Reklama w serwisach społecznościowych

Z Encyklopedia Zarządzania
Skocz do: nawigacja, szukaj

Social Network Advertising jest termin, który jest używany do opisania form reklamy online, która skupia się na social networking. Jedną z głównych korzyści z reklamy na serwisie social networking (Facebook, MySpace, Friendster, bebo, Orkut... i wiele innych) jest fakt, że reklamodawcy mogą wykorzystać dane demograficzne użytkowników i odpowiednio ukierunkować ich reklamy.

Rodzaje

Istnieją trzy główne klasyfikacje Social Network Advertising:

  • Reklama bezpośrednia, który jest oparty na sieci przyjaciół - To może być najbardziej skuteczny format reklamy, ale również jest źródłem większości kontrowersji. Przykładem jest projekt Facebook beacon. W oparciu o działania podjęte przez znajomego, możesz zobaczyć następujący komunikat w wiadomości: "Bob właśnie kupił" Radiohead CD z MusicWorld ". To może być niezwykle skuteczny sposób, jako że ludzie w podejmują decyzji o zakupie robią coś w oparciu o opinie ich ścisłej grupy przyjaciół. Niemniej jednak, istnieje również wiele kontrowersji wokół tego, ponieważ może to być uznane za wykorzystywanie osobistych relacji masz ze znajomymi, a także budzi obawy o zachowanie prywatności.
  • Bezpośrednie Reklama - umieszczona na swojej stronie social networking - Jest to bardziej tradycyjne formy reklamy internetowej. Tak jak widać banery reklamowe na wielu innych stronach, jest to pojęcie podobne, tyle że pojawiając się na social networking site. Możesz zobaczyć te - na przykład - jak cegły w prawym górnym rogu strony myspace, lub jako baner na lewo od Twojego profilu Facebook i tak dalej. Istnieją dwie różnice jednak - Jednym z nich jest, że te sieci społecznych mogą skorzystać z danych demograficznych na swój profil i tym samym cel reklamy bezpośrednio do Ciebie. Po drugie, tego typu reklamy mogą być również wprowadzane przez indywidualnych programistów na ich wniosek stron poprzez reklamę sieci, takich jak AdParlor. Mają oni dostęp do tych samych danych i mogą generować dochody dla aplikacji nadając im motywację do dalszego tworzenia aplikacji i dając reklamodawcom bardziej angażują sposób dotrzeć do tych użytkowników, social networking.
  • Pośredniej reklamy poprzez utworzenie "grupy" lub "stron" - to innowacyjne techniki marketingowe, w którym spółka będzie stworzyć "strony" lub "grupy", tak by użytkownicy mogli je wybrać i się do niego przyłączyć. Będą wykorzystywać to do budowania "abonentów" lub "fanów" i użyć tego rynku w procesie wprowadzania nowego produktu, lub po prostu tylko w celu zwiększenia świadomości marki. Grupy te można szybko rosną w liczbę abonentów i kibiców i stać się bardzo skutecznym narzędziem marketingowym.

Bibliografia

  • Baruk A. I., 2008, Postmodernistyczne koncepcje marketingowe a marketing klasyczny, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa "Dom Organizatora", Toruń.

Autor: Robert Światowski