poprawy sytuacji
Korzystna pozycja konkurencyjna
- szukać niszy i chronić ją,
- selektywnie inwestować
Słaba pozycja konkurencyjna
- wzrost lub porzucenie,
- inwestować lub pozbyć się
Bibliografia
- Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 257-258
- Woźniak K., System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005
Autor: Krzysztof Woźniak