Techniki organizatorskie par excellence: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (cleanup bibliografii i rotten links)
m (Clean up)
Linia 42: Linia 42:


{{a|Katarzyna Sordyl}}
{{a|Katarzyna Sordyl}}
[[Kategoria:Metody i techniki organizatorskie]]
[[Kategoria:Projektowanie organizacji]]


{{#metamaster:description|Techniki organizatorskie, takie jak fotografia dnia roboczego czy metoda CRAFT. Dowiedz się więcej o usprawnianiu organizacji i sposobach pracy.}}
{{#metamaster:description|Techniki organizatorskie, takie jak fotografia dnia roboczego czy metoda CRAFT. Dowiedz się więcej o usprawnianiu organizacji i sposobach pracy.}}

Wersja z 07:01, 9 lis 2023

Techniki organizatorskie par excellence
Polecane artykuły

Techniki organizatorskie par excellence to zbiór technik, które zostały opracowane z myślą o wsparciu doskonalenia procesów zarządzania. Należą do nich:

  1. Badanie metod pracy polegające na systematycznym rejestrowaniu, analizowaniu oraz wydaniu krytycznej oceny istniejących sposobów wykonania pracy a następnie na zaprojektowaniu i wprowadzeniu w życie metod łatwiejszych i efektywniejszych
  2. Mierzenie pracy obejmujące zbiór metod i technik służących do wyznaczania struktury zużycia czasu pracy oraz trwania operacji, czynności i ruchów roboczych. Podstawowymi metodami mierzenia pracy są:
  3. Normowanie czasu pracy tworzące rodzinę metod i technik umożliwiających określenie czasowych norm pracy oraz normatywów pracochłonności
  4. Metody wartościowania pracy mające na celu określenie stopnia trudności wykonywania pracy na konkretnych stanowiskach pracy a w konsekwencji do stworzenia podstawy dla konstrukcji systemu płac
  5. Metody koordynowania procesów pracy w czasie czyli zbiór metod i technik służących do koordynacji i kontroli przebiegów procesów pracy w czasie np.:
    • wykresy Gantta
    • harmonogramy Adamieckiego
  6. Organizowanie procesów pracy w przestrzeni, do którego zalicza się zbiór metod służących do rozmieszczania procesów pracy w przestrzeni np.:
  7. Analiza wartości w skład której wchodzi zbiór metod i technik szczegółowych pozwalających polepszać funkcjonalność lub znajdować możliwości redukcji kosztów w systemach, produktach np.:
  8. Badanie i organizowanie pracy biurowej obejmujące zespół technik wykorzystywanych do systematycznego badania i usprawniania organizacji, sposobów pracy.

Bibliografia

  • Martyniak Z. (1975), Organizacja i zarządzanie. 30 problemów teorii i praktyki, Książka i wiedza, Warszawa
  • Stabryła A., Trzcieniecki J. (red.) (1982), Organizacja i zarządzanie. Zarys problematyki, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków


Autor: Katarzyna Sordyl