Ocena wyników zmian organizacyjnych: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
(LinkTitles.)
Linia 30: Linia 30:
* Zaangażowanie przywódców grup roboczych
* Zaangażowanie przywódców grup roboczych
* Wyjaśnienie powodów zmian
* Wyjaśnienie powodów zmian
* Skuteczne kierowanie procesu przeprowadzania zmiany
* Skuteczne [[kierowanie]] procesu przeprowadzania zmiany
* Pomiar wyników
* [[Pomiar]] wyników
<google>ban728t</google>
<google>ban728t</google>
==Pomiar wyników zmian==
==Pomiar wyników zmian==
Linia 38: Linia 38:
Do kryteriów oceny wyników zmian organizacyjnych zaliczamy:
Do kryteriów oceny wyników zmian organizacyjnych zaliczamy:
* [[wskaźnik]] stopy zysku operacyjnego, wskazujący na [[jakość zarządzania]] spółką i zyskowność jej podstawowej działalności.
* [[wskaźnik]] stopy zysku operacyjnego, wskazujący na [[jakość zarządzania]] spółką i zyskowność jej podstawowej działalności.
* wartość [[sprzedaż]]y
* [[wartość]] [[sprzedaż]]y
* wartość produkcji na jednego pracownika
* wartość produkcji na jednego pracownika
* zmiany wolumenu produkcji
* zmiany wolumenu produkcji
Linia 47: Linia 47:
[[System]] ocen, aby był efektywny, powinien być jawny, usystematyzowany, adekwatny, elastyczny i trwały w czasie.
[[System]] ocen, aby był efektywny, powinien być jawny, usystematyzowany, adekwatny, elastyczny i trwały w czasie.


Ocena wyników jest dla kierownictwa źródłem cennych informacji o przydatności zmiany dla organizacji, o samym przebiegu zmiany i jej wpływie na lepsze funkcjonowanie przedsiębiorstwa.
[[Ocena]] wyników jest dla kierownictwa źródłem cennych informacji o przydatności zmiany dla organizacji, o samym przebiegu zmiany i jej wpływie na lepsze funkcjonowanie przedsiębiorstwa.


==Bibliografia==
==Bibliografia==

Wersja z 22:41, 20 maj 2020

Ocena wyników zmian organizacyjnych
Polecane artykuły


Organizacje muszą współdziałać z otoczeniem, aby przetrwać. Zarówno środowisko zewnętrzne organizacji, jak i wewnętrzne, wymuszają na organizacji zmiany.

Zmiany organizacyjne przedsiębiorstwa mogą dotyczyć struktury, technologii lub ludzi.

Przykładami takich zmian są między innymi:

  • przekształcenia struktury hierarchicznej
  • dywizjonalizacja
  • departamentyzacja ukierunkowana na tworzenie scalonych jednostek organizacyjnych

Etapy implementacji zmian

Proces implementacji zmian organizacyjnych składa się z następujących etapów:

  • Zidentyfikowanie problemów organizacji
  • Wstępne poparcie i zaangażowanie naczelnego kierownictwa
  • Zaangażowanie przywódców grup roboczych
  • Wyjaśnienie powodów zmian
  • Skuteczne kierowanie procesu przeprowadzania zmiany
  • Pomiar wyników

Pomiar wyników zmian

Pomiar wyników zmian organizacyjnych polega na śledzeniu powodzenia organizacji w osiąganiu jej celów. Dane o wynikach stanowią dla agenta zmiany i kierowników ważną informację o wysiłkach nad zmianą organizacji.

Do kryteriów oceny wyników zmian organizacyjnych zaliczamy:

  • wskaźnik stopy zysku operacyjnego, wskazujący na jakość zarządzania spółką i zyskowność jej podstawowej działalności.
  • wartość sprzedaży
  • wartość produkcji na jednego pracownika
  • zmiany wolumenu produkcji
  • terminowość lub skrócenie czasu realizacji zadań
  • liczba pozyskanych nowych klientów

Struktura systemu ocen

System ocen, aby był efektywny, powinien być jawny, usystematyzowany, adekwatny, elastyczny i trwały w czasie.

Ocena wyników jest dla kierownictwa źródłem cennych informacji o przydatności zmiany dla organizacji, o samym przebiegu zmiany i jej wpływie na lepsze funkcjonowanie przedsiębiorstwa.

Bibliografia

Autor: Anna Dąbrowska