Spółka sekretna: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
(LinkTitles.)
Linia 30: Linia 30:
* Romanowska M., ''Alianse strategiczne przedsiębiorstw'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997, S. 89
* Romanowska M., ''Alianse strategiczne przedsiębiorstw'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997, S. 89
* Jay A., ''Machiavelli i zarządzanie'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996
* Jay A., ''Machiavelli i zarządzanie'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996
* Drewniak R., ''Rozwój przedsiębiorstwa poprzez [[alians strategiczny]]; [[Cele]] i uwarunkowania w praktyce polskiej'', Wydawnictwo Dom Organizatora 2004, S. 77
* Drewniak R., ''[[Rozwój]] przedsiębiorstwa poprzez [[alians strategiczny]]; [[Cele]] i uwarunkowania w praktyce polskiej'', Wydawnictwo Dom Organizatora 2004, S. 77


{{a|Szymon Skawski}}
{{a|Szymon Skawski}}

Wersja z 01:56, 22 maj 2020

Spółka sekretna
Polecane artykuły


Spółka sekretna to jedna z trzech form umów o stowarzyszeniu się przedsiębiorstw.

Przybiera ona formę odrębnego niezarejestrowanego podmiotu, należącego do partnerów handlowych. Jego celem jest realizacja tajnych operacji i przedsięwzięć, mających na celu np. rozproszenie kosztów i ryzyka pomiędzy członków stowarzyszenia, zarządzanie wspólnymi zasobami.

Działania stowarzyszenia pozostają sekretne, natomiast znani mogą być tylko wspólnicy, którzy w ramach tej spółki, nie powinni dążyć do wywierania wpływu na pozostałych konkurentów.

Spółki te najczęściej mają miejsce w handlu. Nie są znane w Polsce.

Pozostałymi formami umów o stowarzyszeniu się przedsiębiorstw są; grupy interesów i umowy o czasowym stowarzyszeniu.

Umowy te należą do szerszej kategorii bezudziałowych aliansów strategicznych przedsiębiorstw.

Bibliografia

  • Romanowska M., Alianse strategiczne przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997, S. 89
  • Jay A., Machiavelli i zarządzanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996
  • Drewniak R., Rozwój przedsiębiorstwa poprzez alians strategiczny; Cele i uwarunkowania w praktyce polskiej, Wydawnictwo Dom Organizatora 2004, S. 77

Autor: Szymon Skawski