Zarządzanie kapitałem intelektualnym

Z Encyklopedia Zarządzania
Wersja z dnia 12:13, 19 maj 2020 autorstwa Sw (dyskusja | edycje) (Infobox update)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Zarządzanie kapitałem intelektualnym
Polecane artykuły


Kapitał intelektualny to termin oznaczający połączenie niematerialnych aktywów, które umożliwiają firmie funkcjonowanie i skuteczne konkurowanie na rynku, ponieważ zostały sformalizowane, uchwycone, zmuszone do działania i są stale wykorzystywane w celu stworzenia oferty o wyższej wartości dla klientów i udziałowców.

Rodzaje kapitału intelektualnego to: kapitał ludzki, kapitał strukturalny, kapitał relacyjny.

Koncepcja zarządzania kapitałem intelektualnym koncentruje się na identyfikacji wiedzy, organizacyjnym uczeniu się, oraz gromadzeniu wiedzy, i przy takim podejściu może być informatycznie wspomagana.

Efekty zastosowań

Koncepcja przynosi duże korzyści, jako narzędzie zarządzania personelem i realizacji strategii personalnej firmy.

Bibliografia

At work.png

To jest zalążek artykułu.
Jeśli posiadasz kompetencje i uprawnienia, możesz go rozbudować.
Usuń tę informację po rozbudowie hasła

Autor: Krzysztof Woźniak