Funkcja regresji przychodów
Z Encyklopedia Zarządzania
Funkcja regresji przychodów |
---|
Polecane artykuły |
Funkcja regresji przychodów. Analiza zależności przychodów ze sprzedaży od ilości sprzedanych produktów za pomocą funkcji regresji ma na celu określenie ilościowych prawidłowości między tymi zjawiskami. Chodzi o określenie postaci tej zależności oraz ustaleniu jej siły. W analizie tej przyjmuje się ilość sprzedanych produktów jako podstawowy czynnik kształtujący przychód ze sprzedaży i nie uwzględnia się innych czynników.
Zastosowanie
Zależność przychodów ze sprzedaży produktów od ilości sprzedanych produktów może przybierać różne formy, które mogą być zapisane za pomocą funkcji regresji o odmiennych postaciach analitycznych:
- liniowa funkcja regresji, stosowana w analizach krótkookresowych, gdyż przyjmuje się, że przychód ze sprzedaży jest proporcjonalny do ilości sprzedanych produktów.
- potęgowa funkcja regresji, stosowana, gdy w miarę wzrostu ilości sprzedanych produktów będą następować coraz mniejsze przyrosty przychodów ze sprzedaży (przychody degresywnie zmienne)
- kwadratowa funkcja regresji, którą stosuje się, gdy po osiągnięciu pewnego poziomu sprzedaży dalszy jej wzrost będzie powodował spadek całkowitego przychodu ze sprzedaży.
Bibliografia
- T. Kiziukiewicz, Organizacja rachunkowości w przedsiębiorstwie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 2002
- E. Nowak, Zaawansowana rachunkowość zarządcza, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003
- Nowacki, M. (2013). Skłonność do zapłaty a cena wstępu do atrakcji turystycznej.
Autor: Justyna Zmitrowicz