Kompletność informacji

Z Encyklopedia Zarządzania
Kompletność informacji
Polecane artykuły

Kompletność informacji jest określana jako różnica między informacją pierwotną a tą otrzymywaną przez użytkownika zgłaszającego zapotrzebowanie na nią. Straty informacyjne powodują, że informacja staje się niekompletna, a w skrajnym przypadku nieprzydatna dla użytkownika systemu.

Kompletność informacji można poprawić poprzez zmianę metod przetwarzania danych, zwiększenie dokładności procedur przetwarzania, stosowanie lepszych algorytmów, zmianę formatu pliku, użycie lepszych narzędzi analitycznych, zastosowanie lepszych technik wizualizacji danych, zastosowanie nowoczesnych metod edycji i wizualizacji danych, stosowanie nowoczesnych technik wizualizacji danych, stosowanie nowoczesnych technik wyszukiwania i filtrowania danych oraz stosowanie nowoczesnych technik oceny jakości danych.

Kompletność informacji może również zostać poprawiona poprzez wykorzystanie algorytmów uczenia maszynowego do przetwarzania danych, zwiększenie liczby danych wejściowych i wyjściowych, stosowanie wysokiej jakości baz danych, stosowanie różnych źródeł danych. Kierownicy organizacji oczekują kompletnej informacji, gdyż pomaga im ona w podejmowaniu właściwych decyzji. Przyczynia się to również do poprawy efektywności i wydajności organizacji, a także pomaga w planowaniu i optymalizacji procesów biznesowych.

Skutki braku kompletnej informacji

Skutkami braku kompletnej informacji w zarządzaniu organizacjami są, między innymi:

  1. Podejmowanie błędnych decyzji.
  2. Opóźnienia w realizacji zadań.
  3. Utrata zaufania klientów i partnerów.
  4. Zwiększone ryzyko poniesienia strat.
  5. Obniżenie jakości produktów lub usług.
  6. Utrata przewagi konkurencyjnej.
  7. Nieefektywne wykorzystanie zasobów finansowych.
  8. Nieefektywne wykorzystanie zasobów ludzkich.
  9. Brak możliwości wykonania skutecznych analiz i prognoz.
  10. Brak możliwości dostosowania się do zmieniających się warunków rynkowych.

Bibliografia

  • Flakiewicz W., Informacyjne systemy zarządzania, Podstawy budowy i funkcjonowania, PWE, Warszawa 1990
  • Informatyka ekonomiczna, pod red. E. Niedzielskiej, Wydawnictwo AE im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 1998
  • Kisielnicki J., Sroka H., Systemy informacyjne biznesu, Agencja wydawnicza - Placet, Warszawa 1999
  • O'Brien J.A., Management Information Systems, A Managerial End User Perspective, Irwin, Homewood Ill, Boston 1990
  • Woźniak K., System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005

Autor: Krzysztof Woźniak