Zespół doskonalenia jakości: Różnice pomiędzy wersjami
m (Infobox update) |
(Brak różnic)
|
Wersja z 13:21, 19 maj 2020
Zespół doskonalenia jakości |
---|
Polecane artykuły |
Zespół doskonalenia jakości (ang. QIT - Quality improvement team) jest powoływany przez kierownictwo w celu rozwiązywania określonego problemu związanego z działalnością projakościową.
Najważniejszym elementem zespołu są pracownicy, którzy powinni posiadać właściwe przeszkolenie, wykształcenie i doświadczenie. Do zespołu nie mogą należeć "osoby bezpośrednio związane z obszarami funkcjonowania przedsiębiorstwa będącymi punktem zainteresowania QIT”.
Liczba osób nie powinna przekraczać 10, gdyż w większych zbiorowościach mogą występować trudności z właściwym kierowaniem. Efektem jest osłabienie efektywności w zakresie rozwiązywania problemów. Ważną role odgrywa osoba kierująca grupą. Nie musi ona być najwyżej notowanym ekspertem w dziedzinie jakości, jej rola to "koordynacja wyznaczonych zadań oraz oczekiwań pozostałych członków zespołu”.
Bibliografia
Władysław Ratyński, Zarządzanie jakością, wydawnictwo PPHU"SIGMA” sp.j. Skierniewice 2005, s. 54,
Autor: Izabela Babik