Rola grafiki w prezentacji internetowej: Różnice pomiędzy wersjami
m (Infobox update) |
(LinkTitles.) |
||
Linia 29: | Linia 29: | ||
* przejrzystość i czytelność prezentowanych treści, | * przejrzystość i czytelność prezentowanych treści, | ||
* spójność całej prezentacji polegająca na zastosowaniu np. jednej czcionki, jednego tła, | * spójność całej prezentacji polegająca na zastosowaniu np. jednej czcionki, jednego tła, | ||
logo firmy może jest przykładem takiego spójnika prezentacji, jeśli pojawia się na każdej stronie, | [[logo]] firmy może jest przykładem takiego spójnika prezentacji, jeśli pojawia się na każdej stronie, | ||
* estetyczna i artystyczna jakość użytych fotografii, rysunków, animacji, | * estetyczna i artystyczna [[jakość]] użytych fotografii, rysunków, animacji, | ||
* umiar i prostota. | * umiar i prostota. | ||
Wersja z 22:15, 21 maj 2020
Rola grafiki w prezentacji internetowej |
---|
Polecane artykuły |
Grafika ma niezwykle istotne znaczenie w prezentacji internetowej. Jest szereg różnych zasad, którym powinna podlegać
taka prezentacja. Przede wszystkim forma wszystkich elementów graficznych zawartych w prezentacji powinna być przejrzysta
i czytelna, nie "przytłaczająca" treści, ponieważ to ona ma najistotniejsze znaczenie. Czcionka, a zwłaszcza tło, na którym
eksponowana jest treść są elementami bardzo ważnymi. Grafika jest wobec tego narzędziem wspomagającym przekaz treści.
Oto kilka zasad, a raczej przestroga jakich błędów należy unikać:
- Mało czytelnej czcionki,
- Tła, które zlewa się z czcionką, ograniczającego czytelność,
- Nieostrych, nieczytelnych rysunków, schematów, wykresów,
- Ostrych, jaskrawych barw, uniemożliwiających odbiór prezentowanych treści.
Jaka zatem powinna być prezentacja, aby grafika w niej zastosowana pomagała odbiorcom przyswajanie treści, a nie przeszkadzała w ich odbiorze?
- przejrzystość i czytelność prezentowanych treści,
- spójność całej prezentacji polegająca na zastosowaniu np. jednej czcionki, jednego tła,
logo firmy może jest przykładem takiego spójnika prezentacji, jeśli pojawia się na każdej stronie,
- estetyczna i artystyczna jakość użytych fotografii, rysunków, animacji,
- umiar i prostota.
Bibliografia
- Maciejowski T., "Narzędzia skutecznej promocji w internecie", Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003, s. 87
- Bencewicz-Miazga A., "e-Business w internecie i multimediach", Wydawnictwo Mikom, Warszawa 2003, s. 79
Autor: Joanna Galas