Czas przepracowany: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
mNie podano opisu zmian
mNie podano opisu zmian
 
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
{{infobox4
|list1=
<ul>
<li>[[Getting Things Done]]</li>
<li>[[Organizacja pracy]]</li>
<li>[[Planowanie]]</li>
<li>[[Prawo Parkinsona]]</li>
<li>[[Jidoka]]</li>
<li>[[Cyklogram]]</li>
<li>[[Zasada SMART]]</li>
<li>[[Automotywacja]]</li>
<li>[[Metoda 5S]]</li>
</ul>
}}
'''Czas przepracowany''' to pojęcie z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, które odnosi się do określenia czasu, jaki pracownicy spędzają na wykonywaniu swoich zadań zawodowych.
'''Czas przepracowany''' to pojęcie z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, które odnosi się do określenia czasu, jaki pracownicy spędzają na wykonywaniu swoich zadań zawodowych.


Linia 23: Linia 8:


Współczesne organizacje coraz częściej stosują elastyczne formy pracy, takie jak [[praca]] zdalna, elastyczne godziny pracy czy [[dni wolne]], co dodatkowo komplikuje [[zarządzanie czasem]] przepracowanym. W takich przypadkach konieczne jest wprowadzenie odpowiednich narzędzi i polityk, które pozwolą na śledzenie czasu pracy pracowników i zapewnią odpowiednią równowagę między pracą a życiem prywatnym.
Współczesne organizacje coraz częściej stosują elastyczne formy pracy, takie jak [[praca]] zdalna, elastyczne godziny pracy czy [[dni wolne]], co dodatkowo komplikuje [[zarządzanie czasem]] przepracowanym. W takich przypadkach konieczne jest wprowadzenie odpowiednich narzędzi i polityk, które pozwolą na śledzenie czasu pracy pracowników i zapewnią odpowiednią równowagę między pracą a życiem prywatnym.
<google>t</google>
 
<google>n</google>
 
{{infobox5|list1={{i5link|a=[[Getting Things Done]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Organizacja pracy]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Planowanie]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Prawo Parkinsona]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Jidoka]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Cyklogram]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Zasada SMART]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Automotywacja]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Metoda 5S]]}} }}


==Bibliografia==
==Bibliografia==

Aktualna wersja na dzień 19:14, 18 lis 2023

Czas przepracowany to pojęcie z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, które odnosi się do określenia czasu, jaki pracownicy spędzają na wykonywaniu swoich zadań zawodowych.

Definicja czasu przepracowanego może się różnić w zależności od kontekstu i branży, ale zazwyczaj odnosi się do czasu, w którym pracownik jest fizycznie obecny w miejscu pracy i wykonuje swoje zadania. Czasami obejmuje także dodatkowe czynniki, takie jak czas pracy poza biurem, czas podróży służbowych lub czas spędzony na szkoleniach zawodowych.

W większości przypadków czas przepracowany jest monitorowany i rejestrowany przez systemy czasu pracy, takie jak systemy kontroli czasu pracy, karty obsługujące czy elektroniczne wskaźniki obecności. Te dane służą do śledzenia i zarządzania wydajnością pracowników, oceny efektywności działań oraz naliczania odpowiedniej płacy.

Czas przepracowany jest istotnym czynnikiem w zarządzaniu zasobami ludzkimi, ponieważ ma wpływ na produktywność organizacji, kontrole kosztów i zadowolenie pracowników. Zarządzanie czasem przepracowanym wiąże się z efektywnym planowaniem harmonogramów pracy, monitorowaniem efektywności zadań i zarządzaniem nadgodzinami.

Współczesne organizacje coraz częściej stosują elastyczne formy pracy, takie jak praca zdalna, elastyczne godziny pracy czy dni wolne, co dodatkowo komplikuje zarządzanie czasem przepracowanym. W takich przypadkach konieczne jest wprowadzenie odpowiednich narzędzi i polityk, które pozwolą na śledzenie czasu pracy pracowników i zapewnią odpowiednią równowagę między pracą a życiem prywatnym.


Czas przepracowanyartykuły polecane
Getting Things DoneOrganizacja pracyPlanowaniePrawo ParkinsonaJidokaCyklogramZasada SMARTAutomotywacjaMetoda 5S

Bibliografia

  • Rostkowski T. (2012), Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej. Wolters Kluwer, Warszawa