Strategia fazy wprowadzania: Różnice pomiędzy wersjami
Z Encyklopedia Zarządzania
(LinkTitles.) |
m (Dodanie MetaData Description) |
||
Linia 41: | Linia 41: | ||
[[Kategoria:Strategie marketingowe]] | [[Kategoria:Strategie marketingowe]] | ||
[[en:Market placing phase strategy]] | [[en:Market placing phase strategy]] | ||
{{#metamaster:description|Strategia fazy wprowadzania na rynek. Wysokie nakłady na badania i promocję nowego produktu. Duże ryzyko niepowodzenia. Zależne od pozycji konkurencyjnej.}} |
Wersja z 10:29, 13 paź 2023
Strategia fazy wprowadzania |
---|
Polecane artykuły |
Faza wprowadzania na rynek charakteryzuje się wysokimi nakładami na badania i rozwój oraz na promocję nowego produktu. W tej fazie ryzyko niepowodzenia jest bardzo duże, w związku z tym możliwe działania są uzależnione od bieżącej pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa.
Proponowane działania
Dominująca pozycja konkurencyjna
- energicznie forsować wzrost udziału, utrzymać pozycję,
- inwestować nieznacznie szybciej niż wzrost rynku
Silna pozycja konkurencyjna
- starać się poprawić pozycję, energicznie zwiększać udział
- inwestować w tempie wzrostu rynku
Średnia pozycja konkurencyjna
- selektywnie lub energicznie zwiększyć udział, selektywnie poprawić pozycję,
- inwestować selektywnie
Korzystna pozycja konkurencyjna
- selektywnie poprawiać pozycję,
- inwestować bardzo selektywnie
Słaba pozycja konkurencyjna
- wzrost lub wyjście,
- inwestować lub pozbyć się,
Bibliografia
- Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 257-258
- Woźniak K., System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005
Autor: Krzysztof Woźniak