Strategia prewencyjnego kształtowania cen: Różnice pomiędzy wersjami
(LinkTitles.) |
m (Dodanie MetaData Description) |
||
Linia 32: | Linia 32: | ||
[[Kategoria:Strategie marketingowe]] | [[Kategoria:Strategie marketingowe]] | ||
[[en:Preventive pricing strategy]] | [[en:Preventive pricing strategy]] | ||
{{#metamaster:description|Strategia prewencyjnego kształtowania cen polega na stosowaniu niskich cen, aby zapobiegać wchodzeniu na rynek konkurentom. Dzięki temu dominują ceny nieatrakcyjne dla potencjalnych rywali.}} |
Wersja z 10:29, 13 paź 2023
Strategia prewencyjnego kształtowania cen |
---|
Polecane artykuły |
Strategia ta polega na stosowaniu niskich cen po to, aby zapobiegać wchodzeniu na rynek potencjalnym konkurentom lub zniechęcić ich do tego. Efektem takich działań jest to, że na rynku dominują ceny nieatrakcyjne dla potencjalnych konkurentów.
Zastosowanie
Strategia ta jest szczególnie dobrze dostosowana do sytuacji, w której firma nie ma patentów chroniących produkt lub ma przewagę nad innymi firmami wynikającą ze zróżnicowania produktów, i gdy wejście na rynek jest relatywnie łatwe.
Opóźnianie wejścia na rynek konkurentów daje firmom szanse na zwiększenie swojego udziału w rynku i zmniejszenia kosztów jednostkowych dzięki ekonomii skali i efektom doświadczeń, jak również pozwala zyskać rozpoznawalność pionierskiej marki na danym rynku.
Efekty zastosowań
Jako przykład można tutaj podać korporację RCA, która zastosowała tą strategię wprowadzając na rynek kolorowe telewizory. Niska cena miała im zapewnić czas potrzebny na udoskonalenie technologii produkcji kineskopów kolorowych przed pojawieniem się masowych konkurentów, obniżkę kosztów oraz zdobycie mocnej pozycji na rynku telewizorów kolorowych.
Bibliografia
- Nessim Hanna, M. Robert Dodge, Kształtowanie cen, strategie i procedury, PWE, Warszawa 1997, s. 129
- Peter Domel, Marketing wartości, FELBERG SJA, Warszawa 2003
Autor: Arcab Monika