Uwarunkowania wdrażania strategii: Różnice pomiędzy wersjami
Z Encyklopedia Zarządzania
(LinkTitles.) |
m (Dodanie MetaData Description) |
||
Linia 32: | Linia 32: | ||
[[Kategoria:Strategie - modele]] | [[Kategoria:Strategie - modele]] | ||
[[en:Conditions of strategy implementation]] | [[en:Conditions of strategy implementation]] | ||
{{#metamaster:description|Uwarunkowania wdrażania strategii w obliczu zmieniających się tendencji w gospodarce. Metody i techniki przewidywania zmian, zapobiegania negatywnym skutkom i wykorzystywania okazji. Ansoff wskazał cztery kluczowe tendencje wpływające na zarządzanie przedsiębiorstwem.}} |
Wersja z 07:09, 14 paź 2023
Uwarunkowania wdrażania strategii |
---|
Polecane artykuły |
Rozważając problematykę strategii należy zwrócić uwagę na tendencje zachodzące we współczesnym świecie. Zmieniające się warunki gospodarowania spowodowały rosnące zapotrzebowanie na metody i techniki pozwalające przewidywać te zmiany, zapobiegać negatywnemu ich wpływowi na przedsiębiorstwo i wykorzystywać pojawiające się okazje.
Jako pierwszy, w połowie lat 70-tych, zidentyfikował te nowe uwarunkowania H.I.Ansoff, który opisał cztery następujące tendencje (H.I.Ansoff 1985, s. 58)1:
- Wzrost nowości zmiany. Ważne wydarzenia wpływające na przedsiębiorstwa coraz bardziej odbiegają od poprzedniego doświadczenia.
- Wzrost intensywności otoczenia. Utrzymywanie połączeń między przedsiębiorstwem a jego partnerami pochłania coraz więcej energii i uwagi kierownictwa.
- Wzrost szybkości zmian otoczenia.
- Rosnąca złożoność otoczenia.
Wydaje się, że po 30 latach, powyższe tendencje nie tylko nie osłabły, ale wręcz wzmocniły się i wywierają istotny wpływ na zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem.
Bibliografia
- Ansoff H.I., Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa 1985
- Woźniak K., System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005
Autor: Krzysztof Woźniak