Targi pracy: Różnice pomiędzy wersjami
m (Dodanie MetaData Description) |
m (cleanup bibliografii i rotten links) |
||
Linia 13: | Linia 13: | ||
</ul> | </ul> | ||
}} | }} | ||
'''[[Targi]] pracy''' [[przedsięwzięcie]] organizowane najczęściej przez m.in. urzędy pracy, agencje zatrudnienia, firmy lub organizacje studenckie mające na celu stworzenie mniej formalnych warunków bezpośredniego kontaktu pracodawców z osobami ubiegającymi się o [[zatrudnienie]]. Kandydatami mogą być studenci, absolwenci oraz osoby z doświadczeniem. Podczas spotkania prezentowana jest [[oferta]] oraz miejsce zatrudnienia w celu pozyskania odpowiednich kandydatów, którzy spełnią wymagania poszczególnych pracodawców. [[Udział]] w targach przeważnie jest bezpłatny, lecz wymaga wcześniejszej rejestracji. Dla pracodawców targi pracy są nie tylko okazją do przyciągnięcia jak największej liczby kandydatów, ale także sposobem na zebranie pierwszych ocen i weryfikacji potencjalnych kandydatów. | '''[[Targi]] pracy''' [[przedsięwzięcie]] organizowane najczęściej przez m.in. urzędy pracy, agencje zatrudnienia, firmy lub organizacje studenckie mające na celu stworzenie mniej formalnych warunków bezpośredniego kontaktu pracodawców z osobami ubiegającymi się o [[zatrudnienie]]. Kandydatami mogą być studenci, absolwenci oraz osoby z doświadczeniem. Podczas spotkania prezentowana jest [[oferta]] oraz miejsce zatrudnienia w celu pozyskania odpowiednich kandydatów, którzy spełnią wymagania poszczególnych pracodawców. [[Udział]] w targach przeważnie jest bezpłatny, lecz wymaga wcześniejszej rejestracji. Dla pracodawców targi pracy są nie tylko okazją do przyciągnięcia jak największej liczby kandydatów, ale także sposobem na zebranie pierwszych ocen i weryfikacji potencjalnych kandydatów. | ||
Targi pracy mogą zostać zorganizowane przez powiatowy urząd pracy - samodzielnie lub we współpracy z innymi podmiotami. Osoba zarejestrowana może zostać skierowana do udziału w targach przez ten urząd lub przez wojewódzki urząd pracy. | Targi pracy mogą zostać zorganizowane przez powiatowy urząd pracy - samodzielnie lub we współpracy z innymi podmiotami. Osoba zarejestrowana może zostać skierowana do udziału w targach przez ten urząd lub przez wojewódzki urząd pracy. | ||
==TL;DR== | ==TL;DR== | ||
Linia 27: | Linia 27: | ||
* ulotek informacyjnych | * ulotek informacyjnych | ||
* broszur wydawanych przez organizatorów | * broszur wydawanych przez organizatorów | ||
* bezpośrednia rozmowa z pracodawcą | * bezpośrednia rozmowa z pracodawcą | ||
Najlepszą z wymienionych możliwości jest bezpośrednia rozmowa z osobą z działu zarządzania zasobami ludzkimi, która może zaowocować poznaniem klimatu i kultury danej organizacji, szczegółów dotyczących pracy. Finalnie jesteśmy w stanie ocenić, czy [[zespół]] składający się z danych osób będzie nam odpowiadał podczas dalszego rozwoju naszej kariery zawodowej. Publikowane specjalnie z okazji targów biuletyny dają możliwość zgromadzenia w krótkim czasie dużej bazy danych potencjalnych pracodawców <ref name="Polczyk M. (2007). Jak i gdzie skutecznie szukać pracy?">Polczyk M. (2007). Jak i gdzie skutecznie szukać pracy?</ref>. | Najlepszą z wymienionych możliwości jest bezpośrednia rozmowa z osobą z działu zarządzania zasobami ludzkimi, która może zaowocować poznaniem klimatu i kultury danej organizacji, szczegółów dotyczących pracy. Finalnie jesteśmy w stanie ocenić, czy [[zespół]] składający się z danych osób będzie nam odpowiadał podczas dalszego rozwoju naszej kariery zawodowej. Publikowane specjalnie z okazji targów biuletyny dają możliwość zgromadzenia w krótkim czasie dużej bazy danych potencjalnych pracodawców <ref name="Polczyk M. (2007). Jak i gdzie skutecznie szukać pracy?">Polczyk M. (2007). Jak i gdzie skutecznie szukać pracy?</ref>. | ||
Linia 46: | Linia 46: | ||
==Przypisy== | ==Przypisy== | ||
<references /> | <references /> | ||
==Bibliografia== | ==Bibliografia== | ||
<noautolinks> | |||
* Gębarowski M. (2010)., ''[https://books.google.pl/books?id=ZTN6aQD3pPIC&pg=PA22&dq=targi+pracy&hl=pl&sa=X&ved=2ahUKEwir7IyQgojwAhXCgv0HHc4DCK8Q6AEwBHoECAQQAg#v=onepage&q=targi%20pracy&f=false Współczesne targi.: Skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej]'' Regan Press, s. 22 | * Gębarowski M. (2010)., ''[https://books.google.pl/books?id=ZTN6aQD3pPIC&pg=PA22&dq=targi+pracy&hl=pl&sa=X&ved=2ahUKEwir7IyQgojwAhXCgv0HHc4DCK8Q6AEwBHoECAQQAg#v=onepage&q=targi%20pracy&f=false Współczesne targi.: Skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej]'' Regan Press, s. 22 | ||
* Polczyk M. (2007)., ''[https://books.google.pl/books?id=f3FSAwAAQBAJ&pg=PA75&dq=targi+pracy&hl=pl&sa=X&ved=2ahUKEwidptf01oLwAhXwhP0HHX7pAIgQ6AEwAnoECAMQAg#v=onepage&q=targi%20pracy&f=false Jak i gdzie skutecznie szukać pracy?]'' Biblioteka Gazety Wyborczej (2), s. 75-77 | * Polczyk M. (2007)., ''[https://books.google.pl/books?id=f3FSAwAAQBAJ&pg=PA75&dq=targi+pracy&hl=pl&sa=X&ved=2ahUKEwidptf01oLwAhXwhP0HHX7pAIgQ6AEwAnoECAMQAg#v=onepage&q=targi%20pracy&f=false Jak i gdzie skutecznie szukać pracy?]'' Biblioteka Gazety Wyborczej (2), s. 75-77 | ||
* ''Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy'' [https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20140000667 Dz.U. z 2014 r. poz. 667] | |||
* ''Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy'' [https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20140000667 Dz.U. z 2014 r. poz. 667] | |||
* Tabisz A. (2013)., ''[https://books.google.pl/books?id=WnetCAAAQBAJ&pg=PA69&dq=targi+pracy&hl=pl&sa=X&ved=2ahUKEwjcvfyU_ofwAhXTgf0HHSt4BDcQ6AEwA3oECAUQAg#v=onepage&q=targi%20pracy&f=false Praca dla absolwenta]'' Złote Myśli & Anna Tabisz, s. 69 | * Tabisz A. (2013)., ''[https://books.google.pl/books?id=WnetCAAAQBAJ&pg=PA69&dq=targi+pracy&hl=pl&sa=X&ved=2ahUKEwjcvfyU_ofwAhXTgf0HHSt4BDcQ6AEwA3oECAUQAg#v=onepage&q=targi%20pracy&f=false Praca dla absolwenta]'' Złote Myśli & Anna Tabisz, s. 69 | ||
* '' | * ''Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy'' [https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20040991001 Dz.U. 2004 nr 99 poz. 1001] | ||
</noautolinks> | |||
{{a|Gabriela Macięga}} | {{a|Gabriela Macięga}} |
Wersja z 15:02, 28 paź 2023
Targi pracy |
---|
Polecane artykuły |
Targi pracy przedsięwzięcie organizowane najczęściej przez m.in. urzędy pracy, agencje zatrudnienia, firmy lub organizacje studenckie mające na celu stworzenie mniej formalnych warunków bezpośredniego kontaktu pracodawców z osobami ubiegającymi się o zatrudnienie. Kandydatami mogą być studenci, absolwenci oraz osoby z doświadczeniem. Podczas spotkania prezentowana jest oferta oraz miejsce zatrudnienia w celu pozyskania odpowiednich kandydatów, którzy spełnią wymagania poszczególnych pracodawców. Udział w targach przeważnie jest bezpłatny, lecz wymaga wcześniejszej rejestracji. Dla pracodawców targi pracy są nie tylko okazją do przyciągnięcia jak największej liczby kandydatów, ale także sposobem na zebranie pierwszych ocen i weryfikacji potencjalnych kandydatów.
Targi pracy mogą zostać zorganizowane przez powiatowy urząd pracy - samodzielnie lub we współpracy z innymi podmiotami. Osoba zarejestrowana może zostać skierowana do udziału w targach przez ten urząd lub przez wojewódzki urząd pracy.
TL;DR
Targi pracy to wydarzenie, na którym pracodawcy mają możliwość spotkania się z potencjalnymi kandydatami. Uczestnicy mogą uzyskać informacje o ofertach pracy, porozmawiać z pracodawcami i zdobyć doświadczenie. Można także porównać różne organizacje pod względem atrakcyjności oferowanej pracy. Targi pracy mogą być organizowane przez urzędy pracy lub firmy. Można także uczestniczyć w targach online. Ważne jest odpowiednie przygotowanie się do targów, takie jak przygotowanie CV i listu motywacyjnego oraz dostosowanie ubioru.
Korzyści z udziału w targach pracy
Odwiedzenie targów pracy daje także możliwość porównania różnych organizacji pod względem atrakcyjności oferowanej pracy. W pewnych przypadkach możliwe jest także złożenie własnej aplikacji u wybranych przedstawicieli firm. W Polsce organizowane są targi pracy o charakterze międzynarodowym. Za ich pomocą możemy uzyskać kontakt z firmami operującymi na europejskim lub międzynarodowym rynku. Również to idealny moment na uzyskaniu informacji o warunkach, możliwościach i procedurach związanych z pracą w wybranym kraju za granicą.
Aktywne uczestnictwo w targach - zdobywanie informacji
Szczegółowe informacje możemy pozyskać za pomocą:
- ulotek informacyjnych
- broszur wydawanych przez organizatorów
- bezpośrednia rozmowa z pracodawcą
Najlepszą z wymienionych możliwości jest bezpośrednia rozmowa z osobą z działu zarządzania zasobami ludzkimi, która może zaowocować poznaniem klimatu i kultury danej organizacji, szczegółów dotyczących pracy. Finalnie jesteśmy w stanie ocenić, czy zespół składający się z danych osób będzie nam odpowiadał podczas dalszego rozwoju naszej kariery zawodowej. Publikowane specjalnie z okazji targów biuletyny dają możliwość zgromadzenia w krótkim czasie dużej bazy danych potencjalnych pracodawców [1].
Formy prezentacji podczas targów pracy
Inną formą często wykorzystywaną podczas targów pracy są prezentacje firm, konferencje, a także warsztaty i szkolenia. Korzyść, jaką może otrzymać uczestnik targów, to przede wszystkim otrzymanie profesjonalnie przygotowanej informacji na temat rynku pracy. Głównie omawiane tematy, to:
- informacje na temat pracodawców (m.in. prezentacje wybranych firm, branż lub programów rekrutacyjnych, edukacyjnych i motywacyjnych poszczególnych firm)
- informacje na temat metod i narzędzi ułatwiających poruszanie się po rynku pracy i uzyskiwanie zatrudnienia
Tego typu spotkania mają często charakter interaktywny, co obu stronom stwarza okazję do poznania wzajemnych oczekiwań i możliwości [1].
Internetowe targi pracy
Targi pracy organizowane są również w internecie. Wówczas, nie wychodząc z domu, można sprawdzić informacje o rynku pracy, poznać potencjalnych pracodawców, zapoznać się z przygotowanymi przez nich prezentacjami, zadać pytania - wysyłając maila pod wskazany adres konsultanta. Jest to wygodna opcja dla kandydatów, którzy np. interesują się pracą w innej części Polski lub w innym kraju i nie muszą organizować specjalnego wyjazdu, w celu wzięcia aktywnego udziału w wydarzeniu. Co istotne – często można też od razu wysłać aplikację na wybrane stanowisko [1].
Odpowiednie przygotowanie się do udziału w targach
Każda zainteresowana osoba powinna zwrócić uwagę na to, aby [1]:
- wziąć ze sobą kilka egzemplarzy CV oraz listu motywacyjnego
- dostosować ubiór do potencjalnych rekrutacji
- przygotować się do odbycia kilku mniej lub bardziej formalnych rozmów, których celem powinno być zachęcenie pracodawcy do podjęcia dalszych kontaktów
Przypisy
Bibliografia
- Gębarowski M. (2010)., Współczesne targi.: Skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej Regan Press, s. 22
- Polczyk M. (2007)., Jak i gdzie skutecznie szukać pracy? Biblioteka Gazety Wyborczej (2), s. 75-77
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy Dz.U. z 2014 r. poz. 667
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy Dz.U. z 2014 r. poz. 667
- Tabisz A. (2013)., Praca dla absolwenta Złote Myśli & Anna Tabisz, s. 69
- Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy Dz.U. 2004 nr 99 poz. 1001
Autor: Gabriela Macięga
Treść tego artykułu została oparta na aktach prawnych. Zwróć uwagę, że niektóre akty prawne mogły ulec zmianie od czasu publikacji tego tekstu. |