Kreowanie wizerunku sklepu

Z Encyklopedia Zarządzania
Wersja z dnia 09:26, 19 maj 2020 autorstwa Sw (dyskusja | edycje) (Infobox update)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Kreowanie wizerunku sklepu
Polecane artykuły


Kreowanie wizerunku sklepu to wszelkie działania prowadzące do tego, że nasz sklep jest chętnie odwiedzany przez klientów, a nasze produkty chętnie przez nich kupowane i rozpoznawalne na rynku.

Czynniki wpływające na kreowanie wizerunku sklepu

  • potencjał firmy
  • rodzaj branży w jakiej działa firma
  • strategia realizowana przez firmę
  • wystrój sklepu, stroje służbowe, rośliny ozdobne, tło muzyczne- są to elementy, które sprawiają, że klienci chętnie powracają do danego sklepu w celu dokonania zakupów
  • jakość oferowanego przez nas asortymentu- łączy się z odpowiednim doborem producentów oferujących najwyższej jakości produkty
  • pracownicy- muszą oni fachowo wykonywać swoją funkcję, czyli nie tylko umieć doradzić, tak aby zadowolić jak największą liczbę klientów, ale także realizować plan sprzedaży
  • sposób prowadzenia reklamy- aby nasza reklama była skuteczna musimy odpowiedzieć sobie m.in. na następujące pytania: po co reklamować? oraz gdzie, kiedy i jak reklamować?
  • cena oferowanych produktów- to jak wysokie będą ceny w naszym sklepie, spowoduje wyodrębnienie grupy klientów zaopatrujących się w nasze produkty
  • sprecyzowanie grupy docelowej klientów- sprawi to, że będziemy wiedzieli w jaki sposób przeprowadzić omawiane wcześniej elementy skutecznego kreowania wizerunku sklepu.

Bibliografia

  • B. Schmitt, A. Simonson, Estetyka w marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999, s. 96-99
  • M. Prymon, Marketing w kierowaniu firmą, AG-Master, 1991, s. 134-141
  • P. Hingston, Wielka księga marketingu, Signum, 1992, s. 106-116

Autor: Ewa Pabian

niem. die Schaffung des Geschaftsbildes, fr. la creation de l'image de magasin