Kwestionariusz badania satysfakcji pracowników (ankieta): Różnice pomiędzy wersjami
(LinkTitles.) |
m (cleanup bibliografii i rotten links) |
||
(Nie pokazano 12 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
==TL;DR== | |||
Kwestionariusz to zbiór pytań służący do uzyskania odpowiedzi. Składa się z wprowadzenia, części merytorycznej, metryczki i podziękowań. Metryczka dostarcza informacji na temat respondentów. Przedstawiony kwestionariusz dotyczy badania zadowolenia pracowników firmy i zawiera pytania dotyczące stanowiska, atmosfery w pracy, warunków pracy, wynagrodzenia, relacji z przełożonymi, szkoleń i innych aspektów związanych z pracą. | |||
==Kwestionariusz== | ==Kwestionariusz== | ||
'''[[Kwestionariusz]]''' to '''zbiór pytań''' zapisanych w uporządkowany sposób, utwierdzony na papierze lub w innej formie (np. jako arkusz elektroniczny) w celu '''uzyskania żądanych odpowiedzi'''. Kwestionariusz wykorzystuje się, jako [[narzędzie badawcze]] w celu uzyskania niezbędnych informacji. Literatura przedmiotu wyróżnia dwa rodzaje kwestionariuszy. '''Kwestionariusz ankietowy''' to taka forma narzędzia badawczego, w którym sam ankietowany odczytuje pytania i udziela on odpowiedzi na nie. '''Druga forma''' kwestionariusza jest taka, w której '''występuje ankieter''', jego zadaniem jest odpowiednie (zazwyczaj prowadzący wywiad ma postępować zgodnie ze wskazówkami autora kwestionariusza) odczytywanie pytań respondentowi, a także zapisywaniem jego odpowiedzi. Kwestionariusze podlegają ocenie standaryzacji, która jest wyznacznikiem normalizacji zmiennych. | '''[[Kwestionariusz]]''' to '''zbiór pytań''' zapisanych w uporządkowany sposób, utwierdzony na papierze lub w innej formie (np. jako arkusz elektroniczny) w celu '''uzyskania żądanych odpowiedzi'''. Kwestionariusz wykorzystuje się, jako [[narzędzie badawcze]] w celu uzyskania niezbędnych informacji. Literatura przedmiotu wyróżnia dwa rodzaje kwestionariuszy. '''Kwestionariusz ankietowy''' to taka forma narzędzia badawczego, w którym sam ankietowany odczytuje pytania i udziela on odpowiedzi na nie. '''Druga forma''' kwestionariusza jest taka, w której '''występuje ankieter''', jego zadaniem jest odpowiednie (zazwyczaj prowadzący wywiad ma postępować zgodnie ze wskazówkami autora kwestionariusza) odczytywanie pytań respondentowi, a także zapisywaniem jego odpowiedzi. Kwestionariusze podlegają ocenie standaryzacji, która jest wyznacznikiem normalizacji zmiennych. | ||
==Budowa kwestionariusza== | ==Budowa kwestionariusza== | ||
Kwestionariusz składa się z następujących elementów: | Kwestionariusz składa się z następujących elementów: | ||
* wprowadzenie | * wprowadzenie - zawiera [[informacje]] o osobie lub instytucji, która przeprowadza badanie. Ponadto we wprowadzeniu określony jest cel badań oraz [[informacja]] o anonimowości badania lub jej braku, | ||
* część merytoryczna | * część merytoryczna - w niej znajdują się pytania ułożone w odpowiedniej kolejności dotyczące celu i problemów badania, | ||
* metryczka | * metryczka - w tej części znajdują się pytania dotyczące cech społeczno-demograficznych respondentów, | ||
* podziękowania | * podziękowania - krótkie podziękowania respondentowi za wzięcie udziału w badaniu. | ||
==Metryczka== | ==Metryczka== | ||
Metryczka jest integralną częścią kwestionariusza, która dostarcza autorowi badania licznych informacji dotyczących respondentów. W przypadku badań dotyczących zmiennych, socjodemograficznych część metryczkowa jest analizowana z szczególną dokładnościom, gdyż w niej znajdują się pytania dotyczące bezpośrednio celu badania. W przypadku badań z innego rodzaju zmiennymi, metryczka również musi znaleźć się w kwestionariuszu. Pomimo braku bezpośredniej zależności pomiędzy pytaniami metryczkowymi, a celem badań są one źródłem istotnych informacji dla autora badania. W toku dalszych analiz dzięki powiązaniom, pomiędzy pytaniami merytorycznymi i metryczkowmi autor może wyciągnąć dodatkowe wnioski z przeprowadzonego badania (np. płeć respondenta wpływa na [[wynik]] badania). | Metryczka jest integralną częścią kwestionariusza, która dostarcza autorowi badania licznych informacji dotyczących respondentów. W przypadku badań dotyczących zmiennych, socjodemograficznych część metryczkowa jest analizowana z szczególną dokładnościom, gdyż w niej znajdują się pytania dotyczące bezpośrednio celu badania. W przypadku badań z innego rodzaju zmiennymi, metryczka również musi znaleźć się w kwestionariuszu. Pomimo braku bezpośredniej zależności pomiędzy pytaniami metryczkowymi, a celem badań są one źródłem istotnych informacji dla autora badania. W toku dalszych analiz dzięki powiązaniom, pomiędzy pytaniami merytorycznymi i metryczkowmi autor może wyciągnąć dodatkowe wnioski z przeprowadzonego badania (np. płeć respondenta wpływa na [[wynik]] badania). | ||
<google>n</google> | |||
==Przykładowy kwestionariusz== | ==Przykładowy kwestionariusz== | ||
Linia 61: | Linia 52: | ||
* Raczej niesatysfakcjonujący | * Raczej niesatysfakcjonujący | ||
* Zupełnie niesatysfakcjonujący | * Zupełnie niesatysfakcjonujący | ||
7 '''Forma zatrudnienia (rodzaj umowy o pracę) jest...?''' | 7 '''Forma zatrudnienia (rodzaj umowy o pracę) jest...?''' | ||
* Raczej satysfakcjonująca | * Raczej satysfakcjonująca | ||
* Zdecydowanie satysfakcjonująca | * Zdecydowanie satysfakcjonująca | ||
Linia 67: | Linia 58: | ||
* Raczej niesatysfakcjonująca | * Raczej niesatysfakcjonująca | ||
* Zupełnie niesatysfakcjonująca | * Zupełnie niesatysfakcjonująca | ||
8 '''Obecny poziom wynagrodzenia jest...?''' | 8 '''Obecny poziom wynagrodzenia jest...?''' | ||
* Raczej satysfakcjonujący | * Raczej satysfakcjonujący | ||
* Zdecydowanie satysfakcjonujący | * Zdecydowanie satysfakcjonujący | ||
Linia 73: | Linia 64: | ||
* Raczej niesatysfakcjonująca | * Raczej niesatysfakcjonująca | ||
* Zupełnie niesatysfakcjonująca | * Zupełnie niesatysfakcjonująca | ||
9 '''Swoje relacje z bezpośrednim przełożonym uważam za...?''' | 9 '''Swoje relacje z bezpośrednim przełożonym uważam za...?''' | ||
* Raczej satysfakcjonujące | * Raczej satysfakcjonujące | ||
* Zdecydowanie satysfakcjonujące | * Zdecydowanie satysfakcjonujące | ||
Linia 79: | Linia 70: | ||
* Raczej niesatysfakcjonujące | * Raczej niesatysfakcjonujące | ||
* Zupełnie niesatysfakcjonująca | * Zupełnie niesatysfakcjonująca | ||
10. '''Obecny poziom wynagrodzenia jest...?''' | 10. '''Obecny poziom wynagrodzenia jest...?''' | ||
* Raczej satysfakcjonujący | * Raczej satysfakcjonujący | ||
* Zdecydowanie satysfakcjonujący | * Zdecydowanie satysfakcjonujący | ||
Linia 85: | Linia 76: | ||
* Raczej niesatysfakcjonująca | * Raczej niesatysfakcjonująca | ||
* Zupełnie niesatysfakcjonująca | * Zupełnie niesatysfakcjonująca | ||
11. '''[[Rekrutacja]] odbywa się zgodnie z przyjętymi rynkowymi standardami:''' | 11. '''[[Rekrutacja]] odbywa się zgodnie z przyjętymi rynkowymi standardami:''' | ||
* Zdecydowanie tak | * Zdecydowanie tak | ||
* Raczej tak | * Raczej tak | ||
Linia 91: | Linia 82: | ||
* Raczej nie | * Raczej nie | ||
* Zdecydowanie nie | * Zdecydowanie nie | ||
12. '''Sposób awansowania pracowników jest...?''' | 12. '''Sposób awansowania pracowników jest...?''' | ||
* Raczej satysfakcjonujący | * Raczej satysfakcjonujący | ||
* Zdecydowanie satysfakcjonujący | * Zdecydowanie satysfakcjonujący | ||
* Nie mam zdania | * Nie mam zdania | ||
* Raczej niesatysfakcjonujący | * Raczej niesatysfakcjonujący | ||
* Zupełnie niesatysfakcjonujący | * Zupełnie niesatysfakcjonujący | ||
13. '''Sposób rozstawania się z pracownikami przez firmę jest...?''' | 13. '''Sposób rozstawania się z pracownikami przez firmę jest...?''' | ||
* Raczej satysfakcjonujący | * Raczej satysfakcjonujący | ||
* Zdecydowanie satysfakcjonujący | * Zdecydowanie satysfakcjonujący | ||
* Nie mam zdania | * Nie mam zdania | ||
* Raczej niesatysfakcjonujący | * Raczej niesatysfakcjonujący | ||
* Zupełnie niesatysfakcjonujący | * Zupełnie niesatysfakcjonujący | ||
14. '''Szkolenia oferowane przez firmę są...?''' | 14. '''Szkolenia oferowane przez firmę są...?''' | ||
* Raczej satysfakcjonujące | * Raczej satysfakcjonujące | ||
* Zdecydowanie satysfakcjonujące | * Zdecydowanie satysfakcjonujące | ||
* Nie mam zdania | * Nie mam zdania | ||
* Raczej niesatysfakcjonujące | * Raczej niesatysfakcjonujące | ||
* Zupełnie niesatysfakcjonujące | * Zupełnie niesatysfakcjonujące | ||
15. '''Obecny [[zakres]] obowiązków jest...?''' | 15. '''Obecny [[zakres]] obowiązków jest...?''' | ||
* Raczej satysfakcjonujący | * Raczej satysfakcjonujący | ||
* Zdecydowanie satysfakcjonujący | * Zdecydowanie satysfakcjonujący | ||
* Nie mam zdania | * Nie mam zdania | ||
* Raczej niesatysfakcjonujący | * Raczej niesatysfakcjonujący | ||
* Zupełnie niesatysfakcjonujący | * Zupełnie niesatysfakcjonujący | ||
16. '''[[Firma]] ma szacunek i zrozumienie wobec moich obowiązków rodzinnych:''' | 16. '''[[Firma]] ma szacunek i zrozumienie wobec moich obowiązków rodzinnych:''' | ||
* Zawsze ma | * Zawsze ma | ||
* Raczej ma | * Raczej ma | ||
Linia 121: | Linia 112: | ||
* Raczej nie ma | * Raczej nie ma | ||
* Zupełnie nie ma | * Zupełnie nie ma | ||
17. '''Zaobserwowałem lub doświadczyłem dyskryminacji (ze względu na płeć, wiek itd.):''' | 17. '''Zaobserwowałem lub doświadczyłem dyskryminacji (ze względu na płeć, wiek itd.):''' | ||
* Zupełnie się nie zgadzam | * Zupełnie się nie zgadzam | ||
* Raczej się nie zgadzam | * Raczej się nie zgadzam | ||
Linia 127: | Linia 118: | ||
* Raczej się zgadzam | * Raczej się zgadzam | ||
* Zupełnie się zgadzam | * Zupełnie się zgadzam | ||
18. '''Poleciłbym znajomemu [[zatrudnienie]] w tej firmie:''' | 18. '''Poleciłbym znajomemu [[zatrudnienie]] w tej firmie:''' | ||
* Na pewno tak | * Na pewno tak | ||
* Raczej tak | * Raczej tak | ||
Linia 133: | Linia 124: | ||
* Raczej nie | * Raczej nie | ||
* Na pewno nie | * Na pewno nie | ||
19. '''Współpracownicy udzielają mi informacji wtedy, gdy tego potrzebują:''' | 19. '''Współpracownicy udzielają mi informacji wtedy, gdy tego potrzebują:''' | ||
* Zupełnie się nie zgadzam | * Zupełnie się nie zgadzam | ||
* Raczej się nie zgadzam | * Raczej się nie zgadzam | ||
Linia 139: | Linia 130: | ||
* Raczej się zgadzam | * Raczej się zgadzam | ||
* Zupełnie się zgadzam | * Zupełnie się zgadzam | ||
20. '''Mój [[przełożony]] dobrze zna się na mojej pracy:''' | 20. '''Mój [[przełożony]] dobrze zna się na mojej pracy:''' | ||
* Zupełnie się nie zgadzam | * Zupełnie się nie zgadzam | ||
* Raczej się nie zgadzam | * Raczej się nie zgadzam | ||
Linia 145: | Linia 136: | ||
* Raczej się zgadzam | * Raczej się zgadzam | ||
* Zupełnie się zgadzam | * Zupełnie się zgadzam | ||
21. '''Mój wysiłek i zaangażowanie są doceniane przez mojego przełożonego:''' | 21. '''Mój wysiłek i zaangażowanie są doceniane przez mojego przełożonego:''' | ||
* Zupełnie się nie zgadzam | * Zupełnie się nie zgadzam | ||
* Raczej się nie zgadzam | * Raczej się nie zgadzam | ||
Linia 151: | Linia 142: | ||
* Raczej się zgadzam | * Raczej się zgadzam | ||
* Zupełnie się zgadzam | * Zupełnie się zgadzam | ||
22. '''Całkowity poziom mojego wynagrodzenia w stosunku do ofert innych firm na rynku jest...?''' | 22. '''Całkowity poziom mojego wynagrodzenia w stosunku do ofert innych firm na rynku jest...?''' | ||
* Zdecydowanie niższy | * Zdecydowanie niższy | ||
* Raczej niższy | * Raczej niższy | ||
Linia 157: | Linia 148: | ||
* Raczej wyższy | * Raczej wyższy | ||
* Zdecydowanie wyższy | * Zdecydowanie wyższy | ||
23. '''Zależność między płacą a osiąganymi przeze mnie wynikami pracy oceniam jako:''' | 23. '''Zależność między płacą a osiąganymi przeze mnie wynikami pracy oceniam jako:''' | ||
* Raczej satysfakcjonujący | * Raczej satysfakcjonujący | ||
* Zdecydowanie satysfakcjonujący | * Zdecydowanie satysfakcjonujący | ||
* Nie mam zdania | * Nie mam zdania | ||
* Raczej niesatysfakcjonujący | * Raczej niesatysfakcjonujący | ||
* Zupełnie niesatysfakcjonujący | * Zupełnie niesatysfakcjonujący | ||
24. '''W mojej pracy wykorzystuję posiadane [[kwalifikacje]]:''' | 24. '''W mojej pracy wykorzystuję posiadane [[kwalifikacje]]:''' | ||
* Na pewno tak | * Na pewno tak | ||
* Raczej tak | * Raczej tak | ||
Linia 169: | Linia 160: | ||
* Raczej nie | * Raczej nie | ||
* Na pewno nie | * Na pewno nie | ||
25. '''W swojej pracy mam jasno zdefiniowane [[cele]]:''' | 25. '''W swojej pracy mam jasno zdefiniowane [[cele]]:''' | ||
* Na pewno tak | * Na pewno tak | ||
* Raczej tak | * Raczej tak | ||
Linia 175: | Linia 166: | ||
* Raczej nie | * Raczej nie | ||
* Na pewno nie | * Na pewno nie | ||
26. '''Mam poczucie, że wpływam na [[sukces]] firmy:''' | 26. '''Mam poczucie, że wpływam na [[sukces]] firmy:''' | ||
* Zupełnie się nie zgadzam | * Zupełnie się nie zgadzam | ||
* Raczej się nie zgadzam | * Raczej się nie zgadzam | ||
Linia 181: | Linia 172: | ||
* Raczej się zgadzam | * Raczej się zgadzam | ||
* Zupełnie się zgadzam | * Zupełnie się zgadzam | ||
27. '''Jestem poinformowany o planach firmy:''' | 27. '''Jestem poinformowany o planach firmy:''' | ||
* Zupełnie się nie zgadzam | * Zupełnie się nie zgadzam | ||
* Raczej się nie zgadzam | * Raczej się nie zgadzam | ||
Linia 187: | Linia 178: | ||
* Raczej się zgadzam | * Raczej się zgadzam | ||
* Zupełnie się zgadzam | * Zupełnie się zgadzam | ||
28. '''Wiek:''' | 28. '''Wiek:''' | ||
* Mniej niż 20 lat | * Mniej niż 20 lat | ||
* 20-30 lat | * 20-30 lat | ||
Linia 193: | Linia 184: | ||
* 50-60 lat | * 50-60 lat | ||
* Powyżej 60 lat | * Powyżej 60 lat | ||
29. '''Płeć:''' | 29. '''Płeć:''' | ||
* Kobieta | * Kobieta | ||
* Mężczyzna | * Mężczyzna | ||
30. '''[[Wykształcenie]]:''' | 30. '''[[Wykształcenie]]:''' | ||
* Podstawowe | * Podstawowe | ||
* Zawodowe | * Zawodowe | ||
Linia 202: | Linia 193: | ||
* Niepełne wyższe | * Niepełne wyższe | ||
* Wyższe | * Wyższe | ||
{{proces}} | {{proces}} | ||
<center>'''KWESTIONARIUSZ ANKIETOWY DOTYCZĄCY BADANIA ZADOWOLENIA PRACOWNIKÓW FIRMY'''</center> | <center>'''KWESTIONARIUSZ ANKIETOWY DOTYCZĄCY BADANIA ZADOWOLENIA PRACOWNIKÓW FIRMY'''</center> | ||
{{infobox5|list1={{i5link|a=[[Proste narzędzia analizy dokumentów kandydatów]]}} — {{i5link|a=[[Wywiad pogłębiony z kandydatem]]}} — {{i5link|a=[[Selekcja]]}} — {{i5link|a=[[List polecający]]}} — {{i5link|a=[[Development center]]}} — {{i5link|a=[[Procedura doboru personelu]]}} — {{i5link|a=[[Absencja]]}} — {{i5link|a=[[Wywiad]]}} — {{i5link|a=[[Wartościowanie pracy]]}} }} | |||
==Bibliografia== | ==Bibliografia== | ||
* Apanowicz J. (2002), '' | <noautolinks> | ||
* De Leeuw | * Apanowicz J. (2002), ''Metodologia ogólna'', Wydawnictwo BERNARDINUM, Gdynia | ||
* Fleming | * De Leeuw D. (2005), ''[https://search.proquest.com/openview/200b1584f899f845f6513e5fd09397f6/1?pq-origsite=gscholar&cbl=105444 To mix or not to mix data collection modes in surveys]'', Journal of official statistics, Vol. 21 Nr 2 | ||
* Kędzior Z., Karcz K. (2007), '' | * Fleming C., Bowden M. (2009), ''Web-based surveys as an alternative to traditional mail methods'', Journal of environmental management, Vol. 90 nr 1 | ||
* Sagan A. (2003), ''[http://media.statsoft.nazwa.pl/_old_dnn/downloads/skale.pdf Skale jako podstawowy instrument pomiaru w badaniach satysfakcji i lojalności]'' | * Kędzior Z., Karcz K. (2007), ''Badania marketingowe w praktyce'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa | ||
* Sagan A. (2003), ''[http://media.statsoft.nazwa.pl/_old_dnn/downloads/skale.pdf Skale jako podstawowy instrument pomiaru w badaniach satysfakcji i lojalności]'', Statsoft | |||
</noautolinks> | |||
[[Kategoria:Zarządzanie procesami]] | |||
{{a|Urszula Kozłowska, Małgorzata Kwiatkowska, Mariusz Kaczor}} | |||
{{#metamaster:description|Badanie satysfakcji pracowników - narzędzie do zbierania informacji o zadowoleniu z pracy i atmosferze w firmie. Identyfikacja obszarów do poprawy.}} | |||
{{ |
Aktualna wersja na dzień 19:10, 18 sty 2024
TL;DR
Kwestionariusz to zbiór pytań służący do uzyskania odpowiedzi. Składa się z wprowadzenia, części merytorycznej, metryczki i podziękowań. Metryczka dostarcza informacji na temat respondentów. Przedstawiony kwestionariusz dotyczy badania zadowolenia pracowników firmy i zawiera pytania dotyczące stanowiska, atmosfery w pracy, warunków pracy, wynagrodzenia, relacji z przełożonymi, szkoleń i innych aspektów związanych z pracą.
Kwestionariusz
Kwestionariusz to zbiór pytań zapisanych w uporządkowany sposób, utwierdzony na papierze lub w innej formie (np. jako arkusz elektroniczny) w celu uzyskania żądanych odpowiedzi. Kwestionariusz wykorzystuje się, jako narzędzie badawcze w celu uzyskania niezbędnych informacji. Literatura przedmiotu wyróżnia dwa rodzaje kwestionariuszy. Kwestionariusz ankietowy to taka forma narzędzia badawczego, w którym sam ankietowany odczytuje pytania i udziela on odpowiedzi na nie. Druga forma kwestionariusza jest taka, w której występuje ankieter, jego zadaniem jest odpowiednie (zazwyczaj prowadzący wywiad ma postępować zgodnie ze wskazówkami autora kwestionariusza) odczytywanie pytań respondentowi, a także zapisywaniem jego odpowiedzi. Kwestionariusze podlegają ocenie standaryzacji, która jest wyznacznikiem normalizacji zmiennych.
Budowa kwestionariusza
Kwestionariusz składa się z następujących elementów:
- wprowadzenie - zawiera informacje o osobie lub instytucji, która przeprowadza badanie. Ponadto we wprowadzeniu określony jest cel badań oraz informacja o anonimowości badania lub jej braku,
- część merytoryczna - w niej znajdują się pytania ułożone w odpowiedniej kolejności dotyczące celu i problemów badania,
- metryczka - w tej części znajdują się pytania dotyczące cech społeczno-demograficznych respondentów,
- podziękowania - krótkie podziękowania respondentowi za wzięcie udziału w badaniu.
Metryczka
Metryczka jest integralną częścią kwestionariusza, która dostarcza autorowi badania licznych informacji dotyczących respondentów. W przypadku badań dotyczących zmiennych, socjodemograficznych część metryczkowa jest analizowana z szczególną dokładnościom, gdyż w niej znajdują się pytania dotyczące bezpośrednio celu badania. W przypadku badań z innego rodzaju zmiennymi, metryczka również musi znaleźć się w kwestionariuszu. Pomimo braku bezpośredniej zależności pomiędzy pytaniami metryczkowymi, a celem badań są one źródłem istotnych informacji dla autora badania. W toku dalszych analiz dzięki powiązaniom, pomiędzy pytaniami merytorycznymi i metryczkowmi autor może wyciągnąć dodatkowe wnioski z przeprowadzonego badania (np. płeć respondenta wpływa na wynik badania).
Przykładowy kwestionariusz
1 Zajmowane stanowisko?
- kierownicze
- specjalistyczne
- pracownik fizyczny
2 Okres zatrudnienia w firmie:
- Mniej niż rok
- 1-2 lat
- 3-5 lat
- 5-10 lat
- Powyżej 10 lat
3 Atmosfera panująca w firmie jest...?
- Raczej satysfakcjonująca
- Zdecydowanie satysfakcjonująca
- Nie mam zdania
- Raczej niesatysfakcjonująca
- Zupełnie niesatysfakcjonująca
4 Poziom stabilności zatrudnienia w ramach firmy jest...?
- Raczej satysfakcjonujący
- Zdecydowanie satysfakcjonujący
- Nie mam zdania
- Raczej niesatysfakcjonujący
- Zupełnie niesatysfakcjonujący
5 Fizyczne warunki pracy w firmie (wyposażenie stanowiska pracy, narzędzia itd.) są...?
- Raczej satysfakcjonujące
- Zdecydowanie satysfakcjonujące
- Nie mam zdania
- Raczej niesatysfakcjonujące
- Zupełnie niesatysfakcjonująca
6 Pakiet socjalny oferowany przez firmę jest...?
- Raczej satysfakcjonujący
- Zdecydowanie satysfakcjonujący
- Nie mam zdania
- Raczej niesatysfakcjonujący
- Zupełnie niesatysfakcjonujący
7 Forma zatrudnienia (rodzaj umowy o pracę) jest...?
- Raczej satysfakcjonująca
- Zdecydowanie satysfakcjonująca
- Nie mam zdania
- Raczej niesatysfakcjonująca
- Zupełnie niesatysfakcjonująca
8 Obecny poziom wynagrodzenia jest...?
- Raczej satysfakcjonujący
- Zdecydowanie satysfakcjonujący
- Nie mam zdania
- Raczej niesatysfakcjonująca
- Zupełnie niesatysfakcjonująca
9 Swoje relacje z bezpośrednim przełożonym uważam za...?
- Raczej satysfakcjonujące
- Zdecydowanie satysfakcjonujące
- Nie mam zdania
- Raczej niesatysfakcjonujące
- Zupełnie niesatysfakcjonująca
10. Obecny poziom wynagrodzenia jest...?
- Raczej satysfakcjonujący
- Zdecydowanie satysfakcjonujący
- Nie mam zdania
- Raczej niesatysfakcjonująca
- Zupełnie niesatysfakcjonująca
11. Rekrutacja odbywa się zgodnie z przyjętymi rynkowymi standardami:
- Zdecydowanie tak
- Raczej tak
- Nie mam zdania
- Raczej nie
- Zdecydowanie nie
12. Sposób awansowania pracowników jest...?
- Raczej satysfakcjonujący
- Zdecydowanie satysfakcjonujący
- Nie mam zdania
- Raczej niesatysfakcjonujący
- Zupełnie niesatysfakcjonujący
13. Sposób rozstawania się z pracownikami przez firmę jest...?
- Raczej satysfakcjonujący
- Zdecydowanie satysfakcjonujący
- Nie mam zdania
- Raczej niesatysfakcjonujący
- Zupełnie niesatysfakcjonujący
14. Szkolenia oferowane przez firmę są...?
- Raczej satysfakcjonujące
- Zdecydowanie satysfakcjonujące
- Nie mam zdania
- Raczej niesatysfakcjonujące
- Zupełnie niesatysfakcjonujące
15. Obecny zakres obowiązków jest...?
- Raczej satysfakcjonujący
- Zdecydowanie satysfakcjonujący
- Nie mam zdania
- Raczej niesatysfakcjonujący
- Zupełnie niesatysfakcjonujący
16. Firma ma szacunek i zrozumienie wobec moich obowiązków rodzinnych:
- Zawsze ma
- Raczej ma
- Nie mam zdania
- Raczej nie ma
- Zupełnie nie ma
17. Zaobserwowałem lub doświadczyłem dyskryminacji (ze względu na płeć, wiek itd.):
- Zupełnie się nie zgadzam
- Raczej się nie zgadzam
- Nie mam zdania
- Raczej się zgadzam
- Zupełnie się zgadzam
18. Poleciłbym znajomemu zatrudnienie w tej firmie:
- Na pewno tak
- Raczej tak
- Nie mam zdania
- Raczej nie
- Na pewno nie
19. Współpracownicy udzielają mi informacji wtedy, gdy tego potrzebują:
- Zupełnie się nie zgadzam
- Raczej się nie zgadzam
- Nie mam zdania
- Raczej się zgadzam
- Zupełnie się zgadzam
20. Mój przełożony dobrze zna się na mojej pracy:
- Zupełnie się nie zgadzam
- Raczej się nie zgadzam
- Nie mam zdania
- Raczej się zgadzam
- Zupełnie się zgadzam
21. Mój wysiłek i zaangażowanie są doceniane przez mojego przełożonego:
- Zupełnie się nie zgadzam
- Raczej się nie zgadzam
- Nie mam zdania
- Raczej się zgadzam
- Zupełnie się zgadzam
22. Całkowity poziom mojego wynagrodzenia w stosunku do ofert innych firm na rynku jest...?
- Zdecydowanie niższy
- Raczej niższy
- Nie mam zdania
- Raczej wyższy
- Zdecydowanie wyższy
23. Zależność między płacą a osiąganymi przeze mnie wynikami pracy oceniam jako:
- Raczej satysfakcjonujący
- Zdecydowanie satysfakcjonujący
- Nie mam zdania
- Raczej niesatysfakcjonujący
- Zupełnie niesatysfakcjonujący
24. W mojej pracy wykorzystuję posiadane kwalifikacje:
- Na pewno tak
- Raczej tak
- Nie mam zdania
- Raczej nie
- Na pewno nie
25. W swojej pracy mam jasno zdefiniowane cele:
- Na pewno tak
- Raczej tak
- Nie mam zdania
- Raczej nie
- Na pewno nie
26. Mam poczucie, że wpływam na sukces firmy:
- Zupełnie się nie zgadzam
- Raczej się nie zgadzam
- Nie mam zdania
- Raczej się zgadzam
- Zupełnie się zgadzam
27. Jestem poinformowany o planach firmy:
- Zupełnie się nie zgadzam
- Raczej się nie zgadzam
- Nie mam zdania
- Raczej się zgadzam
- Zupełnie się zgadzam
28. Wiek:
- Mniej niż 20 lat
- 20-30 lat
- 30-40 lat
- 50-60 lat
- Powyżej 60 lat
29. Płeć:
- Kobieta
- Mężczyzna
30. Wykształcenie:
- Podstawowe
- Zawodowe
- Średnie
- Niepełne wyższe
- Wyższe
To tylko przykład procesu. Nie traktuj go jako idealny wzorzec, a raczej jako wersję poglądową.
|
Kwestionariusz badania satysfakcji pracowników (ankieta) — artykuły polecane |
Proste narzędzia analizy dokumentów kandydatów — Wywiad pogłębiony z kandydatem — Selekcja — List polecający — Development center — Procedura doboru personelu — Absencja — Wywiad — Wartościowanie pracy |
Bibliografia
- Apanowicz J. (2002), Metodologia ogólna, Wydawnictwo BERNARDINUM, Gdynia
- De Leeuw D. (2005), To mix or not to mix data collection modes in surveys, Journal of official statistics, Vol. 21 Nr 2
- Fleming C., Bowden M. (2009), Web-based surveys as an alternative to traditional mail methods, Journal of environmental management, Vol. 90 nr 1
- Kędzior Z., Karcz K. (2007), Badania marketingowe w praktyce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
- Sagan A. (2003), Skale jako podstawowy instrument pomiaru w badaniach satysfakcji i lojalności, Statsoft
Autor: Urszula Kozłowska, Małgorzata Kwiatkowska, Mariusz Kaczor