M-handel: Różnice pomiędzy wersjami
(LinkTitles.) |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 21: | Linia 21: | ||
M-handel historycznie związany był z powstaniem protokołu (Wireless Application Protocol) dla uzyskaniu dostępu do internetu, współcześnie jednak został on wyparty przez klasyczne protokoły internetowe [[HTML]], DHTML wspomagane szybką łącznością bezprzewodową WiFi, UMTS, EDGE, i in. | M-handel historycznie związany był z powstaniem protokołu (Wireless Application Protocol) dla uzyskaniu dostępu do internetu, współcześnie jednak został on wyparty przez klasyczne protokoły internetowe [[HTML]], DHTML wspomagane szybką łącznością bezprzewodową WiFi, UMTS, EDGE, i in. | ||
==Segmenty rynku== | |||
Handel mobilny występuję w czterech następujących modelach: | |||
* '''Business to Customer (B2C)'''– jest to dominującym modelem, który umożliwia wprowadzenie biznesów nie występujących w standardowym handlu online. Sprzedaż różnorodnych towarów cyfrowych jest znacznie skuteczniejsza w tej formie handlu a także otwiera perspektywy w grach, muzyce, filmach, rozrywce czy pośród aplikacji edukacyjnych. Ponadto model B2C za pomocą urządzeń mobilnych może korzystać z funkcji GPS czy wiadomości push, | |||
*'''Consumer to Consumer (C2C)'''– stanowi znaczącą część m-handlu ze względu na fakt, iż więcej niezależnych konsumentów jest w stanie sprzedawać między sobą za pomocą urządzeń mobilnych. Stało się to za przyczyną przekształcenia tradycyjnych modeli e-commerce w aplikacje, | |||
Kolejnym czynnikiem sprzyjającym rozwojowi m-handlu jest upowszechnienie urządzeń typu PDA, stanowiących funkcjonalny odpowiednik klasycznego stacjonarnego komputera. | Kolejnym czynnikiem sprzyjającym rozwojowi m-handlu jest upowszechnienie urządzeń typu PDA, stanowiących funkcjonalny odpowiednik klasycznego stacjonarnego komputera. |
Wersja z 19:31, 23 kwi 2021
M-handel |
---|
Polecane artykuły |
M-handel (m-commerce) jest szczególną formą handlu elektronicznego wyróżniająca się zastosowaniem urządzeń mobilnych i nowej technologii komunikacyjnej przy zawieraniu transakcji biznesowych.
Za pomocą dostępnych technologii informatycznych m-handel umożliwia dokonywanie wszelakich transakcji, zakupu dóbr i usług, pozyskiwanie informacji niezależnie od czasu i miejsca. Nie ma wymogów stałego łącza internetowego, jest wysoka jakość bezpieczeństwa dzięki temu mamy możliwość identyfikacji oraz lokalizacji użytkownika.
M-handel historycznie związany był z powstaniem protokołu (Wireless Application Protocol) dla uzyskaniu dostępu do internetu, współcześnie jednak został on wyparty przez klasyczne protokoły internetowe HTML, DHTML wspomagane szybką łącznością bezprzewodową WiFi, UMTS, EDGE, i in.
Segmenty rynku
Handel mobilny występuję w czterech następujących modelach:
- Business to Customer (B2C)– jest to dominującym modelem, który umożliwia wprowadzenie biznesów nie występujących w standardowym handlu online. Sprzedaż różnorodnych towarów cyfrowych jest znacznie skuteczniejsza w tej formie handlu a także otwiera perspektywy w grach, muzyce, filmach, rozrywce czy pośród aplikacji edukacyjnych. Ponadto model B2C za pomocą urządzeń mobilnych może korzystać z funkcji GPS czy wiadomości push,
- Consumer to Consumer (C2C)– stanowi znaczącą część m-handlu ze względu na fakt, iż więcej niezależnych konsumentów jest w stanie sprzedawać między sobą za pomocą urządzeń mobilnych. Stało się to za przyczyną przekształcenia tradycyjnych modeli e-commerce w aplikacje,
Kolejnym czynnikiem sprzyjającym rozwojowi m-handlu jest upowszechnienie urządzeń typu PDA, stanowiących funkcjonalny odpowiednik klasycznego stacjonarnego komputera.
Bibliografia
- Celina M. Olszak, Ewa Ziemba., Strategie i modele gospodarki elektronicznej, str. 106
- Włodzimierz Szpringer, E-commerce, str. 63
Autor: Krzysztof Woźniak
To jest zalążek artykułu. |