Korzyści wdrażania ISO 9001: Różnice pomiędzy wersjami
m (Infobox update) |
(LinkTitles.) |
||
Linia 20: | Linia 20: | ||
Korzyści z wdrożenia systemu zarządzania jakością uzyskują nie tylko pracownicy, ale przede wszystkim klienci. Przejawiają się one przez: | Korzyści z wdrożenia systemu zarządzania jakością uzyskują nie tylko pracownicy, ale przede wszystkim klienci. Przejawiają się one przez: | ||
* skrócenie czasu niezbędnego do załatwienia sprawy, | * skrócenie czasu niezbędnego do załatwienia sprawy, | ||
* udogodnienia w załatwianiu spraw (np. dostępność formularzy w internecie), | * udogodnienia w załatwianiu spraw (np. [[dostępność]] formularzy w internecie), | ||
* ograniczenie ilości wymaganych dokumentów, odpisów, kserokopii, | * ograniczenie ilości wymaganych dokumentów, odpisów, kserokopii, | ||
* zmniejszenie [[koszt]]ów rozmów telefonicznych, opłat pocztowych, itp., | * zmniejszenie [[koszt]]ów rozmów telefonicznych, opłat pocztowych, itp., | ||
Linia 30: | Linia 30: | ||
Korzyści odnoszone przez urząd są związane przede wszystkim z ograniczeniem kosztów wadliwości, w tym: | Korzyści odnoszone przez urząd są związane przede wszystkim z ograniczeniem kosztów wadliwości, w tym: | ||
* zmniejszenie kosztów osobowych związanych z błędami w pracy, | * zmniejszenie kosztów osobowych związanych z błędami w pracy, | ||
* zmniejszenie kosztów osobowych związanych z niską wydajnością (nadgodziny), | * zmniejszenie kosztów osobowych związanych z niską wydajnością ([[nadgodziny]]), | ||
* zmniejszenie kosztów materiałowych i eksploatacyjnych, | * zmniejszenie kosztów materiałowych i eksploatacyjnych, | ||
* efektywniejsze [[zarządzanie]] posiadanymi zasobami, | * efektywniejsze [[zarządzanie]] posiadanymi zasobami, | ||
Linia 46: | Linia 46: | ||
<google>ban728t</google> | <google>ban728t</google> | ||
<google>ban728t</google> | <google>ban728t</google> | ||
Reasumując, można stwierdzić, że w dłuższym czasie zwiększa się konkurencyjność gminy. Wyliczenie [[oszczędności]] w działaniu urzędu może być obliczone na podstawie znanych przed wdrożeniem systemu przyczyn powstawania kosztów złej jakości lub doświadczalnie - po kilku latach działania. Aktualnie prowadzenie badań doświadczalnych na większej grupie urzedów jest niemożliwe ze względu na małą liczbę tych, w których [[system]] działa dostatecznie długo. | Reasumując, można stwierdzić, że w dłuższym czasie zwiększa się [[konkurencyjność]] gminy. Wyliczenie [[oszczędności]] w działaniu urzędu może być obliczone na podstawie znanych przed wdrożeniem systemu przyczyn powstawania kosztów złej jakości lub doświadczalnie - po kilku latach działania. Aktualnie prowadzenie badań doświadczalnych na większej grupie urzedów jest niemożliwe ze względu na małą liczbę tych, w których [[system]] działa dostatecznie długo. | ||
{{a|[[Sławomir Wawak]]}} | {{a|[[Sławomir Wawak]]}} | ||
[[Kategoria:Normy systemów zarządzania]] | [[Kategoria:Normy systemów zarządzania]] | ||
<!--[[en:ISO 9001 implementation benefits]]--> | <!--[[en:ISO 9001 implementation benefits]]--> |
Wersja z 02:35, 20 maj 2020
Korzyści wdrażania ISO 9001 |
---|
Polecane artykuły |
{{#ev:youtube|pB17qE291pM|480|right|Zmiany w ISO 9001:2015 (Sławomir Wawak)|frame}}
Część cyklu poświęconego wdrażaniu ISO 9001 w gminach.
Korzyści z wdrożenia systemu zarządzania jakością uzyskują nie tylko pracownicy, ale przede wszystkim klienci. Przejawiają się one przez:
- skrócenie czasu niezbędnego do załatwienia sprawy,
- udogodnienia w załatwianiu spraw (np. dostępność formularzy w internecie),
- ograniczenie ilości wymaganych dokumentów, odpisów, kserokopii,
- zmniejszenie kosztów rozmów telefonicznych, opłat pocztowych, itp.,
- zmniejszenie kosztów opłat administracyjnych,
- zmniejszenie liczby nieprawidłowych decyzji,
- ograniczenie konieczności odwołań i spraw sądowych,
- lepsza informacja.
Korzyści odnoszone przez urząd są związane przede wszystkim z ograniczeniem kosztów wadliwości, w tym:
- zmniejszenie kosztów osobowych związanych z błędami w pracy,
- zmniejszenie kosztów osobowych związanych z niską wydajnością (nadgodziny),
- zmniejszenie kosztów materiałowych i eksploatacyjnych,
- efektywniejsze zarządzanie posiadanymi zasobami,
- możliwość zwolnienia zbędnych zasobów,
- zmniejszenie kosztów spraw sądowych i odwołań.
Wymienione korzyści są widoczne już w krótkim czasie po zakończeniu wdrożenia. W dłuższym czasie można zaobserwować korzyści wynikające ze zmiany nastawienia otoczenia do urzędu. Dopiero te korzyści pozwalają w całości zrealizować cele postawione przed projektem systemu jakości. Do korzyści długoterminowych zaliczyć można:
- łatwiejszy dostęp do funduszy pomocowych (krajowych oraz unijnych),
- zwiększenie liczby inwestorów chętnych do rozwijania swojej działalności w gminie,
- zwiększenie skłonności do wspierania inwestycji gminy przez przedsiębiorstwa,
- podniesienie poziomu jakości pracy jednostek zależnych od urzędu,
- zwiększenie zaufania mieszkańców do urzędu oraz jego władz pochodzących z wyboru,
- pełna lub prawie pełna realizacja zadań statutowych gminy,
- zadowolenie mieszkańców.
Reasumując, można stwierdzić, że w dłuższym czasie zwiększa się konkurencyjność gminy. Wyliczenie oszczędności w działaniu urzędu może być obliczone na podstawie znanych przed wdrożeniem systemu przyczyn powstawania kosztów złej jakości lub doświadczalnie - po kilku latach działania. Aktualnie prowadzenie badań doświadczalnych na większej grupie urzedów jest niemożliwe ze względu na małą liczbę tych, w których system działa dostatecznie długo.
Autor: Sławomir Wawak