Tablica reklamowa: Różnice pomiędzy wersjami
m (Infobox update) |
(LinkTitles.) |
||
Linia 18: | Linia 18: | ||
'''Tablica reklamowa (billboard)''' - jedna z najbardziej znanych i rozpoznawalnych form nośników reklamy outdoorowej (zewnętrznej), służąca do eksponowania reklam. | '''Tablica reklamowa (billboard)''' - jedna z najbardziej znanych i rozpoznawalnych form nośników reklamy outdoorowej (zewnętrznej), służąca do eksponowania reklam. | ||
Nośnik wykorzystywany przez przedsiębiorstwa do promowania produktów, informowania o swoich usługach, przez różnego typu organizacje do rozpowszechniania kampanii społecznych. Służy również do reklamowania premier kinowych, telewizyjnych czy też promocji wydarzeń (muzycznych, sportowych, kulturowych itp.). Tablice reklamowe "wspierają działania PR oraz kampanie budowania wizerunku firmy". <ref> Mikosz J. (2010), [http://bazhum.muzhp.pl/media/files/Kultura_Media_Teologia/Kultura_Media_Teologia-r2010-t3/Kultura_Media_Teologia-r2010-t3-s44-58/Kultura_Media_Teologia-r2010-t3-s44-58.pdf '' Formy reklamy zewnętrznej. ''], "Kultura-Media-Technologia", nr 3, s. 49 </ref> | Nośnik wykorzystywany przez przedsiębiorstwa do promowania produktów, informowania o swoich usługach, przez różnego typu organizacje do rozpowszechniania kampanii społecznych. Służy również do reklamowania premier kinowych, telewizyjnych czy też promocji wydarzeń (muzycznych, sportowych, kulturowych itp.). Tablice reklamowe "wspierają działania PR oraz kampanie budowania wizerunku firmy". <ref> Mikosz J. (2010), [http://bazhum.muzhp.pl/media/files/Kultura_Media_Teologia/Kultura_Media_Teologia-r2010-t3/Kultura_Media_Teologia-r2010-t3-s44-58/Kultura_Media_Teologia-r2010-t3-s44-58.pdf '' Formy reklamy zewnętrznej. ''], "Kultura-Media-[[Technologia]]", nr 3, s. 49 </ref> | ||
Za tablicę reklamową uważa się również "kilkusekundowy anons przed i/lub po programie telewizyjnym, informującym o nazwie jego sponsora". <ref> Pod redakcją Altkorn J., Kremer T. (1998) ''Leksykon marketingu'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, s. 254</ref> | Za tablicę reklamową uważa się również "kilkusekundowy anons przed i/lub po programie telewizyjnym, informującym o nazwie jego sponsora". <ref> Pod redakcją Altkorn J., Kremer T. (1998) ''Leksykon marketingu'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, s. 254</ref> | ||
Linia 33: | Linia 33: | ||
==Zalety i wady tablic reklamowych== | ==Zalety i wady tablic reklamowych== | ||
Tablica reklamowa to nośnik chętnie wybierany przez przedsiębiorców ze względu na szeroki wachlarz zalet. Charakteryzuje się ogólnodostępnością i powszechnością dla wszystkich uczestników ruchu. Działa na odbiorcę w sposób bezpośredni i długotrwały. Prosty przekaz reklamowy dociera do niego wielorazowo, przez co, przy właściwym eksponowaniu marki, staje się zapamiętany i skuteczny. Jednocześnie sama ilość prezentowanych informacji jest niewielka, a odbiorca często ma z nimi styczność jedynie przez krótki moment. <ref> Filar D. (2012), [http://dlarynkupracy.umcs.pl/wp-content/uploads/2011/02/wspolczesny-marketing1.pdf''Współczesny marketing. Skuteczna komunikacja i promocja, Podręcznik dla studentów specjalności Komunikacja urzędowa i biznesowa''], UMCS, Lublin, s. 290-291</ref> Coraz częściej podkreślany jest fakt, że spore nagromadzenie tego rodzaju nośników reklamowych przestaje sprzyjać reklamodawcom. Zbyt duża ilość różnorodnych w swej wielkości czy sposobie oświetlenia tablic staje się przyczyną nieładu estetycznego przestrzeni miejskiej oraz szumu informacyjnego. <ref> Mikosz J. (2010), [http://bazhum.muzhp.pl/media/files/Kultura_Media_Teologia/Kultura_Media_Teologia-r2010-t3/Kultura_Media_Teologia-r2010-t3-s44-58/Kultura_Media_Teologia-r2010-t3-s44-58.pdf '' Formy reklamy zewnętrznej. ''], "Kultura-Media-Technologia", nr 3, s. 49 </ref> | Tablica reklamowa to nośnik chętnie wybierany przez przedsiębiorców ze względu na szeroki wachlarz zalet. Charakteryzuje się ogólnodostępnością i powszechnością dla wszystkich uczestników ruchu. Działa na odbiorcę w sposób bezpośredni i długotrwały. Prosty przekaz reklamowy dociera do niego wielorazowo, przez co, przy właściwym eksponowaniu marki, staje się zapamiętany i skuteczny. Jednocześnie sama ilość prezentowanych informacji jest niewielka, a [[odbiorca]] często ma z nimi styczność jedynie przez krótki moment. <ref> Filar D. (2012), [http://dlarynkupracy.umcs.pl/wp-content/uploads/2011/02/wspolczesny-marketing1.pdf''Współczesny marketing. Skuteczna komunikacja i promocja, Podręcznik dla studentów specjalności Komunikacja urzędowa i biznesowa''], UMCS, Lublin, s. 290-291</ref> Coraz częściej podkreślany jest fakt, że spore nagromadzenie tego rodzaju nośników reklamowych przestaje sprzyjać reklamodawcom. [[Zbyt]] duża ilość różnorodnych w swej wielkości czy sposobie oświetlenia tablic staje się przyczyną nieładu estetycznego przestrzeni miejskiej oraz szumu informacyjnego. <ref> Mikosz J. (2010), [http://bazhum.muzhp.pl/media/files/Kultura_Media_Teologia/Kultura_Media_Teologia-r2010-t3/Kultura_Media_Teologia-r2010-t3-s44-58/Kultura_Media_Teologia-r2010-t3-s44-58.pdf '' Formy reklamy zewnętrznej. ''], "Kultura-Media-Technologia", nr 3, s. 49 </ref> | ||
==Bibliografia== | ==Bibliografia== |
Wersja z 03:53, 22 maj 2020
Tablica reklamowa |
---|
Polecane artykuły |
Tablica reklamowa (billboard) - jedna z najbardziej znanych i rozpoznawalnych form nośników reklamy outdoorowej (zewnętrznej), służąca do eksponowania reklam.
Nośnik wykorzystywany przez przedsiębiorstwa do promowania produktów, informowania o swoich usługach, przez różnego typu organizacje do rozpowszechniania kampanii społecznych. Służy również do reklamowania premier kinowych, telewizyjnych czy też promocji wydarzeń (muzycznych, sportowych, kulturowych itp.). Tablice reklamowe "wspierają działania PR oraz kampanie budowania wizerunku firmy". [1]
Za tablicę reklamową uważa się również "kilkusekundowy anons przed i/lub po programie telewizyjnym, informującym o nazwie jego sponsora". [2]
Rodzaje i miejsce występowania
Najczęściej spotykane typy tablic:
- wolnostojące (supercityboard, megacityboard itp.) - umieszczane na specjalnie przystosowanych do tego konstrukcjach np. słupach (fundamentach), często podświetlane od przodu lub od tyłu,
- średniej wielkości powierzchnie reklamowe przytwierdzane do ścian budynków, częstokrotnie oświetlane,
- diapozy - dwustronne tablice mniejszych rozmiarów eksponowane przy pomocy betonowych donic ustawianych do ulicy w sposób prostopadły, nieoświetlane, wykorzystywane podczas krótkich ale intensywnych kampanii o charakterze lokalnym,
- telebimy (cyfrowe tablice reklamowe) - nośniki LED realizujące obraz komputerowy lub telewizyjny. [3]
Odpowiednia lokalizacja występowania tablic reklamowych pozwala na dotarcie do większej ilości odbiorców przy jednoczesnych niższych kosztach. [4] Dlatego też, biorąc pod uwagę grupy docelowe billboardów, najczęściej umieszcza się je w miejscach dużego natężenia ruchu kołowego czy też ruchu potencjalnych nabywców w ogóle (przy drogach i ulicach, na wyeksponowanych ścianach budynków). [5]
Zalety i wady tablic reklamowych
Tablica reklamowa to nośnik chętnie wybierany przez przedsiębiorców ze względu na szeroki wachlarz zalet. Charakteryzuje się ogólnodostępnością i powszechnością dla wszystkich uczestników ruchu. Działa na odbiorcę w sposób bezpośredni i długotrwały. Prosty przekaz reklamowy dociera do niego wielorazowo, przez co, przy właściwym eksponowaniu marki, staje się zapamiętany i skuteczny. Jednocześnie sama ilość prezentowanych informacji jest niewielka, a odbiorca często ma z nimi styczność jedynie przez krótki moment. [6] Coraz częściej podkreślany jest fakt, że spore nagromadzenie tego rodzaju nośników reklamowych przestaje sprzyjać reklamodawcom. Zbyt duża ilość różnorodnych w swej wielkości czy sposobie oświetlenia tablic staje się przyczyną nieładu estetycznego przestrzeni miejskiej oraz szumu informacyjnego. [7]
Bibliografia
- Filar D. (2012), Współczesny marketing. Skuteczna komunikacja i promocja, Podręcznik dla studentów specjalności Komunikacja urzędowa i biznesowa, UMCS, Lublin
- Mikosz J. (2010), Formy reklamy zewnętrznej. , "Kultura-Media-Technologia", nr 3
- Pod redakcją Altkorn J., Kremer T. (1998) Leksykon marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
- Urban S. (2007), Reklama zewnętrzna i jej uwarunkowania prawne, "Zeszyty Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości", nr 10
Przypisy
- ↑ Mikosz J. (2010), Formy reklamy zewnętrznej. , "Kultura-Media-Technologia", nr 3, s. 49
- ↑ Pod redakcją Altkorn J., Kremer T. (1998) Leksykon marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, s. 254
- ↑ Urban S. (2007), Reklama zewnętrzna i jej uwarunkowania prawne, "Zeszyty Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości", nr 10, s. 66-67
- ↑ Mikosz J. (2010), Formy reklamy zewnętrznej. , "Kultura-Media-Technologia", nr 3, s. 49
- ↑ Pod redakcją Altkorn J., Kremer T. (1998) Leksykon marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, s. 254
- ↑ Filar D. (2012), Współczesny marketing. Skuteczna komunikacja i promocja, Podręcznik dla studentów specjalności Komunikacja urzędowa i biznesowa, UMCS, Lublin, s. 290-291
- ↑ Mikosz J. (2010), Formy reklamy zewnętrznej. , "Kultura-Media-Technologia", nr 3, s. 49
Autor: Katarzyna Morga