Ambasador marki: Różnice pomiędzy wersjami
m (Infobox update) |
mNie podano opisu zmian |
||
(Nie pokazano 16 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Ambasador marki''' to pojęcie często kojarzone jest z wizerunkiem osoby znanej, która promuje jakąś markę. Często można bowiem spotkać się z reklamą, w której występuje celebryta, a do jego nazwiska dołączony jest podpis "Ambasador marki". Jednakże, działania angażujące sławne osoby to [[strategia]] [[Celebrity Endorsement]], natomiast Ambasador marki jest pojęciem szerszym i bardziej ogólnym. | |||
Istnieją definicje sugerujące, że Ambasador marki jest stanowiskiem w firmie. Według nich, osoba zajmująca tę posadę ma za [[zadanie]] odpłatnie rozpowszechniać pozytywne zdanie o marce i promować ją na portalach społecznościowych. W Internecie można znaleźć również wiele wskazówek dotyczących szukania i odpowiedniego doboru. Ambasadora do swojego przedsiębiorstwa. Jednak, współ[[praca]] firmy z osobą, której celem jest [[promocja]] marki wiąże się z Influencer Marketingiem oraz osobą Influencera. | |||
'''Ambasador marki''' jest to każda osoba, która rekomenduje daną markę w jakikolwiek sposób. Nie jest koniecznością, aby był to ktoś sławny czy zatrudniony w przedsiębiorstwie. Jest to po prostu [[konsument]], który poleca jakiś [[produkt]] innemu konsumentowi. Pojęcie to bardzo mocno jest zatem związane z marketingiem rekomendacji. | |||
Z rolą Ambasadora marki wiąże się pewne poczucie satysfakcji, wynikające z tego, że poprzez zarekomendowanie produktu swoim znajomym bądź rodzinie, taka osoba czuje dumę ze znajomości czegoś, co może się komuś przydać. Pozwala to poczuć Ambasadorowi marki, że jest zorientowany w jakiejś konkretnej branży lub kategorii produktowej. Trafnym będzie stwierdzenie, że każdy, kto kiedykolwiek coś komuś polecił, wcielił się w rolę Ambasadora marki (Z. Pucek, J. Bierówka 2011, s. 114). | |||
Ambasador marki różni się od [[Lider opinii|Lidera opinii]] tym, że ten pierwszy niekoniecznie musi być ekspertem w danym temacie. Jeżeli tylko polubił jakiś produkt, którego użył lub usługę, z której skorzystał i polecił ją bliskim, automatycznie stał się Ambasadorem marki zajmującej się zarekomendowanym produktem lub usługą. [[Lider]] opinii, natomiast, opierając się na wiedzy obejmującej daną kategorię produktową, także może stać się Ambasadorem marki rekomendując jej produkty. | |||
Ambasadorem jest zatem osoba, która opierając swoje upodobania na własnych doświadczeniach z różnymi produktami i usługami, postanawia rozpowszechniać jakąś konkretną markę, którą szanuje. Jego działania są bezinteresowne, cenią markę za jej [[jakość]], więc decydują się rekomendować ją znajomym, jednocześnie pomagając im w wyborze. Opiera się to na [[Marketing szeptany|marketingu rekomendacji (marketingu szeptanym)]]. (T. Bonek, M. Smaga 2012, s. 69) | |||
<google>n</google> | |||
==Badania | ==TL;DR== | ||
Artykuł przedstawia różnice między ambasadorem marki a liderem opinii oraz wyjaśnia rolę ambasadora marki jako osoby, która rekomenduje markę lub produkt. Badania pokazują, że marketing rekomendacji odgrywa ważną rolę w promocji marki, a ludzie bardziej ufają rekomendacjom bliskich niż tradycyjnej reklamie. Polacy często pełnią rolę ambasadorów, rekomendując produkty znajomym. | |||
[[ | {{infobox5|list1={{i5link|a=[[Lider opinii]]}} — {{i5link|a=[[Influencer marketing]]}} — {{i5link|a=[[Celebrity Endorsement]]}} — {{i5link|a=[[Karta rabatowa]]}} — {{i5link|a=[[Ambient marketing]]}} — {{i5link|a=[[Unikalna cecha oferty]]}} — {{i5link|a=[[Marketing mix w zakresie usług non-profit]]}} — {{i5link|a=[[Nowy marketing]]}} — {{i5link|a=[[Przedsprzedaż]]}} }} | ||
==Bibliografia== | ==Bibliografia== | ||
* Bonek T., Smaga M. (2012) | <noautolinks> | ||
* Bonek T., Smaga M. (2012), ''Biznes w internecie'', Wolters Kluwer, Warszawa | |||
* Pucek Z., Bierówka J. (2011), ''Media a opinie i postawy społeczne'', Krakowskie Towarzystwo Eduk | |||
</noautolinks> | |||
* Pucek Z., Bierówka J. (2011) | |||
{{a|Ada Forusińska}} | {{a|Ada Forusińska}} | ||
[[Kategoria: | [[Kategoria: Instytucje marketingowe]] | ||
{{#metamaster:description|Ambasador marki to osoba, która poleca markę innym, niekoniecznie celebryta. To forma marketingu rekomendacji i szeptanego.}} |
Aktualna wersja na dzień 08:37, 12 sty 2024
Ambasador marki to pojęcie często kojarzone jest z wizerunkiem osoby znanej, która promuje jakąś markę. Często można bowiem spotkać się z reklamą, w której występuje celebryta, a do jego nazwiska dołączony jest podpis "Ambasador marki". Jednakże, działania angażujące sławne osoby to strategia Celebrity Endorsement, natomiast Ambasador marki jest pojęciem szerszym i bardziej ogólnym.
Istnieją definicje sugerujące, że Ambasador marki jest stanowiskiem w firmie. Według nich, osoba zajmująca tę posadę ma za zadanie odpłatnie rozpowszechniać pozytywne zdanie o marce i promować ją na portalach społecznościowych. W Internecie można znaleźć również wiele wskazówek dotyczących szukania i odpowiedniego doboru. Ambasadora do swojego przedsiębiorstwa. Jednak, współpraca firmy z osobą, której celem jest promocja marki wiąże się z Influencer Marketingiem oraz osobą Influencera.
Ambasador marki jest to każda osoba, która rekomenduje daną markę w jakikolwiek sposób. Nie jest koniecznością, aby był to ktoś sławny czy zatrudniony w przedsiębiorstwie. Jest to po prostu konsument, który poleca jakiś produkt innemu konsumentowi. Pojęcie to bardzo mocno jest zatem związane z marketingiem rekomendacji.
Z rolą Ambasadora marki wiąże się pewne poczucie satysfakcji, wynikające z tego, że poprzez zarekomendowanie produktu swoim znajomym bądź rodzinie, taka osoba czuje dumę ze znajomości czegoś, co może się komuś przydać. Pozwala to poczuć Ambasadorowi marki, że jest zorientowany w jakiejś konkretnej branży lub kategorii produktowej. Trafnym będzie stwierdzenie, że każdy, kto kiedykolwiek coś komuś polecił, wcielił się w rolę Ambasadora marki (Z. Pucek, J. Bierówka 2011, s. 114).
Ambasador marki różni się od Lidera opinii tym, że ten pierwszy niekoniecznie musi być ekspertem w danym temacie. Jeżeli tylko polubił jakiś produkt, którego użył lub usługę, z której skorzystał i polecił ją bliskim, automatycznie stał się Ambasadorem marki zajmującej się zarekomendowanym produktem lub usługą. Lider opinii, natomiast, opierając się na wiedzy obejmującej daną kategorię produktową, także może stać się Ambasadorem marki rekomendując jej produkty. Ambasadorem jest zatem osoba, która opierając swoje upodobania na własnych doświadczeniach z różnymi produktami i usługami, postanawia rozpowszechniać jakąś konkretną markę, którą szanuje. Jego działania są bezinteresowne, cenią markę za jej jakość, więc decydują się rekomendować ją znajomym, jednocześnie pomagając im w wyborze. Opiera się to na marketingu rekomendacji (marketingu szeptanym). (T. Bonek, M. Smaga 2012, s. 69)
TL;DR
Artykuł przedstawia różnice między ambasadorem marki a liderem opinii oraz wyjaśnia rolę ambasadora marki jako osoby, która rekomenduje markę lub produkt. Badania pokazują, że marketing rekomendacji odgrywa ważną rolę w promocji marki, a ludzie bardziej ufają rekomendacjom bliskich niż tradycyjnej reklamie. Polacy często pełnią rolę ambasadorów, rekomendując produkty znajomym.
Ambasador marki — artykuły polecane |
Lider opinii — Influencer marketing — Celebrity Endorsement — Karta rabatowa — Ambient marketing — Unikalna cecha oferty — Marketing mix w zakresie usług non-profit — Nowy marketing — Przedsprzedaż |
Bibliografia
- Bonek T., Smaga M. (2012), Biznes w internecie, Wolters Kluwer, Warszawa
- Pucek Z., Bierówka J. (2011), Media a opinie i postawy społeczne, Krakowskie Towarzystwo Eduk
Autor: Ada Forusińska