M-handel: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
(LinkTitles.)
Nie podano opisu zmian
Linia 21: Linia 21:


M-handel historycznie związany był z powstaniem protokołu (Wireless Application Protocol) dla uzyskaniu dostępu do internetu, współcześnie jednak został on wyparty przez klasyczne protokoły internetowe [[HTML]], DHTML wspomagane szybką łącznością bezprzewodową WiFi, UMTS, EDGE, i in.
M-handel historycznie związany był z powstaniem protokołu (Wireless Application Protocol) dla uzyskaniu dostępu do internetu, współcześnie jednak został on wyparty przez klasyczne protokoły internetowe [[HTML]], DHTML wspomagane szybką łącznością bezprzewodową WiFi, UMTS, EDGE, i in.
==Segmenty rynku==
Handel mobilny występuję w czterech następujących modelach:
* '''Business to Customer (B2C)'''– jest to dominującym modelem, który umożliwia wprowadzenie biznesów nie występujących w standardowym handlu online. Sprzedaż różnorodnych towarów cyfrowych jest znacznie skuteczniejsza w tej formie handlu a także otwiera perspektywy w grach, muzyce, filmach, rozrywce czy pośród aplikacji edukacyjnych. Ponadto model B2C za pomocą urządzeń mobilnych może korzystać z funkcji GPS czy wiadomości push,
*'''Consumer to Consumer (C2C)'''– stanowi znaczącą część m-handlu ze względu na fakt, iż więcej niezależnych konsumentów jest w stanie sprzedawać między sobą za pomocą urządzeń mobilnych. Stało się to za przyczyną przekształcenia tradycyjnych modeli e-commerce w aplikacje,


Kolejnym czynnikiem sprzyjającym rozwojowi m-handlu jest upowszechnienie urządzeń typu PDA, stanowiących funkcjonalny odpowiednik klasycznego stacjonarnego komputera.
Kolejnym czynnikiem sprzyjającym rozwojowi m-handlu jest upowszechnienie urządzeń typu PDA, stanowiących funkcjonalny odpowiednik klasycznego stacjonarnego komputera.

Wersja z 20:31, 23 kwi 2021

M-handel
Polecane artykuły


M-handel (m-commerce) jest szczególną formą handlu elektronicznego wyróżniająca się zastosowaniem urządzeń mobilnych i nowej technologii komunikacyjnej przy zawieraniu transakcji biznesowych.

Za pomocą dostępnych technologii informatycznych m-handel umożliwia dokonywanie wszelakich transakcji, zakupu dóbr i usług, pozyskiwanie informacji niezależnie od czasu i miejsca. Nie ma wymogów stałego łącza internetowego, jest wysoka jakość bezpieczeństwa dzięki temu mamy możliwość identyfikacji oraz lokalizacji użytkownika.

M-handel historycznie związany był z powstaniem protokołu (Wireless Application Protocol) dla uzyskaniu dostępu do internetu, współcześnie jednak został on wyparty przez klasyczne protokoły internetowe HTML, DHTML wspomagane szybką łącznością bezprzewodową WiFi, UMTS, EDGE, i in.

Segmenty rynku

Handel mobilny występuję w czterech następujących modelach:

  • Business to Customer (B2C)– jest to dominującym modelem, który umożliwia wprowadzenie biznesów nie występujących w standardowym handlu online. Sprzedaż różnorodnych towarów cyfrowych jest znacznie skuteczniejsza w tej formie handlu a także otwiera perspektywy w grach, muzyce, filmach, rozrywce czy pośród aplikacji edukacyjnych. Ponadto model B2C za pomocą urządzeń mobilnych może korzystać z funkcji GPS czy wiadomości push,
  • Consumer to Consumer (C2C)– stanowi znaczącą część m-handlu ze względu na fakt, iż więcej niezależnych konsumentów jest w stanie sprzedawać między sobą za pomocą urządzeń mobilnych. Stało się to za przyczyną przekształcenia tradycyjnych modeli e-commerce w aplikacje,

Kolejnym czynnikiem sprzyjającym rozwojowi m-handlu jest upowszechnienie urządzeń typu PDA, stanowiących funkcjonalny odpowiednik klasycznego stacjonarnego komputera.

Bibliografia

  • Celina M. Olszak, Ewa Ziemba., Strategie i modele gospodarki elektronicznej, str. 106
  • Włodzimierz Szpringer, E-commerce, str. 63

Autor: Krzysztof Woźniak

At work.png

To jest zalążek artykułu.
Jeśli posiadasz kompetencje i uprawnienia, możesz go rozbudować.
Usuń tę informację po rozbudowie hasła