M-handel: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
(LinkTitles.)
Linia 15: Linia 15:




'''M-handel''' ([[m-commerce]]) jest szczególną formą [[Handel elektroniczny|handlu elektronicznego]] wyróżniająca się zastosowaniem urządzeń mobilnych i nowej technologii komunikacyjnej przy zawieraniu transakcji biznesowych.  
'''M-[[handel]]''' ([[m-commerce]]) jest szczególną formą [[Handel elektroniczny|handlu elektronicznego]] wyróżniająca się zastosowaniem urządzeń mobilnych i nowej technologii komunikacyjnej przy zawieraniu transakcji biznesowych.  


Za pomocą dostępnych technologii informatycznych m-handel umożliwia dokonywanie wszelakich transakcji, zakupu dóbr i usług, pozyskiwanie informacji niezależnie od czasu i miejsca.  
Za pomocą dostępnych technologii informatycznych m-handel umożliwia dokonywanie wszelakich transakcji, zakupu dóbr i usług, pozyskiwanie informacji niezależnie od czasu i miejsca.  
Nie ma wymogów stałego łącza internetowego, jest wysoka jakość bezpieczeństwa dzięki temu mamy możliwość identyfikacji oraz lokalizacji użytkownika.  
Nie ma wymogów stałego łącza internetowego, jest wysoka [[jakość]] bezpieczeństwa dzięki temu mamy możliwość identyfikacji oraz lokalizacji użytkownika.  


M-handel historycznie związany był z powstaniem protokołu (Wireless Application Protocol) dla uzyskaniu dostępu do internetu, współcześnie jednak został on wyparty przez klasyczne protokoły internetowe [[HTML]], DHTML wspomagane szybką łącznością bezprzewodową WiFi, UMTS, EDGE, i in.
M-handel historycznie związany był z powstaniem protokołu (Wireless Application Protocol) dla uzyskaniu dostępu do internetu, współcześnie jednak został on wyparty przez klasyczne protokoły internetowe [[HTML]], DHTML wspomagane szybką łącznością bezprzewodową WiFi, UMTS, EDGE, i in.
Linia 25: Linia 25:


==Bibliografia==
==Bibliografia==
* Celina M. Olszak, Ewa Ziemba., Strategie i modele gospodarki elektronicznej, str. 106  
* Celina M. Olszak, Ewa Ziemba., Strategie i [[modele]] gospodarki elektronicznej, str. 106  
* Włodzimierz Szpringer, E-commerce, str. 63
* Włodzimierz Szpringer, E-commerce, str. 63



Wersja z 04:54, 20 maj 2020

M-handel
Polecane artykuły


M-handel (m-commerce) jest szczególną formą handlu elektronicznego wyróżniająca się zastosowaniem urządzeń mobilnych i nowej technologii komunikacyjnej przy zawieraniu transakcji biznesowych.

Za pomocą dostępnych technologii informatycznych m-handel umożliwia dokonywanie wszelakich transakcji, zakupu dóbr i usług, pozyskiwanie informacji niezależnie od czasu i miejsca. Nie ma wymogów stałego łącza internetowego, jest wysoka jakość bezpieczeństwa dzięki temu mamy możliwość identyfikacji oraz lokalizacji użytkownika.

M-handel historycznie związany był z powstaniem protokołu (Wireless Application Protocol) dla uzyskaniu dostępu do internetu, współcześnie jednak został on wyparty przez klasyczne protokoły internetowe HTML, DHTML wspomagane szybką łącznością bezprzewodową WiFi, UMTS, EDGE, i in.

Kolejnym czynnikiem sprzyjającym rozwojowi m-handlu jest upowszechnienie urządzeń typu PDA, stanowiących funkcjonalny odpowiednik klasycznego stacjonarnego komputera.

Bibliografia

  • Celina M. Olszak, Ewa Ziemba., Strategie i modele gospodarki elektronicznej, str. 106
  • Włodzimierz Szpringer, E-commerce, str. 63

Autor: Krzysztof Woźniak

At work.png

To jest zalążek artykułu.
Jeśli posiadasz kompetencje i uprawnienia, możesz go rozbudować.
Usuń tę informację po rozbudowie hasła