Zespół doskonalenia jakości: Różnice pomiędzy wersjami
(LinkTitles.) |
m (Dodanie MetaData Description) |
||
Linia 28: | Linia 28: | ||
[[Kategoria:Zarządzanie jakością]] | [[Kategoria:Zarządzanie jakością]] | ||
<!--[[en:Quality improvement team]]--> | <!--[[en:Quality improvement team]]--> | ||
{{#metamaster:description|Zespół doskonalenia jakości - eksperci rozwiązujący problemy z jakością, składający się z doświadczonych pracowników. Do 10 członków, by być efektywnymi.}} |
Wersja z 07:28, 14 paź 2023
Zespół doskonalenia jakości |
---|
Polecane artykuły |
Zespół doskonalenia jakości (ang. QIT - Quality improvement team) jest powoływany przez kierownictwo w celu rozwiązywania określonego problemu związanego z działalnością projakościową.
Najważniejszym elementem zespołu są pracownicy, którzy powinni posiadać właściwe przeszkolenie, wykształcenie i doświadczenie. Do zespołu nie mogą należeć "osoby bezpośrednio związane z obszarami funkcjonowania przedsiębiorstwa będącymi punktem zainteresowania QIT”.
Liczba osób nie powinna przekraczać 10, gdyż w większych zbiorowościach mogą występować trudności z właściwym kierowaniem. Efektem jest osłabienie efektywności w zakresie rozwiązywania problemów. Ważną role odgrywa osoba kierująca grupą. Nie musi ona być najwyżej notowanym ekspertem w dziedzinie jakości, jej rola to "koordynacja wyznaczonych zadań oraz oczekiwań pozostałych członków zespołu”.
Bibliografia
Władysław Ratyński, Zarządzanie jakością, wydawnictwo PPHU"SIGMA” sp.j. Skierniewice 2005, s. 54,
Autor: Izabela Babik