Potykacz reklamowy: Różnice pomiędzy wersjami
m (Pozycjonowanie) |
m (cleanup bibliografii i rotten links) |
||
(Nie pokazano 4 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 46: | Linia 46: | ||
<noautolinks> | <noautolinks> | ||
* Altkorn J. (red.) (2006), ''Podstawy Marketingu'', Instytut Marketingu, Kraków | * Altkorn J. (red.) (2006), ''Podstawy Marketingu'', Instytut Marketingu, Kraków | ||
* Ciechomski W. | * Ciechomski W. (2011), ''[https://wshiu.pl/wp-content/uploads/2014/11/ZN_21.pdf Reklama zewnętrzna jako instrument promocji]'', Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu nr 21 | ||
* Kall J. ( | * Kall J. (1998), ''Reklama'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa | ||
* Kiełbiewska A.(2020) | * Kiełbiewska A. (2020), ''[https://wuwr.pl/dzm/article/view/12708/11509 Grzeczność i arogancja jako strategie marketingowe w dyskursie publicznym]'' | ||
* Nowacka A., Nowacki R. (2007), ''Podstawy marketingu'', Difin, Warszawa | * Nowacka A., Nowacki R. (2007), ''Podstawy marketingu'', Difin, Warszawa | ||
* Szlachetko H. Olzacki K. (2022) | * Szlachetko H., Olzacki K. (2022), ''Definicja legalna nośnika reklamowego i jego typów. Wnioski de lege lata i postulaty de lege ferenda'', Krytyka Prawa, nr 2 | ||
* Szymoniuk B. (2015) | * Szymoniuk B. (2015), ''[https://agro.icm.edu.pl/agro/element/bwmeta1.element.agro-b3c9961d-c9cb-49d4-9f7a-f9b299a69fee/c/120-132.pdf Promocja zrównoważonej konsumpcji w wybranych państwach europejskich]'', Polityki Europejskie. Finanse i Marketing, nr 13 | ||
</noautolinks> | </noautolinks> | ||
Aktualna wersja na dzień 19:37, 18 sty 2024
Potykacz reklamowy jest rodzajem reklamy zewnętrznej (z ang. outdoor, out of home - czyli na zewnątrz, "poza domem"), której celem jest przekazanie krótkiej informacji przechodnią, potencjalnym lub stałym klientom. Ma na celu poinformować wizualnie o ofercie danej marki, promocji lub nowościach oraz jego zadaniem jest przyciągnięcie klientów. Przekazywana informacja może być kolorowa, zabawna oraz powinna rzucać się w oczy aby trudno było ją przegapić (W. Ciechmowski 2011, s.73).
TL;DR
Potykacz reklamowy to forma reklamy zewnętrznej mająca na celu przyciągnięcie klientów poprzez przekazanie krótkiej informacji. Może mieć różne kształty i być wykonany z różnych materiałów. Potykacze reklamowe mogą być plastikowe, drewniane, metalowe, aluminiowe, kredowe, podświetlane lub informacyjne. Mają wiele zalet, takich jak łatwość i szybkość przekazu, szeroki zasięg i bezpośredni kontakt z klientem, ale także wady, takie jak mała widoczność, brak selektywności i niestabilność w trudnych warunkach atmosferycznych.
Potykacz reklamowy
Potykacz reklamowy (inaczej nazywany stojakiem, tablica kredowa, tablica stojąca) jest nośnikiem, którego z łatwością można przenieść w inne miejsce oraz w szybki sposób zmienić jego motyw. Ekspozycja jest niewielka, mieszczą się w rozmiarze od XS do XL, jej układ to połączone ze sobą na grzbiecie dwie płyty lub dwie tablice o płaskiej powierzchni. Przymocowane ze sobą przypomina kształtem literę A. Widnieje w różnych kształtach przypominających np. sztućce, narty, piwo, samochód. Umieszczane są w miejscach publicznych, w centrum miasta, drodze ruchu pieszych jak i również blisko danego przedsięwzięcia. Najlepiej eksponować w pobliżu lokali, sklepów, punktów sprzedaży. Wtedy staje się zachętą, która może zainteresować potencjalnych klientów. Tablice reklamowe mogą być umieszczane w innych przestrzeniach publicznych, w których porusza się wielu konsumentów.
Rodzaje potykaczy
- Potykacze plastikowe o jedna z najpopularniejszych form tego typu nośnika reklamy. Płyty z tworzyw sztucznych (np. PVC) są odporne na warunki atmosferyczne i defekty mechaniczne. Na płycie plastikowej można umieścić dosłownie każdy komunikat reklamowy. Płyty to standardowe wymiary A1, B2 i B1, ale istnieje możliwość wykonania innych rozmiarów na specjalne zamówienie. Oferuje również łatwą obsługę i umieszczanie. Plastikowa podstawa jest nowoczesna i lekka, dzięki czemu można ją łatwo ustawić w dowolnym miejscu.
- Potykacze drewniane są bardzo eleganckie. Projekt i wygląd drewnianej deski jest estetyczny. Modele z desek drewnianych mogą być wykonane ze specjalnym wygrawerowanym logo firmy. Deski drewniane są trwałe, a dzięki zastosowaniu specjalnych płynów są wodoodporne i ciężej je zniszczyć przez warunki atmosferyczne. Potykacz drewniany wykonywany jest z wysokiej jakości drewna, która jest odpowiednio zaimpregnowana co pozwala na dłuższy użytek właściciela.
- Potykacze metalowe i aluminiowe - płyty tych potykaczy są najtrwalszymi z płyt.. Dzięki zastosowanym wysokiej jakości surowcom są odporne na ekstremalne warunki atmosferyczne oraz uszkodzenia mechaniczne. A dodatkowo wyposażone są w system ramek zatrzaskowych, dzięki czemu plakaty reklamowe lub inne treści reklamowe są dobrze zabezpieczone przed uszkodzeniami. Posiadają również antyrefleksyjną folię ochronną, która pozwala na czytelne wyeksponowanie treści.
- Potykacze kredowe są szczególnie powszechną formą reklamy w branży restauracyjnej. Ten typ wyposażony jest w tablicę, którą można w każdej chwili zmienić, z aktualnymi informacjami o akcjach, promocjach i ofertach danej marki. Pozwala to codziennie przyciągać klientów nowymi ofertami bez konieczności dodatkowego drukowania. Tablice ogłoszeń to idealne rozwiązanie zarówno dla przedsiębiorców, których oferta stale się zmienia, jak i dla tych, którym zależy na nieprzerwanej aktualizacji informacji.
- Potykacze podświetlane z korzyścią zachęcają klienta. Wyświetlanie treści marketingowych jest bardzo atrakcyjne gdyż widać je w dzień i w nocy. Nowoczesne wzornictwo, wysokiej jakości materiały oraz technologia oświetlenia, w której światło rozchodzi się równomiernie po całej powierzchni reklamy, sprawiają, że taki szyld jest nie tylko nośnikiem reklamy, ale również elementem wystroju pomieszczenia.
- Potykacz informacyjny jego użyteczność zamyka się tylko do przekazu informacji. Kiedy myślisz o tablicach informacyjnych, od razu przychodzą na myśl znaki ostrzegające przed niebezpieczeństwem, na przykład: "Uwaga! Dziura!", ale tutaj tak się nie dzieje. Tablice informacyjne są używane w urzędach do przekazywania ważnych informacji. W marketingu każdy z powyższych plakatów może być wykorzystany do przekazania ważnych informacji, np. informacje o firmie, aktualnych ofertach czy nowych produktach (J. Szlachetko i in. 2022, s.187).
Treść na potykaczu reklamowym może promować wyłącznie
- osoby,
- przedsiębiorstwa,
- towary,
- usługi,
- przedsięwzięcia,
- ruchy społeczne.
Zalety potykacza reklamowego:
- łatwy i szybki przekaz,
- skuteczne dotarcie do klienta,
- nie wymaga żadnej interakcji od klienta,
- elastyczność,
- szeroki zasięg,
- bezpośredni kontakt z odbiorcami,
- ekonomiczność.
Wady potykacza reklamowego
- brak zgody architekta na instalację nośniku,
- mała widoczność ze względu na rozmiary,
- brak wiedzy na temat odbioru,
- brak selektywności,
- mało wytrzymały na trudne warunki atmosferyczne,
- niestabilny (W. Ciechmowski 2011, s.74).
Potykacz reklamowy — artykuły polecane |
Ścianka reklamowa — Materiały reklamowe — Środki przekazu reklamy — Rodzaje reklamy — Typy ogłoszeń reklamowych — Reklama prasowa — Marketing partyzancki — Reklama radiowa — Reklama telewizyjna |
Bibliografia
- Altkorn J. (red.) (2006), Podstawy Marketingu, Instytut Marketingu, Kraków
- Ciechomski W. (2011), Reklama zewnętrzna jako instrument promocji, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu nr 21
- Kall J. (1998), Reklama, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
- Kiełbiewska A. (2020), Grzeczność i arogancja jako strategie marketingowe w dyskursie publicznym
- Nowacka A., Nowacki R. (2007), Podstawy marketingu, Difin, Warszawa
- Szlachetko H., Olzacki K. (2022), Definicja legalna nośnika reklamowego i jego typów. Wnioski de lege lata i postulaty de lege ferenda, Krytyka Prawa, nr 2
- Szymoniuk B. (2015), Promocja zrównoważonej konsumpcji w wybranych państwach europejskich, Polityki Europejskie. Finanse i Marketing, nr 13
Autor: Angelika Kowalik