Strategia fazy wprowadzania: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
(LinkTitles.)
m (Dodanie MetaData Description)
Linia 41: Linia 41:
[[Kategoria:Strategie marketingowe]]
[[Kategoria:Strategie marketingowe]]
[[en:Market placing phase strategy]]
[[en:Market placing phase strategy]]
{{#metamaster:description|Strategia fazy wprowadzania na rynek. Wysokie nakłady na badania i promocję nowego produktu. Duże ryzyko niepowodzenia. Zależne od pozycji konkurencyjnej.}}

Wersja z 11:29, 13 paź 2023

Strategia fazy wprowadzania
Polecane artykuły


Faza wprowadzania na rynek charakteryzuje się wysokimi nakładami na badania i rozwój oraz na promocję nowego produktu. W tej fazie ryzyko niepowodzenia jest bardzo duże, w związku z tym możliwe działania są uzależnione od bieżącej pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa.

Proponowane działania

Dominująca pozycja konkurencyjna

  • energicznie forsować wzrost udziału, utrzymać pozycję,
  • inwestować nieznacznie szybciej niż wzrost rynku

Silna pozycja konkurencyjna

  • starać się poprawić pozycję, energicznie zwiększać udział
  • inwestować w tempie wzrostu rynku

Średnia pozycja konkurencyjna

  • selektywnie lub energicznie zwiększyć udział, selektywnie poprawić pozycję,
  • inwestować selektywnie

Korzystna pozycja konkurencyjna

  • selektywnie poprawiać pozycję,
  • inwestować bardzo selektywnie

Słaba pozycja konkurencyjna

  • wzrost lub wyjście,
  • inwestować lub pozbyć się,

Bibliografia

  • Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 257-258
  • Woźniak K., System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005

Autor: Krzysztof Woźniak