Portal informacyjny przedsiębiorstwa
Portal informacyjny przedsiębiorstwa |
---|
Polecane artykuły |
Są to przede wszystkim rozwinięte narzędzia do zarządzania treścią (wspomniane już wcześniej) dostosowane do potrzeb wewnętrznych przedsiębiorstwa.
Portal informacyjny jest elektronicznym odpowiednikiem zakładowej tablicy ogłoszeń, rozbudowany o możliwości interakcji czytelnika z autorem treści, większymi możliwościami prezentacji graficznej, łatwości dostępu z każdego komputera znajdującego się w sieci firmowej.
Wykorzystane tu zostały technologie sieciowe, protokoły internetowe, zaawansowane narzędzia baz danych, itp. W aspekcie zarządzania wiedzą są to właściwie narzędzia wspomagające jedynie organizowanie, gromadzenie oraz dzielenie się wiedzą.
Zawartość portalu informacyjnego musi być przygotowana i prezentowana z wykorzystaniem również innych narzędzi: zarządzanie treścią, automatyczna klasyfikacja, narzędzia pracy grupowej, itp.
Efekty zastosowań
Wykorzystane mogą być do przekazywania informacji o strategii. Zasięg portali informacyjnych pozwala każdemu pracownikowi na zapoznanie się ze strategią przedsiębiorstwa.
Bibliografia
- Woźniak K., System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005
Autor: Krzysztof Woźniak