Performance marketing: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (cleanup bibliografii i rotten links)
m (Czyszczenie tekstu)
Linia 16: Linia 16:
'''Performance [[marketing]] ''' nazywany również marketingiem efektywnościowym, ponieważ odnosi się on do efektu, czyli nie samemu pozyskaniu klienta, a nakłonieniu go do wykonania pewnej czynności, jak np. kliknięcie w baner, wypełnienie formularza bądź ankiety, wejścia na stronę, czy złożenia zamówienia. Performance marketing nie ma na celu budowania wizerunku danej marki, a przeniesienia go na oczekiwane przez reklamodawcę [[działanie]]. Performance marketing pozwala na dokładny [[pomiar]] wpływu reklamy na konsumenta. Przy standardowej reklamie te [[dane]] są jedynie przybliżone, natomiast w performance marketingu nie liczy się to ile osób ją widziało, istotną kwestią jest to jak wiele osób na nią zareagowało klikając w baner, rejestrując się w serwisie czy dokonując zakupu <ref>''Co to jest Performance Marketing'', 2013</ref>.
'''Performance [[marketing]] ''' nazywany również marketingiem efektywnościowym, ponieważ odnosi się on do efektu, czyli nie samemu pozyskaniu klienta, a nakłonieniu go do wykonania pewnej czynności, jak np. kliknięcie w baner, wypełnienie formularza bądź ankiety, wejścia na stronę, czy złożenia zamówienia. Performance marketing nie ma na celu budowania wizerunku danej marki, a przeniesienia go na oczekiwane przez reklamodawcę [[działanie]]. Performance marketing pozwala na dokładny [[pomiar]] wpływu reklamy na konsumenta. Przy standardowej reklamie te [[dane]] są jedynie przybliżone, natomiast w performance marketingu nie liczy się to ile osób ją widziało, istotną kwestią jest to jak wiele osób na nią zareagowało klikając w baner, rejestrując się w serwisie czy dokonując zakupu <ref>''Co to jest Performance Marketing'', 2013</ref>.


== Metody rozliczania kampanii reklamowych ==
==Metody rozliczania kampanii reklamowych==
Dużym atutem Performance Marketingu jest to, że zlecający reklamę płaci za daną czynność, jaką wykonuje [[użytkownik]]. Wyróżniamy 4 główne formy tych płatności:
Dużym atutem Performance Marketingu jest to, że zlecający reklamę płaci za daną czynność, jaką wykonuje [[użytkownik]]. Wyróżniamy 4 główne formy tych płatności:
* pay-per-click- co oznacza, że płaci się za kliknięcie, czyli wejście w baner czy konkretną stronę internetową,
* pay-per-click - co oznacza, że płaci się za kliknięcie, czyli wejście w baner czy konkretną stronę internetową,
* pay-per-lead- to [[płatność]] za pozyskane dane od klienta,
* pay-per-lead - to [[płatność]] za pozyskane dane od klienta,
* pay-per-action- płatność za konkretnie zrealizowaną akcję, jak wypełnienie ankiety,
* pay-per-action - płatność za konkretnie zrealizowaną akcję, jak wypełnienie ankiety,
* pay-per-sale- rozliczanie za dokonaną [[sprzedaż]] <ref>Mangàni A. 2003. s. 295-302</ref>.
* pay-per-sale - rozliczanie za dokonaną [[sprzedaż]] <ref>Mangàni A. 2003. s. 295-302</ref>.
<google>t</google>
<google>t</google>


== Narzędzia reklamy w Performance Marketingu ==
==Narzędzia reklamy w Performance Marketingu==
* Search Engine Marketing- daną reklamę widzą użytkownicy, którzy wyszukują frazę z nią związaną- w ten sposób zwiększana jest jej [[efektywność]],
* Search Engine Marketing - daną reklamę widzą użytkownicy, którzy wyszukują frazę z nią związaną- w ten sposób zwiększana jest jej [[efektywność]],
* Email Marketing- polega na wysyłanie treści marketingowych drogą mailową, skierowanych do konkretnych odbiorców- użytkownik musi wcześniej wyrazić chęć otrzymywania tego typu wiadomości, aby nie przeobraził się on w spam,
* Email Marketing - polega na wysyłanie treści marketingowych drogą mailową, skierowanych do konkretnych odbiorców - użytkownik musi wcześniej wyrazić chęć otrzymywania tego typu wiadomości, aby nie przeobraził się on w spam,
* Affiliate Marketing- w tym narzędziu dana [[firma]] wykorzystuje do współpracy zewnętrzne serwisy internetowe, polega na prowizyjnym wynagradzaniu za każdego użytkownika, który odwiedził daną stronę,
* Affiliate Marketing - w tym narzędziu dana [[firma]] wykorzystuje do współpracy zewnętrzne serwisy internetowe, polega na prowizyjnym wynagradzaniu za każdego użytkownika, który odwiedził daną stronę,
* Direct Response Advertising- polega na wysyłaniu treści marketingowych do potencjalnie zainteresowanej grupy odbiorców, w celu ustaleniu owych interesantów prowadzone są badania behawioralne, na podstawie np. pozostawionych danych przez reklamobiorców, jak chociażby położenie demograficzne, czy wiek <ref>K. Wiśniewska, G. Kurowski 2006., s. 68-69</ref>.
* Direct Response Advertising - polega na wysyłaniu treści marketingowych do potencjalnie zainteresowanej grupy odbiorców, w celu ustaleniu owych interesantów prowadzone są badania behawioralne, na podstawie np. pozostawionych danych przez reklamobiorców, jak chociażby położenie demograficzne, czy wiek <ref>K. Wiśniewska, G. Kurowski 2006., s. 68-69</ref>.


== Narzędzia analityczne w Performance Marketingu==
==Narzędzia analityczne w Performance Marketingu==
* Google Analytics-jest programem statystycznym, dzięki któremu jesteśmy w stanie przeanalizować konkretne działania użytkownika na stronie, jak to, co dany [[klient]] ma w koszyku lub ile czasu potrzebuje na złożenie zamówienia,
* Google Analytics-jest programem statystycznym, dzięki któremu jesteśmy w stanie przeanalizować konkretne działania użytkownika na stronie, jak to, co dany [[klient]] ma w koszyku lub ile czasu potrzebuje na złożenie zamówienia,
* Gemius Shop Monitor- skierowany konkretnie do sklepów internetowych- wyróżnia go fakt, że analizowane wyniki, możemy porównywać z innymi sklepami, które działają w tej samej branży, co usprawnia [[rozwój]] firmy na przyszłość,
* Gemius Shop Monitor - skierowany konkretnie do sklepów internetowych - wyróżnia go fakt, że analizowane wyniki, możemy porównywać z innymi sklepami, które działają w tej samej branży, co usprawnia [[rozwój]] firmy na przyszłość,
* Manubia- przeznaczony jest przede wszystkim dla sprzedawców w serwisie Allegro, pozwala na sprawdzenie, co proponują inni sprzedawcy oraz pewne elementy prosperowania ich biznesu,
* Manubia - przeznaczony jest przede wszystkim dla sprzedawców w serwisie Allegro, pozwala na sprawdzenie, co proponują inni sprzedawcy oraz pewne elementy prosperowania ich biznesu,
* Semstorm- to narzędzie pozwala użytkownikom tworzyć raporty o widoczności strony internetowej w wyszukiwarce, jak i analizować ich konkurencję,
* Semstorm - to narzędzie pozwala użytkownikom tworzyć raporty o widoczności strony internetowej w wyszukiwarce, jak i analizować ich konkurencję,
* Sentione- jest narzędziem, które "wyłapuje" [[informacje]] na temat firmy pojawiające się w internecie, jak również pozwala na wyszukanie opinii o firmach konkurencyjnych, co usprawnia działania marketingowe <ref> Cichoń M. 2014., s. 3-4</ref>.
* Sentione - jest narzędziem, które "wyłapuje" [[informacje]] na temat firmy pojawiające się w internecie, jak również pozwala na wyszukanie opinii o firmach konkurencyjnych, co usprawnia działania marketingowe <ref> Cichoń M. 2014., s. 3-4</ref>.


==Przypisy==
==Przypisy==

Wersja z 14:27, 2 lis 2023

Performance marketing
Polecane artykuły

Performance marketing nazywany również marketingiem efektywnościowym, ponieważ odnosi się on do efektu, czyli nie samemu pozyskaniu klienta, a nakłonieniu go do wykonania pewnej czynności, jak np. kliknięcie w baner, wypełnienie formularza bądź ankiety, wejścia na stronę, czy złożenia zamówienia. Performance marketing nie ma na celu budowania wizerunku danej marki, a przeniesienia go na oczekiwane przez reklamodawcę działanie. Performance marketing pozwala na dokładny pomiar wpływu reklamy na konsumenta. Przy standardowej reklamie te dane są jedynie przybliżone, natomiast w performance marketingu nie liczy się to ile osób ją widziało, istotną kwestią jest to jak wiele osób na nią zareagowało klikając w baner, rejestrując się w serwisie czy dokonując zakupu [1].

Metody rozliczania kampanii reklamowych

Dużym atutem Performance Marketingu jest to, że zlecający reklamę płaci za daną czynność, jaką wykonuje użytkownik. Wyróżniamy 4 główne formy tych płatności:

  • pay-per-click - co oznacza, że płaci się za kliknięcie, czyli wejście w baner czy konkretną stronę internetową,
  • pay-per-lead - to płatność za pozyskane dane od klienta,
  • pay-per-action - płatność za konkretnie zrealizowaną akcję, jak wypełnienie ankiety,
  • pay-per-sale - rozliczanie za dokonaną sprzedaż [2].

Narzędzia reklamy w Performance Marketingu

  • Search Engine Marketing - daną reklamę widzą użytkownicy, którzy wyszukują frazę z nią związaną- w ten sposób zwiększana jest jej efektywność,
  • Email Marketing - polega na wysyłanie treści marketingowych drogą mailową, skierowanych do konkretnych odbiorców - użytkownik musi wcześniej wyrazić chęć otrzymywania tego typu wiadomości, aby nie przeobraził się on w spam,
  • Affiliate Marketing - w tym narzędziu dana firma wykorzystuje do współpracy zewnętrzne serwisy internetowe, polega na prowizyjnym wynagradzaniu za każdego użytkownika, który odwiedził daną stronę,
  • Direct Response Advertising - polega na wysyłaniu treści marketingowych do potencjalnie zainteresowanej grupy odbiorców, w celu ustaleniu owych interesantów prowadzone są badania behawioralne, na podstawie np. pozostawionych danych przez reklamobiorców, jak chociażby położenie demograficzne, czy wiek [3].

Narzędzia analityczne w Performance Marketingu

  • Google Analytics-jest programem statystycznym, dzięki któremu jesteśmy w stanie przeanalizować konkretne działania użytkownika na stronie, jak to, co dany klient ma w koszyku lub ile czasu potrzebuje na złożenie zamówienia,
  • Gemius Shop Monitor - skierowany konkretnie do sklepów internetowych - wyróżnia go fakt, że analizowane wyniki, możemy porównywać z innymi sklepami, które działają w tej samej branży, co usprawnia rozwój firmy na przyszłość,
  • Manubia - przeznaczony jest przede wszystkim dla sprzedawców w serwisie Allegro, pozwala na sprawdzenie, co proponują inni sprzedawcy oraz pewne elementy prosperowania ich biznesu,
  • Semstorm - to narzędzie pozwala użytkownikom tworzyć raporty o widoczności strony internetowej w wyszukiwarce, jak i analizować ich konkurencję,
  • Sentione - jest narzędziem, które "wyłapuje" informacje na temat firmy pojawiające się w internecie, jak również pozwala na wyszukanie opinii o firmach konkurencyjnych, co usprawnia działania marketingowe [4].

Przypisy

  1. Co to jest Performance Marketing, 2013
  2. Mangàni A. 2003. s. 295-302
  3. K. Wiśniewska, G. Kurowski 2006., s. 68-69
  4. Cichoń M. 2014., s. 3-4

Bibliografia


Autor: Izabela Migas