Zespół doskonalenia jakości: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
(LinkTitles.)
Linia 16: Linia 16:




'''Zespół doskonalenia jakości''' (ang. ''QIT - Quality improvement team'') jest powoływany przez kierownictwo w celu rozwiązywania określonego problemu związanego z działalnością projakościową.  
'''[[Zespół]] doskonalenia jakości''' (ang. ''QIT - Quality improvement team'') jest powoływany przez kierownictwo w celu rozwiązywania określonego problemu związanego z działalnością projakościową.  


Najważniejszym elementem zespołu są pracownicy, którzy powinni posiadać właściwe przeszkolenie, wykształcenie i doświadczenie. Do zespołu nie mogą należeć "osoby bezpośrednio związane z obszarami funkcjonowania przedsiębiorstwa będącymi punktem zainteresowania QIT”.  
Najważniejszym elementem zespołu są pracownicy, którzy powinni posiadać właściwe przeszkolenie, [[wykształcenie]] i doświadczenie. Do zespołu nie mogą należeć "osoby bezpośrednio związane z obszarami funkcjonowania przedsiębiorstwa będącymi punktem zainteresowania QIT”.  


Liczba osób nie powinna przekraczać 10, gdyż w większych zbiorowościach mogą występować trudności z właściwym kierowaniem. Efektem jest osłabienie efektywności w zakresie rozwiązywania problemów. Ważną role odgrywa osoba kierująca grupą. Nie musi ona być najwyżej notowanym ekspertem w dziedzinie jakości, jej rola to "koordynacja wyznaczonych zadań oraz oczekiwań pozostałych członków zespołu”.  
Liczba osób nie powinna przekraczać 10, gdyż w większych zbiorowościach mogą występować trudności z właściwym kierowaniem. Efektem jest osłabienie efektywności w zakresie rozwiązywania problemów. Ważną role odgrywa osoba kierująca grupą. Nie musi ona być najwyżej notowanym ekspertem w dziedzinie jakości, jej rola to "[[koordynacja]] wyznaczonych zadań oraz oczekiwań pozostałych członków zespołu”.  


==Bibliografia==
==Bibliografia==
Władysław Ratyński, Zarządzanie jakością, wydawnictwo PPHU"SIGMA” sp.j. Skierniewice 2005, s. 54,
Władysław Ratyński, [[Zarządzanie]] jakością, wydawnictwo PPHU"SIGMA” sp.j. Skierniewice 2005, s. 54,


{{a|Izabela Babik}}
{{a|Izabela Babik}}
[[Kategoria:Zarządzanie jakością]]
[[Kategoria:Zarządzanie jakością]]
<!--[[en:Quality improvement team]]-->
<!--[[en:Quality improvement team]]-->

Wersja z 20:21, 22 maj 2020

Zespół doskonalenia jakości
Polecane artykuły


Zespół doskonalenia jakości (ang. QIT - Quality improvement team) jest powoływany przez kierownictwo w celu rozwiązywania określonego problemu związanego z działalnością projakościową.

Najważniejszym elementem zespołu są pracownicy, którzy powinni posiadać właściwe przeszkolenie, wykształcenie i doświadczenie. Do zespołu nie mogą należeć "osoby bezpośrednio związane z obszarami funkcjonowania przedsiębiorstwa będącymi punktem zainteresowania QIT”.

Liczba osób nie powinna przekraczać 10, gdyż w większych zbiorowościach mogą występować trudności z właściwym kierowaniem. Efektem jest osłabienie efektywności w zakresie rozwiązywania problemów. Ważną role odgrywa osoba kierująca grupą. Nie musi ona być najwyżej notowanym ekspertem w dziedzinie jakości, jej rola to "koordynacja wyznaczonych zadań oraz oczekiwań pozostałych członków zespołu”.

Bibliografia

Władysław Ratyński, Zarządzanie jakością, wydawnictwo PPHU"SIGMA” sp.j. Skierniewice 2005, s. 54,

Autor: Izabela Babik