Zespół doskonalenia jakości: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
(LinkTitles.)
m (Dodanie MetaData Description)
Linia 28: Linia 28:
[[Kategoria:Zarządzanie jakością]]
[[Kategoria:Zarządzanie jakością]]
<!--[[en:Quality improvement team]]-->
<!--[[en:Quality improvement team]]-->
{{#metamaster:description|Zespół doskonalenia jakości - eksperci rozwiązujący problemy z jakością, składający się z doświadczonych pracowników. Do 10 członków, by być efektywnymi.}}

Wersja z 07:28, 14 paź 2023

Zespół doskonalenia jakości
Polecane artykuły


Zespół doskonalenia jakości (ang. QIT - Quality improvement team) jest powoływany przez kierownictwo w celu rozwiązywania określonego problemu związanego z działalnością projakościową.

Najważniejszym elementem zespołu są pracownicy, którzy powinni posiadać właściwe przeszkolenie, wykształcenie i doświadczenie. Do zespołu nie mogą należeć "osoby bezpośrednio związane z obszarami funkcjonowania przedsiębiorstwa będącymi punktem zainteresowania QIT”.

Liczba osób nie powinna przekraczać 10, gdyż w większych zbiorowościach mogą występować trudności z właściwym kierowaniem. Efektem jest osłabienie efektywności w zakresie rozwiązywania problemów. Ważną role odgrywa osoba kierująca grupą. Nie musi ona być najwyżej notowanym ekspertem w dziedzinie jakości, jej rola to "koordynacja wyznaczonych zadań oraz oczekiwań pozostałych członków zespołu”.

Bibliografia

Władysław Ratyński, Zarządzanie jakością, wydawnictwo PPHU"SIGMA” sp.j. Skierniewice 2005, s. 54,

Autor: Izabela Babik