Performance marketing: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (cleanup bibliografii i rotten links)
m (cleanup bibliografii i rotten links)
Linia 45: Linia 45:
* Cichoń M. (2014.) [https://digitalhill.pl/wp-content/uploads/2014/05/Grupa-Unity-trendbook-performance-marketing.pdf ''Trendy w Performance Marketingu''], "Trendbook, Performance marketing w e-commerce", Grupa Unity
* Cichoń M. (2014.) [https://digitalhill.pl/wp-content/uploads/2014/05/Grupa-Unity-trendbook-performance-marketing.pdf ''Trendy w Performance Marketingu''], "Trendbook, Performance marketing w e-commerce", Grupa Unity
* Dłubakowska-Puzio E., Gałan R., Puzio K. (2010.) ''Analiza skuteczności działań performance marketing na przykładzie serwisu internetowego Polskiej Żeglugi Bałtyckiej'', "ZESZYTY NAUKOWE POLITYKI EUROPEJSKIE, FINANSE I MARKETING", nr 3(52)
* Dłubakowska-Puzio E., Gałan R., Puzio K. (2010.) ''Analiza skuteczności działań performance marketing na przykładzie serwisu internetowego Polskiej Żeglugi Bałtyckiej'', "ZESZYTY NAUKOWE POLITYKI EUROPEJSKIE, FINANSE I MARKETING", nr 3(52)
* Gąsiewski M., (2012.) [http://www.ittechnology.us/kursy/google-analytics/google_analytics_beta_ga.pdf ''Przewodnik po Google Analytics''], "www.ittechnology.us"
* Gąsiewski M., (2012.) [https://www.ittechnology.us/kursy/google-analytics/google_analytics_beta_ga.pdf ''Przewodnik po Google Analytics''], "www.ittechnology.us"
* Grębosz M., Siuda D., Szymański G. (2016.) [http://212.51.210.149/bitstream/handle/11652/1463/Social_Media_Marketing_Grebosz_Siuda_Szymanski_2016.pdf?sequence=1&isAllowed=y ''Social Media Marketing''], Monografie Politechniki Łódzkiej
* Grębosz M., Siuda D., Szymański G. (2016.) [https://212.51.210.149/bitstream/handle/11652/1463/Social_Media_Marketing_Grebosz_Siuda_Szymanski_2016.pdf?sequence=1&isAllowed=y ''Social Media Marketing''], Monografie Politechniki Łódzkiej
* Mangàni A. (2003). ''Online advertising: Pay-per-view versus pay-per-click'', "Journal of Revenue and Pricing Management", tom 2, nr 4, s. 295
* Mangàni A. (2003). ''Online advertising: Pay-per-view versus pay-per-click'', "Journal of Revenue and Pricing Management", tom 2, nr 4, s. 295
* Tomczyk P. (2013.) [https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/8270/Przemyslaw%20Tomczyk_Zarz%C4%85dzanie%20wartoscia%20klienta.%20Od%20koncepcji%20do%20wynikow%20przedsiebiorstwa.pdf?sequence=1&isAllowed=y ''Zarządzanie wartością klienta. Od koncepcji do wyników przedsiębiorstwa''], "Ekonomia-Finanse-Zarządzanie"
* Tomczyk P. (2013.) [https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/8270/Przemyslaw%20Tomczyk_Zarz%C4%85dzanie%20wartoscia%20klienta.%20Od%20koncepcji%20do%20wynikow%20przedsiebiorstwa.pdf?sequence=1&isAllowed=y ''Zarządzanie wartością klienta. Od koncepcji do wyników przedsiębiorstwa''], "Ekonomia-Finanse-Zarządzanie"
* Wiśniewska K., Kurowski G. (2006.) [http://www.e-mentor.edu.pl/_pdf/ementor15.pdf ''Performance e-Marketing''], "e-mentor.edu.pl, nr 3(15)"
* Wiśniewska K., Kurowski G. (2006.) [https://www.e-mentor.edu.pl/_pdf/ementor15.pdf ''Performance e-Marketing''], "e-mentor.edu.pl, nr 3(15)"
</noautolinks>
</noautolinks>



Wersja z 23:23, 29 paź 2023

Performance marketing
Polecane artykuły

Performance marketing nazywany również marketingiem efektywnościowym, ponieważ odnosi się on do efektu, czyli nie samemu pozyskaniu klienta, a nakłonieniu go do wykonania pewnej czynności, jak np. kliknięcie w baner, wypełnienie formularza bądź ankiety, wejścia na stronę, czy złożenia zamówienia. Performance marketing nie ma na celu budowania wizerunku danej marki, a przeniesienia go na oczekiwane przez reklamodawcę działanie. Performance marketing pozwala na dokładny pomiar wpływu reklamy na konsumenta. Przy standardowej reklamie te dane są jedynie przybliżone, natomiast w performance marketingu nie liczy się to ile osób ją widziało, istotną kwestią jest to jak wiele osób na nią zareagowało klikając w baner, rejestrując się w serwisie czy dokonując zakupu [1].

Metody rozliczania kampanii reklamowych

Dużym atutem Performance Marketingu jest to, że zlecający reklamę płaci za daną czynność, jaką wykonuje użytkownik. Wyróżniamy 4 główne formy tych płatności:

  • pay-per-click- co oznacza, że płaci się za kliknięcie, czyli wejście w baner czy konkretną stronę internetową,
  • pay-per-lead- to płatność za pozyskane dane od klienta,
  • pay-per-action- płatność za konkretnie zrealizowaną akcję, jak wypełnienie ankiety,
  • pay-per-sale- rozliczanie za dokonaną sprzedaż [2].

Narzędzia reklamy w Performance Marketingu

  • Search Engine Marketing- daną reklamę widzą użytkownicy, którzy wyszukują frazę z nią związaną- w ten sposób zwiększana jest jej efektywność,
  • Email Marketing- polega na wysyłanie treści marketingowych drogą mailową, skierowanych do konkretnych odbiorców- użytkownik musi wcześniej wyrazić chęć otrzymywania tego typu wiadomości, aby nie przeobraził się on w spam,
  • Affiliate Marketing- w tym narzędziu dana firma wykorzystuje do współpracy zewnętrzne serwisy internetowe, polega na prowizyjnym wynagradzaniu za każdego użytkownika, który odwiedził daną stronę,
  • Direct Response Advertising- polega na wysyłaniu treści marketingowych do potencjalnie zainteresowanej grupy odbiorców, w celu ustaleniu owych interesantów prowadzone są badania behawioralne, na podstawie np. pozostawionych danych przez reklamobiorców, jak chociażby położenie demograficzne, czy wiek [3].

Narzędzia analityczne w Performance Marketingu

  • Google Analytics-jest programem statystycznym, dzięki któremu jesteśmy w stanie przeanalizować konkretne działania użytkownika na stronie, jak to, co dany klient ma w koszyku lub ile czasu potrzebuje na złożenie zamówienia,
  • Gemius Shop Monitor- skierowany konkretnie do sklepów internetowych- wyróżnia go fakt, że analizowane wyniki, możemy porównywać z innymi sklepami, które działają w tej samej branży, co usprawnia rozwój firmy na przyszłość,
  • Manubia- przeznaczony jest przede wszystkim dla sprzedawców w serwisie Allegro, pozwala na sprawdzenie, co proponują inni sprzedawcy oraz pewne elementy prosperowania ich biznesu,
  • Semstorm- to narzędzie pozwala użytkownikom tworzyć raporty o widoczności strony internetowej w wyszukiwarce, jak i analizować ich konkurencję,
  • Sentione- jest narzędziem, które "wyłapuje" informacje na temat firmy pojawiające się w internecie, jak również pozwala na wyszukanie opinii o firmach konkurencyjnych, co usprawnia działania marketingowe [4].

Przypisy

  1. Co to jest Performance Marketing, 2013
  2. Mangàni A. 2003. s. 295-302
  3. K. Wiśniewska, G. Kurowski 2006., s. 68-69
  4. Cichoń M. 2014., s. 3-4

Bibliografia


Autor: Izabela Migas