Czas przepracowany: Różnice pomiędzy wersjami
mNie podano opisu zmian |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{infobox4 | |||
|list1= | |||
<ul> | |||
<li>[[Getting Things Done]]</li> | |||
<li>[[Organizacja pracy]]</li> | |||
<li>[[Planowanie]]</li> | |||
<li>[[Prawo Parkinsona]]</li> | |||
<li>[[Jidoka]]</li> | |||
<li>[[Cyklogram]]</li> | |||
<li>[[Zasada SMART]]</li> | |||
<li>[[Automotywacja]]</li> | |||
<li>[[Metoda 5S]]</li> | |||
</ul> | |||
}} | |||
'''Czas przepracowany''' to pojęcie z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, które odnosi się do określenia czasu, jaki pracownicy spędzają na wykonywaniu swoich zadań zawodowych. | '''Czas przepracowany''' to pojęcie z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, które odnosi się do określenia czasu, jaki pracownicy spędzają na wykonywaniu swoich zadań zawodowych. | ||
Wersja z 09:21, 21 paź 2023
Czas przepracowany |
---|
Polecane artykuły |
Czas przepracowany to pojęcie z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, które odnosi się do określenia czasu, jaki pracownicy spędzają na wykonywaniu swoich zadań zawodowych.
Definicja czasu przepracowanego może się różnić w zależności od kontekstu i branży, ale zazwyczaj odnosi się do czasu, w którym pracownik jest fizycznie obecny w miejscu pracy i wykonuje swoje zadania. Czasami obejmuje także dodatkowe czynniki, takie jak czas pracy poza biurem, czas podróży służbowych lub czas spędzony na szkoleniach zawodowych.
W większości przypadków czas przepracowany jest monitorowany i rejestrowany przez systemy czasu pracy, takie jak systemy kontroli czasu pracy, karty obsługujące czy elektroniczne wskaźniki obecności. Te dane służą do śledzenia i zarządzania wydajnością pracowników, oceny efektywności działań oraz naliczania odpowiedniej płacy.
Czas przepracowany jest istotnym czynnikiem w zarządzaniu zasobami ludzkimi, ponieważ ma wpływ na produktywność organizacji, kontrole kosztów i zadowolenie pracowników. Zarządzanie czasem przepracowanym wiąże się z efektywnym planowaniem harmonogramów pracy, monitorowaniem efektywności zadań i zarządzaniem nadgodzinami.
Współczesne organizacje coraz częściej stosują elastyczne formy pracy, takie jak praca zdalna, elastyczne godziny pracy czy dni wolne, co dodatkowo komplikuje zarządzanie czasem przepracowanym. W takich przypadkach konieczne jest wprowadzenie odpowiednich narzędzi i polityk, które pozwolą na śledzenie czasu pracy pracowników i zapewnią odpowiednią równowagę między pracą a życiem prywatnym.
Bibliografia
- Rostkowski, T. (2012). Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej. Wolters Kluwer.