Potykacz reklamowy: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Pozycjonowanie)
m (cleanup bibliografii i rotten links)
 
(Nie pokazano 4 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 46: Linia 46:
<noautolinks>
<noautolinks>
* Altkorn J. (red.) (2006), ''Podstawy Marketingu'', Instytut Marketingu, Kraków
* Altkorn J. (red.) (2006), ''Podstawy Marketingu'', Instytut Marketingu, Kraków
* Ciechomski W., (2011). [https://wshiu.pl/wp-content/uploads/2014/11/ZN_21.pdf,''Reklama zewnętrzna jako instrument promocji'' “"Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu" nr 21.]
* Ciechomski W. (2011), ''[https://wshiu.pl/wp-content/uploads/2014/11/ZN_21.pdf Reklama zewnętrzna jako instrument promocji]'', Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu nr 21
* Kall J. (1994).''Reklama'', PWE, Warszawa
* Kall J. (1998), ''Reklama'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
* Kiełbiewska A.(2020).[https://wuwr.pl/dzm/article/view/12708/11509, ''Grzeczność i arogancja jako strategie marketingowe w dyskursie publicznym]''
* Kiełbiewska A. (2020), ''[https://wuwr.pl/dzm/article/view/12708/11509 Grzeczność i arogancja jako strategie marketingowe w dyskursie publicznym]''
* Nowacka A., Nowacki R. (2007), ''Podstawy marketingu'', Difin, Warszawa
* Nowacka A., Nowacki R. (2007), ''Podstawy marketingu'', Difin, Warszawa
* Szlachetko H. Olzacki K. (2022).''Definicja legalna nośnika reklamowego i jego typów. Wnioski de lege lata i postulaty de lege ferenda'', "Krytyka Prawa", nr 2
* Szlachetko H., Olzacki K. (2022), ''Definicja legalna nośnika reklamowego i jego typów. Wnioski de lege lata i postulaty de lege ferenda'', Krytyka Prawa, nr 2
* Szymoniuk B. (2015).[https://agro.icm.edu.pl/agro/element/bwmeta1.element.agro-b3c9961d-c9cb-49d4-9f7a-f9b299a69fee/c/120-132.pdf ''Promocja zrównoważonej konsumpcji w wybranych państwach europejskich]'', nr 13
* Szymoniuk B. (2015), ''[https://agro.icm.edu.pl/agro/element/bwmeta1.element.agro-b3c9961d-c9cb-49d4-9f7a-f9b299a69fee/c/120-132.pdf Promocja zrównoważonej konsumpcji w wybranych państwach europejskich]'', Polityki Europejskie. Finanse i Marketing, nr 13
</noautolinks>
</noautolinks>



Aktualna wersja na dzień 19:37, 18 sty 2024

Potykacz reklamowy jest rodzajem reklamy zewnętrznej (z ang. outdoor, out of home - czyli na zewnątrz, "poza domem"), której celem jest przekazanie krótkiej informacji przechodnią, potencjalnym lub stałym klientom. Ma na celu poinformować wizualnie o ofercie danej marki, promocji lub nowościach oraz jego zadaniem jest przyciągnięcie klientów. Przekazywana informacja może być kolorowa, zabawna oraz powinna rzucać się w oczy aby trudno było ją przegapić (W. Ciechmowski 2011, s.73).

TL;DR

Potykacz reklamowy to forma reklamy zewnętrznej mająca na celu przyciągnięcie klientów poprzez przekazanie krótkiej informacji. Może mieć różne kształty i być wykonany z różnych materiałów. Potykacze reklamowe mogą być plastikowe, drewniane, metalowe, aluminiowe, kredowe, podświetlane lub informacyjne. Mają wiele zalet, takich jak łatwość i szybkość przekazu, szeroki zasięg i bezpośredni kontakt z klientem, ale także wady, takie jak mała widoczność, brak selektywności i niestabilność w trudnych warunkach atmosferycznych.

Potykacz reklamowy

Potykacz reklamowy (inaczej nazywany stojakiem, tablica kredowa, tablica stojąca) jest nośnikiem, którego z łatwością można przenieść w inne miejsce oraz w szybki sposób zmienić jego motyw. Ekspozycja jest niewielka, mieszczą się w rozmiarze od XS do XL, jej układ to połączone ze sobą na grzbiecie dwie płyty lub dwie tablice o płaskiej powierzchni. Przymocowane ze sobą przypomina kształtem literę A. Widnieje w różnych kształtach przypominających np. sztućce, narty, piwo, samochód. Umieszczane są w miejscach publicznych, w centrum miasta, drodze ruchu pieszych jak i również blisko danego przedsięwzięcia. Najlepiej eksponować w pobliżu lokali, sklepów, punktów sprzedaży. Wtedy staje się zachętą, która może zainteresować potencjalnych klientów. Tablice reklamowe mogą być umieszczane w innych przestrzeniach publicznych, w których porusza się wielu konsumentów.

Rodzaje potykaczy

  • Potykacze plastikowe o jedna z najpopularniejszych form tego typu nośnika reklamy. Płyty z tworzyw sztucznych (np. PVC) są odporne na warunki atmosferyczne i defekty mechaniczne. Na płycie plastikowej można umieścić dosłownie każdy komunikat reklamowy. Płyty to standardowe wymiary A1, B2 i B1, ale istnieje możliwość wykonania innych rozmiarów na specjalne zamówienie. Oferuje również łatwą obsługę i umieszczanie. Plastikowa podstawa jest nowoczesna i lekka, dzięki czemu można ją łatwo ustawić w dowolnym miejscu.
Potykacz reklamowy.jpeg
  • Potykacze drewniane są bardzo eleganckie. Projekt i wygląd drewnianej deski jest estetyczny. Modele z desek drewnianych mogą być wykonane ze specjalnym wygrawerowanym logo firmy. Deski drewniane są trwałe, a dzięki zastosowaniu specjalnych płynów są wodoodporne i ciężej je zniszczyć przez warunki atmosferyczne. Potykacz drewniany wykonywany jest z wysokiej jakości drewna, która jest odpowiednio zaimpregnowana co pozwala na dłuższy użytek właściciela.
  • Potykacze metalowe i aluminiowe - płyty tych potykaczy są najtrwalszymi z płyt.. Dzięki zastosowanym wysokiej jakości surowcom są odporne na ekstremalne warunki atmosferyczne oraz uszkodzenia mechaniczne. A dodatkowo wyposażone są w system ramek zatrzaskowych, dzięki czemu plakaty reklamowe lub inne treści reklamowe są dobrze zabezpieczone przed uszkodzeniami. Posiadają również antyrefleksyjną folię ochronną, która pozwala na czytelne wyeksponowanie treści.
  • Potykacze kredowe są szczególnie powszechną formą reklamy w branży restauracyjnej. Ten typ wyposażony jest w tablicę, którą można w każdej chwili zmienić, z aktualnymi informacjami o akcjach, promocjach i ofertach danej marki. Pozwala to codziennie przyciągać klientów nowymi ofertami bez konieczności dodatkowego drukowania. Tablice ogłoszeń to idealne rozwiązanie zarówno dla przedsiębiorców, których oferta stale się zmienia, jak i dla tych, którym zależy na nieprzerwanej aktualizacji informacji.
  • Potykacze podświetlane z korzyścią zachęcają klienta. Wyświetlanie treści marketingowych jest bardzo atrakcyjne gdyż widać je w dzień i w nocy. Nowoczesne wzornictwo, wysokiej jakości materiały oraz technologia oświetlenia, w której światło rozchodzi się równomiernie po całej powierzchni reklamy, sprawiają, że taki szyld jest nie tylko nośnikiem reklamy, ale również elementem wystroju pomieszczenia.
  • Potykacz informacyjny jego użyteczność zamyka się tylko do przekazu informacji. Kiedy myślisz o tablicach informacyjnych, od razu przychodzą na myśl znaki ostrzegające przed niebezpieczeństwem, na przykład: "Uwaga! Dziura!", ale tutaj tak się nie dzieje. Tablice informacyjne są używane w urzędach do przekazywania ważnych informacji. W marketingu każdy z powyższych plakatów może być wykorzystany do przekazania ważnych informacji, np. informacje o firmie, aktualnych ofertach czy nowych produktach (J. Szlachetko i in. 2022, s.187).

Treść na potykaczu reklamowym może promować wyłącznie

  • osoby,
  • przedsiębiorstwa,
  • towary,
  • usługi,
  • przedsięwzięcia,
  • ruchy społeczne.

Zalety potykacza reklamowego:

  • łatwy i szybki przekaz,
  • skuteczne dotarcie do klienta,
  • nie wymaga żadnej interakcji od klienta,
  • elastyczność,
  • szeroki zasięg,
  • bezpośredni kontakt z odbiorcami,
  • ekonomiczność.

Wady potykacza reklamowego

  • brak zgody architekta na instalację nośniku,
  • mała widoczność ze względu na rozmiary,
  • brak wiedzy na temat odbioru,
  • brak selektywności,
  • mało wytrzymały na trudne warunki atmosferyczne,
  • niestabilny (W. Ciechmowski 2011, s.74).


Potykacz reklamowyartykuły polecane
Ścianka reklamowaMateriały reklamoweŚrodki przekazu reklamyRodzaje reklamyTypy ogłoszeń reklamowychReklama prasowaMarketing partyzanckiReklama radiowaReklama telewizyjna

Bibliografia


Autor: Angelika Kowalik