Wyszukiwanie ekspertów

Z Encyklopedia Zarządzania
Wersja z dnia 07:21, 14 paź 2023 autorstwa Sw (dyskusja | edycje) (Dodanie MetaData Description)
Wyszukiwanie ekspertów
Polecane artykuły


Metoda będąca rozwinięciem metod zarządzania personelem w przedsiębiorstwie.

Efektywne zarządzanie personelem wymaga informacji o kwalifikacjach pracowników, o ich wiedzy i doświadczeniu. Informacje te pozwalają później dotrzeć do osoby odpowiednio wykwalifikowanej dla realizacji danego zadania.

Dla efektywnego zarządzania wiedzą, informacje o kwalifikacjach i doświadczeniu pracowników (ekspertów) są dostępne dla wszystkich pozostałych pracowników (a nie tylko kierownictwa). W przypadku pojawienia się sytuacji, która wymaga pomocy osoby mającej w danej dziedzinie doświadczenie, system zarządzania wiedzą wyszukuje w bazie informację o osobach z doświadczeniem i umożliwia z nimi bezpośredni kontakt.

Narzędzia informatyczne służące wyszukiwaniu ekspertów służą nie tylko dzieleniu się wiedzą, ale także wspomagają identyfikację i organizowanie wiedzy w przedsiębiorstwie.

Efekty zastosowań

Ułatwia poszukiwanie ludzi, których doświadczenie można wykorzystać na różnych etapach procesu zarządzania strategicznego

Bibliografia

Autor: Krzysztof Woźniak