Szum: Różnice pomiędzy wersjami
m (Infobox update) |
(LinkTitles.) |
||
Linia 24: | Linia 24: | ||
==Bibliografia== | ==Bibliografia== | ||
* Cieślakowski, S., & Rudzki, P. (2016). ''[http://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-080bb84a-5595-4d83-b0d9-db45e6320067/c/CIESLAKOWSKI_RUDZKI.pdf Zagadnienia ergonomii miejsc pracy w przemyśle maszynowym. Autobusy: technika, eksploatacja]'', systemy transportowe, 17. | * Cieślakowski, S., & Rudzki, P. (2016). ''[http://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-080bb84a-5595-4d83-b0d9-db45e6320067/c/CIESLAKOWSKI_RUDZKI.pdf Zagadnienia ergonomii miejsc pracy w przemyśle maszynowym. Autobusy: technika, eksploatacja]'', systemy transportowe, 17. | ||
* Król, K. (2018). ''[http://zim.pcz.pl/znwz/files/z29/14.pdf Marketing treści w promocji gospodarstw agroturystycznych]''. Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej Zarządzanie, 29, 175-185. | * Król, K. (2018). ''[http://zim.pcz.pl/znwz/files/z29/14.pdf Marketing treści w promocji gospodarstw agroturystycznych]''. Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej [[Zarządzanie]], 29, 175-185. | ||
* Lock D., ''Podręcznik zarządzania jakością''., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002 | * Lock D., ''Podręcznik zarządzania jakością''., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002 | ||
* Wolska, A., & Najmiec, A. (2009). ''[https://www.infona.pl/resource/bwmeta1.element.baztech-article-BPC1-0003-0063/content/partDownload/13f3ddcd-dc8d-3cea-aa75-2dcbaa6a997d Wymagania bhp na stanowiskach komputerowych-potrzeba zmian]''. Bezpieczeństwo Pracy: nauka i praktyka, (10), 18-21. | * Wolska, A., & Najmiec, A. (2009). ''[https://www.infona.pl/resource/bwmeta1.element.baztech-article-BPC1-0003-0063/content/partDownload/13f3ddcd-dc8d-3cea-aa75-2dcbaa6a997d Wymagania bhp na stanowiskach komputerowych-potrzeba zmian]''. Bezpieczeństwo Pracy: nauka i praktyka, (10), 18-21. |
Wersja z 03:38, 22 maj 2020
Szum |
---|
Polecane artykuły |
Szum w kontekście informacji i komunikacji jest to każdy czynnik, który zakłóca przekazywaniu komunikatu lub go zniekształca. Źródłami szumu mogą być sygnały akustyczne z otoczenia (w przypadku komunikacji werbalnej) albo zakłócenia elektromagnetyczne zniekształcające przekaz informacji w sieciach komputerowych.
W marketingu występuje także pojęcie szumu medialnego lub szum reklamowy związanego z generowaniem szeregu często sprzecznych komunikatów reklamowych lub promocyjnych w mediach społecznego przekazu, mającego na celu wywołanie zainteresowania danym produktem lub marką.
W psychologii pracy i ergonomii zjawisko szumu wywoływanego przez urządzenia (np. wentylatory komputerów) lub instalacje (np. klimatyzacja) mogą powodować nadmierne znużenie i prowadzić do spadku wydajności pracy. Można wyróżnić następujące rodzaje szumu:
- szumy wewnętrzne, będące cechą samego procesu, jak: rozgrzanie maszyny w czasie pracy, zużycie łożysk i powierzchni trących, zmiany własności smarów w czasie, zmienności materiałów wyjściowych itd.
- szumy zewnętrzne, wywoływane czynnikami zewnętrznymi wobec procesu, jak: zmiany w otoczeniu (temperatura, wilgotność itp.), różnice między wykonawcami, różnice między źródłami materiałów, fluktuacje zasilania energetycznego itd.
Bibliografia
- Cieślakowski, S., & Rudzki, P. (2016). Zagadnienia ergonomii miejsc pracy w przemyśle maszynowym. Autobusy: technika, eksploatacja, systemy transportowe, 17.
- Król, K. (2018). Marketing treści w promocji gospodarstw agroturystycznych. Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej Zarządzanie, 29, 175-185.
- Lock D., Podręcznik zarządzania jakością., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002
- Wolska, A., & Najmiec, A. (2009). Wymagania bhp na stanowiskach komputerowych-potrzeba zmian. Bezpieczeństwo Pracy: nauka i praktyka, (10), 18-21.