Performance marketing: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (cleanup bibliografii i rotten links)
m (cleanup bibliografii i rotten links)
Linia 36: Linia 36:
* Grębosz M., Siuda D., Szymański G. (2016), ''[https://repozytorium.p.lodz.pl/bitstream/handle/11652/1463/Social_Media_Marketing_Grebosz_Siuda_Szymanski_2016.pdf?sequence=1&isAllowed=y Social Media Marketing]'', Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź
* Grębosz M., Siuda D., Szymański G. (2016), ''[https://repozytorium.p.lodz.pl/bitstream/handle/11652/1463/Social_Media_Marketing_Grebosz_Siuda_Szymanski_2016.pdf?sequence=1&isAllowed=y Social Media Marketing]'', Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź
* Mangàni A. (2003). ''Online advertising: Pay-per-view versus pay-per-click'', "Journal of Revenue and Pricing Management", tom 2, nr 4, s. 295
* Mangàni A. (2003). ''Online advertising: Pay-per-view versus pay-per-click'', "Journal of Revenue and Pricing Management", tom 2, nr 4, s. 295
* Tomczyk P. (2013.) [https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/8270/Przemyslaw%20Tomczyk_Zarz%C4%85dzanie%20wartoscia%20klienta.%20Od%20koncepcji%20do%20wynikow%20przedsiebiorstwa.pdf?sequence=1&isAllowed=y ''Zarządzanie wartością klienta. Od koncepcji do wyników przedsiębiorstwa''], "Ekonomia-Finanse-Zarządzanie"
* Tomczyk P. (2013) ''[https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/8270/Przemyslaw%20Tomczyk_Zarz%C4%85dzanie%20wartoscia%20klienta.%20Od%20koncepcji%20do%20wynikow%20przedsiebiorstwa.pdf?sequence=1&isAllowed=y Zarządzanie wartością klienta. Od koncepcji do wyników przedsiębiorstwa]'', Ekonomia-Finanse-Zarządzanie
* Wiśniewska K., Kurowski G. (2006), ''[https://www.e-mentor.edu.pl/_pdf/ementor15.pdf Performance e-Marketing]'', e-mentor.edu.pl, nr 3(15)
* Wiśniewska K., Kurowski G. (2006), ''[https://www.e-mentor.edu.pl/_pdf/ementor15.pdf Performance e-Marketing]'', e-mentor.edu.pl, nr 3(15)
</noautolinks>
</noautolinks>

Wersja z 01:10, 30 lis 2023

Performance marketing nazywany również marketingiem efektywnościowym, ponieważ odnosi się on do efektu, czyli nie samemu pozyskaniu klienta, a nakłonieniu go do wykonania pewnej czynności, jak np. kliknięcie w baner, wypełnienie formularza bądź ankiety, wejścia na stronę, czy złożenia zamówienia. Performance marketing nie ma na celu budowania wizerunku danej marki, a przeniesienia go na oczekiwane przez reklamodawcę działanie. Performance marketing pozwala na dokładny pomiar wpływu reklamy na konsumenta. Przy standardowej reklamie te dane są jedynie przybliżone, natomiast w performance marketingu nie liczy się to ile osób ją widziało, istotną kwestią jest to jak wiele osób na nią zareagowało klikając w baner, rejestrując się w serwisie czy dokonując zakupu [1].

Metody rozliczania kampanii reklamowych

Dużym atutem Performance Marketingu jest to, że zlecający reklamę płaci za daną czynność, jaką wykonuje użytkownik. Wyróżniamy 4 główne formy tych płatności:

  • pay-per-click - co oznacza, że płaci się za kliknięcie, czyli wejście w baner czy konkretną stronę internetową,
  • pay-per-lead - to płatność za pozyskane dane od klienta,
  • pay-per-action - płatność za konkretnie zrealizowaną akcję, jak wypełnienie ankiety,
  • pay-per-sale - rozliczanie za dokonaną sprzedaż [2].

Narzędzia reklamy w Performance Marketingu

  • Search Engine Marketing - daną reklamę widzą użytkownicy, którzy wyszukują frazę z nią związaną- w ten sposób zwiększana jest jej efektywność,
  • Email Marketing - polega na wysyłanie treści marketingowych drogą mailową, skierowanych do konkretnych odbiorców - użytkownik musi wcześniej wyrazić chęć otrzymywania tego typu wiadomości, aby nie przeobraził się on w spam,
  • Affiliate Marketing - w tym narzędziu dana firma wykorzystuje do współpracy zewnętrzne serwisy internetowe, polega na prowizyjnym wynagradzaniu za każdego użytkownika, który odwiedził daną stronę,
  • Direct Response Advertising - polega na wysyłaniu treści marketingowych do potencjalnie zainteresowanej grupy odbiorców, w celu ustaleniu owych interesantów prowadzone są badania behawioralne, na podstawie np. pozostawionych danych przez reklamobiorców, jak chociażby położenie demograficzne, czy wiek [3].

Narzędzia analityczne w Performance Marketingu

  • Google Analytics-jest programem statystycznym, dzięki któremu jesteśmy w stanie przeanalizować konkretne działania użytkownika na stronie, jak to, co dany klient ma w koszyku lub ile czasu potrzebuje na złożenie zamówienia,
  • Gemius Shop Monitor - skierowany konkretnie do sklepów internetowych - wyróżnia go fakt, że analizowane wyniki, możemy porównywać z innymi sklepami, które działają w tej samej branży, co usprawnia rozwój firmy na przyszłość,
  • Manubia - przeznaczony jest przede wszystkim dla sprzedawców w serwisie Allegro, pozwala na sprawdzenie, co proponują inni sprzedawcy oraz pewne elementy prosperowania ich biznesu,
  • Semstorm - to narzędzie pozwala użytkownikom tworzyć raporty o widoczności strony internetowej w wyszukiwarce, jak i analizować ich konkurencję,
  • Sentione - jest narzędziem, które "wyłapuje" informacje na temat firmy pojawiające się w internecie, jak również pozwala na wyszukanie opinii o firmach konkurencyjnych, co usprawnia działania marketingowe [4].


Performance marketingartykuły polecane
Agencja interaktywnaMarketing partyzanckiVisual merchandisingWspółczynnik odrzuceńFacebook marketingPersonalizacjaFormy promocji i reklamy w internecieMarketing wirusowyInbound Marketing

Przypisy

  1. Co to jest Performance Marketing, 2013
  2. Mangàni A. 2003. s. 295-302
  3. K. Wiśniewska, G. Kurowski 2006., s. 68-69
  4. Cichoń M. 2014., s. 3-4

Bibliografia


Autor: Izabela Migas