Spółka sekretna: Różnice pomiędzy wersjami
m (Infobox update) |
(LinkTitles.) |
||
Linia 30: | Linia 30: | ||
* Romanowska M., ''Alianse strategiczne przedsiębiorstw'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997, S. 89 | * Romanowska M., ''Alianse strategiczne przedsiębiorstw'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997, S. 89 | ||
* Jay A., ''Machiavelli i zarządzanie'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996 | * Jay A., ''Machiavelli i zarządzanie'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996 | ||
* Drewniak R., ''Rozwój przedsiębiorstwa poprzez [[alians strategiczny]]; [[Cele]] i uwarunkowania w praktyce polskiej'', Wydawnictwo Dom Organizatora 2004, S. 77 | * Drewniak R., ''[[Rozwój]] przedsiębiorstwa poprzez [[alians strategiczny]]; [[Cele]] i uwarunkowania w praktyce polskiej'', Wydawnictwo Dom Organizatora 2004, S. 77 | ||
{{a|Szymon Skawski}} | {{a|Szymon Skawski}} |
Wersja z 00:56, 22 maj 2020
Spółka sekretna |
---|
Polecane artykuły |
Spółka sekretna to jedna z trzech form umów o stowarzyszeniu się przedsiębiorstw.
Przybiera ona formę odrębnego niezarejestrowanego podmiotu, należącego do partnerów handlowych. Jego celem jest realizacja tajnych operacji i przedsięwzięć, mających na celu np. rozproszenie kosztów i ryzyka pomiędzy członków stowarzyszenia, zarządzanie wspólnymi zasobami.
Działania stowarzyszenia pozostają sekretne, natomiast znani mogą być tylko wspólnicy, którzy w ramach tej spółki, nie powinni dążyć do wywierania wpływu na pozostałych konkurentów.
Spółki te najczęściej mają miejsce w handlu. Nie są znane w Polsce.
Pozostałymi formami umów o stowarzyszeniu się przedsiębiorstw są; grupy interesów i umowy o czasowym stowarzyszeniu.
Umowy te należą do szerszej kategorii bezudziałowych aliansów strategicznych przedsiębiorstw.
Bibliografia
- Romanowska M., Alianse strategiczne przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997, S. 89
- Jay A., Machiavelli i zarządzanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996
- Drewniak R., Rozwój przedsiębiorstwa poprzez alians strategiczny; Cele i uwarunkowania w praktyce polskiej, Wydawnictwo Dom Organizatora 2004, S. 77
Autor: Szymon Skawski