Total Quality Control: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
(LinkTitles.)
Linia 16: Linia 16:




'''Total Quality Control''' to kompleksowe sterowanie jakością
'''Total Quality Control''' to kompleksowe [[sterowanie jakością]]
[[Armand Feigenbaum|A. Feigenbaum]] określił Total Quality Control, jako [[system]] integrujący metody rozwijania jakości, zapewnienia jakości oraz wysiłki różnych grup [[pracownik]]ów na rzecz doskonalenia jakości w celu umożliwienia świadczenia [[produkt]]ów i usług na ekonomicznie uzasadnionym poziomie pozwalającym pełne zaspokojenie wymagań, potrzeb i oczekiwań [[klient]]ów. Podejście to ewoluowało i na początku lat 70-tych nazwane zostało Company-Wide Quality Control (CWQC). Stosowana była także nazwa '''Total Quality Commitment'''. Należy zauważyć, że w literaturze zachodniej duża część artykułów traktujących o współczesnym podejściu japońskim, używa nadal nazwy Total Quality Control.
[[Armand Feigenbaum|A. Feigenbaum]] określił Total Quality Control, jako [[system]] integrujący metody rozwijania jakości, zapewnienia jakości oraz wysiłki różnych grup [[pracownik]]ów na rzecz doskonalenia jakości w celu umożliwienia świadczenia [[produkt]]ów i usług na ekonomicznie uzasadnionym poziomie pozwalającym pełne zaspokojenie wymagań, potrzeb i oczekiwań [[klient]]ów. Podejście to ewoluowało i na początku lat 70-tych nazwane zostało Company-Wide Quality Control (CWQC). Stosowana była także nazwa '''Total Quality Commitment'''. Należy zauważyć, że w literaturze zachodniej duża część artykułów traktujących o współczesnym podejściu japońskim, używa nadal nazwy Total Quality Control.
Do kluczowych metod TQC zaliczyć należy [[just in time]] ([[JIT]]) oraz [[kaizen]]. Są one uzupełniane są o szereg innych, wśród których najważniejszymi są: [[hoshin kanri]], [[5xS]], [[Total Productive Maintenance]] (TPM), [[Quality Function Deployment]] ([[QFD]]), [[planowanie]] oparte na czasie, [[koła jakości]] oraz podstawowe techniki identyfikacji i opisu problemów znane jako 7 narzędzi zarządzania jakością.
Do kluczowych metod TQC zaliczyć należy [[just in time]] ([[JIT]]) oraz [[kaizen]]. Są one uzupełniane są o szereg innych, wśród których najważniejszymi są: [[hoshin kanri]], [[5xS]], [[Total Productive Maintenance]] (TPM), [[Quality Function Deployment]] ([[QFD]]), [[planowanie]] oparte na czasie, [[koła jakości]] oraz podstawowe techniki identyfikacji i opisu problemów znane jako 7 narzędzi zarządzania jakością.

Wersja z 05:02, 22 maj 2020

Total Quality Control
Polecane artykuły


Total Quality Control to kompleksowe sterowanie jakością A. Feigenbaum określił Total Quality Control, jako system integrujący metody rozwijania jakości, zapewnienia jakości oraz wysiłki różnych grup pracowników na rzecz doskonalenia jakości w celu umożliwienia świadczenia produktów i usług na ekonomicznie uzasadnionym poziomie pozwalającym pełne zaspokojenie wymagań, potrzeb i oczekiwań klientów. Podejście to ewoluowało i na początku lat 70-tych nazwane zostało Company-Wide Quality Control (CWQC). Stosowana była także nazwa Total Quality Commitment. Należy zauważyć, że w literaturze zachodniej duża część artykułów traktujących o współczesnym podejściu japońskim, używa nadal nazwy Total Quality Control. Do kluczowych metod TQC zaliczyć należy just in time (JIT) oraz kaizen. Są one uzupełniane są o szereg innych, wśród których najważniejszymi są: hoshin kanri, 5xS, Total Productive Maintenance (TPM), Quality Function Deployment (QFD), planowanie oparte na czasie, koła jakości oraz podstawowe techniki identyfikacji i opisu problemów znane jako 7 narzędzi zarządzania jakością.

Autor: Sławomir Wawak