Google adwords: Różnice pomiędzy wersjami
m (Infobox5 upgrade) |
m (cleanup bibliografii i rotten links) |
||
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 8: | Linia 8: | ||
W ustawieniach kampanii istnieje również możliwość określenia dziennego budżetu. Należy wpisać tam sumę jaką chce się przeznaczyć na daną kampanię. Warto jednak najpierw wyświetlić budżet rekomendowany przez system AdWords, ponieważ jeżeli kwota rekomendowana znacznie odbiega od tej jaką [[użytkownik]] zamierza przeznaczyć, musi on zmniejszyć ilość słów kluczowych <ref>, Frontczak T., s. 170 </ref>. | W ustawieniach kampanii istnieje również możliwość określenia dziennego budżetu. Należy wpisać tam sumę jaką chce się przeznaczyć na daną kampanię. Warto jednak najpierw wyświetlić budżet rekomendowany przez system AdWords, ponieważ jeżeli kwota rekomendowana znacznie odbiega od tej jaką [[użytkownik]] zamierza przeznaczyć, musi on zmniejszyć ilość słów kluczowych <ref>, Frontczak T., s. 170 </ref>. | ||
<google>n</google> | |||
==Istotne elementy reklamy AdWords== | ==Istotne elementy reklamy AdWords== | ||
'''1. Słowa kluczowe''' | '''1. Słowa kluczowe''' | ||
[[Reklama]] ukaże się, gdy zapytanie użytkownika będzie takie samo jak wybrane na słowo kluczowe wyrażenie. | [[Reklama]] ukaże się, gdy zapytanie użytkownika będzie takie samo jak wybrane na słowo kluczowe wyrażenie. | ||
Linia 34: | Linia 35: | ||
Czynniki, które warunkują [[Wynik]] Jakości Słów kluczowych to: | Czynniki, które warunkują [[Wynik]] Jakości Słów kluczowych to: | ||
* współczynnik klikalności CTR (stosunek liczby kliknięć reklamy do liczby jej wyświetleń) | * współczynnik klikalności CTR (stosunek liczby kliknięć reklamy do liczby jej wyświetleń) | ||
* historia eskalacji CTR dla słów kluczowych (na bazie średnich kroczących) | * historia eskalacji CTR dla słów kluczowych (na bazie średnich kroczących). | ||
==Zalety korzystania z Google Adwords== | ==Zalety korzystania z Google Adwords== | ||
Linia 69: | Linia 70: | ||
* Jeśli reklama posiada wyrażenia subiektywne i porównujące, na przykład "najtańszy", to witryna musi przedstawić dowód, że to określenie jest trafne i obiektywne (dowód jest weryfikowany przez podmiot niezależny). | * Jeśli reklama posiada wyrażenia subiektywne i porównujące, na przykład "najtańszy", to witryna musi przedstawić dowód, że to określenie jest trafne i obiektywne (dowód jest weryfikowany przez podmiot niezależny). | ||
* Jeżeli w tekście reklamy pojawia się porównanie do produktów lub usług konkurencji, musi być ono również uzasadnione i przedstawione na witrynie do której prowadzi przekaz<ref>, Frontczak T., s. 179 </ref> | * Jeżeli w tekście reklamy pojawia się porównanie do produktów lub usług konkurencji, musi być ono również uzasadnione i przedstawione na witrynie do której prowadzi przekaz<ref>, Frontczak T., s. 179 </ref> | ||
{{infobox5|list1={{i5link|a=[[Facebook marketing]]}} — {{i5link|a=[[Rodzaje witryn internetowych]]}} — {{i5link|a=[[Adware]]}} — {{i5link|a=[[Reklama prasowa]]}} — {{i5link|a=[[Pozycjonowanie stron]]}} — {{i5link|a=[[Ebanking]]}} — {{i5link|a=[[Strategia reklamowa]]}} — {{i5link|a=[[Ambient media]]}} — {{i5link|a=[[Wizerunek marki]]}} }} | |||
==Przypisy== | ==Przypisy== | ||
<references /> | <references /> | ||
==Bibliografia== | ==Bibliografia== | ||
<noautolinks> | <noautolinks> | ||
* Frontczak T. (2006) Marketing internetowy w wyszukiwarkach, Wydawnictwo Helion, Gliwice | * Frontczak T. (2006), ''Marketing internetowy w wyszukiwarkach'', Wydawnictwo Helion, Gliwice | ||
* Strona internetowa: ''[https://ads.google.com/home/ Google AdWords]'' | * Strona internetowa: ''[https://ads.google.com/home/ Google AdWords]'' | ||
* Strzelecki A. (2015) ''Reklama Kontekstowa'' Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach | * Strzelecki A. (2015), ''Reklama Kontekstowa'', Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Nr 216 | ||
</noautolinks> | </noautolinks> | ||
Aktualna wersja na dzień 12:09, 6 sty 2024
Google adwords to najpowszechniejszy system płatnej reklamy w wyszukiwarce Google. Daje możliwość stworzenia własnych reklam, które następnie są wyświetlane na odpowiednich stronach wyników wyszukiwania w Google oraz w witrynach partnerskich. "Firma Google płaci wydawcom internetowym za reklamy wyświetlane w ich witrynach według liczby kliknięć reklam przez użytkowników lub liczby wyświetleń reklam" (zależnie od typu danej reklamy) [1].
TL;DR
Google AdWords to system płatnej reklamy w wyszukiwarce Google. Umożliwia tworzenie własnych reklam, które są wyświetlane na stronach wyników wyszukiwania oraz na witrynach partnerskich. Istnieje możliwość określenia słów kluczowych, kosztu reklamy i dziennego budżetu. Reklama jest wyświetlana na podstawie zapytania użytkownika i dopasowania słów kluczowych. Koszt reklamy zależy od konkurencyjności, liczby kliknięć i obecności słów kluczowych. Wynik jakości wpływa na koszt reklamy. Korzystanie z Google AdWords ma wiele zalet, takich jak pozyskiwanie nowych klientów, reklama lokalna i globalna, skonkretyzowana grupa odbiorców, wgląd w wyniki reklamy, możliwość testowania i kontrola wydatków. Istnieją również reguły, które trzeba przestrzegać, dotyczące treści reklam.
Struktura konta Google AdWords
Google AdWords posiada trzy poziomy: Konto, Kampania i Grupa Reklam. Z założonym kontem połączony jest niepowtarzalny adres e-mail, hasło i informacje o dokonanych lub zaległych płatnościach. Na poziomie Kampanii ukazany jest dzienny budżet, kierowanie geograficzne, preferencje wyświetlania reklamy (syndykacji) i data początkowa oraz końcowa całej kampanii. W grupie reklam natomiast tworzy się reklamy i wybiera kluczowe słowa. Można tam również określić koszt maksymalny za kliknięcie (CPC) dla poszczególnych słów kluczowych lub dla grupy reklamy. W każdej z grup reklamowych można utworzyć jeden lub nawet kilka przekazów reklamowych oraz skonkretyzować zbiór słów kluczowych, które będą powodować ich wyświetlanie [2].
W ustawieniach kampanii istnieje również możliwość określenia dziennego budżetu. Należy wpisać tam sumę jaką chce się przeznaczyć na daną kampanię. Warto jednak najpierw wyświetlić budżet rekomendowany przez system AdWords, ponieważ jeżeli kwota rekomendowana znacznie odbiega od tej jaką użytkownik zamierza przeznaczyć, musi on zmniejszyć ilość słów kluczowych [3].
Istotne elementy reklamy AdWords
1. Słowa kluczowe
Reklama ukaże się, gdy zapytanie użytkownika będzie takie samo jak wybrane na słowo kluczowe wyrażenie. Opcje dopasowania słów kluczowych w Google AdWords:
- Dopasowanie przybliżone
Ta wersja dopasowania jest wersją domyślną w koncie AdWords. Przy dodaniu pewnego słowa kluczowego w tym dopasowaniu, reklama będzie się wyświetlała również gdy użytkownik wpiszę w wyszukiwarkę wyrazy bliskoznaczne a nawet gdy wpisze inną formę słowa kluczowego.
- Dopasowanie do wyrażenia
Po zatwierdzeniu słowa kluczowego w tym rodzaju dopasowania, reklama będzie wyświetlała się gdy użytkownicy będą poszukiwać frazy zawierającej dokładnie te słowa (razem lub osobno), w dokładnie takiej samej kolejności.
- Dopasowanie ścisłe
W tej opcji dopasowania reklama wyświetla się wyłącznie na takie zapytanie użytkownika, które są identyczne jak słowa kluczowe. Ta wersja dopasowania zapewnia najbardziej precyzyjne kierowania.Mimo, że daje mniej wyświetleń, to często przynosi największą ilość kliknięć.
2. Koszt reklamy AdWords
W Google AdWords płaci się za kliknięcie w reklamę a nie jej wyświetlenia. Koszt kliknięcia słowa kluczowego jest zależny od:
- konkurencyjności danego wyrażenia
- stosunku liczby kliknięć reklamy do ilości jej wyświetleń
- tego czy w stworzonym tekście reklamy w ogóle będą słowa kluczowe
3. Wyniki jakości Google AdWords
Jest to jeden z najistotniejszych komponentów algorytmu AdWords. Im jest on wyższy tym mniej płaci się za reklamę. Czynniki, które warunkują Wynik Jakości Słów kluczowych to:
- współczynnik klikalności CTR (stosunek liczby kliknięć reklamy do liczby jej wyświetleń)
- historia eskalacji CTR dla słów kluczowych (na bazie średnich kroczących).
Zalety korzystania z Google Adwords
* Pozyskiwanie nowych klientów
Google Adwords pomaga przyciągnąć na stronę internetową więcej odbiorców, zwiększyć sprzedaż online czy też zachęcić odbiorców do nawiązania kontaktu z reklamującym się.
* Reklama zarówno lokalna jak i globalna
Daje możliwość wybrania regionów, odległości do jakich ma docierać reklama, również zagranicznych.
* Skonkretyzowana grupa odbiorców
Reklama dociera do właściwych osób w odpowiednim czasie.
* Wgląd do wyników reklam
Możliwość weryfikacji skuteczności reklamy.
* Testy
Możliwość korygowania, testowania reklam by przynosiły lepsze efekty.
* Kontrola wydatków
W każdym momencie, bez dodatkowej opłaty, można zmienić lub wstrzymać reklamę. [4].
Reguły, których trzeba przestrzegać
- Zakaz używania wykrzykników w tytule.
- W treści reklamy dozwolony jest tylko jeden wykrzyknik.
- używane liczby, symbole i znaki muszą być użyte zgodnie z ich znaczeniem.
- Nie należy nadużywać wielkich liter (dozwolona jest wielka litera na początku każdego wyrazu w adresie URL).
- Treść reklamy musi być poprawna gramatycznie, musi tworzyć logiczne zdanie lub frazę.
- Jeśli reklama posiada wyrażenia subiektywne i porównujące, na przykład "najtańszy", to witryna musi przedstawić dowód, że to określenie jest trafne i obiektywne (dowód jest weryfikowany przez podmiot niezależny).
- Jeżeli w tekście reklamy pojawia się porównanie do produktów lub usług konkurencji, musi być ono również uzasadnione i przedstawione na witrynie do której prowadzi przekaz[5]
Google adwords — artykuły polecane |
Facebook marketing — Rodzaje witryn internetowych — Adware — Reklama prasowa — Pozycjonowanie stron — Ebanking — Strategia reklamowa — Ambient media — Wizerunek marki |
Przypisy
Bibliografia
- Frontczak T. (2006), Marketing internetowy w wyszukiwarkach, Wydawnictwo Helion, Gliwice
- Strona internetowa: Google AdWords
- Strzelecki A. (2015), Reklama Kontekstowa, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Nr 216
Autor: Karolina Gralak