Poziom jakości: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
mNie podano opisu zmian
 
(LinkTitles.)
Linia 1: Linia 1:
'''Poziom jakości''' to wartość jakości, możliwa do zmierzenia. To określony (przez klienta, producenta, wymagania prawne itp.) i zmierzony stan wykonania usługi bądź zakupionego towaru.
'''Poziom jakości''' to [[wartość]] jakości, możliwa do zmierzenia. To określony (przez klienta, producenta, wymagania prawne itp.) i zmierzony stan wykonania [[usługi]] bądź zakupionego towaru.


Na poziom jakości wpływają trzy czynniki:
Na poziom jakości wpływają trzy czynniki:
# '''Funkcjonalność''':
# '''Funkcjonalność''':
#* sprawność techniczna
#* [[sprawność]] techniczna
#* nowoczesność
#* nowoczesność
#* [[normalizacja]]
#* [[normalizacja]]
# '''Użyteczność''':
# '''[[Użyteczność]]''':
#* trwałość
#* trwałość
#* sprawność wykorzystania
#* sprawność wykorzystania
#* niezawodność działania
#* [[niezawodność]] działania
# '''Przydatność''':
# '''[[Przydatność]]''':
#* warunki eksploatacji
#* warunki eksploatacji
#* warunki społeczne
#* warunki społeczne
Linia 17: Linia 17:
==Bibliografia==
==Bibliografia==
* Iwasiewicz A., ''[[Zarządzanie]] jakością'', Wyd. Nauk. PWN, Warszawa-Kraków 1999
* Iwasiewicz A., ''[[Zarządzanie]] jakością'', Wyd. Nauk. PWN, Warszawa-Kraków 1999
* Karaszweski R., ''Zarządzanie jakością, Koncepcje, metody i narzędzia stosowane przez liderów światowego biznesu'', Wyd. "Dom Organizatora", Toruń 2005
* Karaszweski R., ''[[Zarządzanie jakością]], Koncepcje, metody i narzędzia stosowane przez liderów światowego biznesu'', Wyd. "Dom Organizatora", Toruń 2005


[[Kategoria:Zarządzanie jakością]]
[[Kategoria:Zarządzanie jakością]]

Wersja z 03:34, 21 maj 2020

Poziom jakości to wartość jakości, możliwa do zmierzenia. To określony (przez klienta, producenta, wymagania prawne itp.) i zmierzony stan wykonania usługi bądź zakupionego towaru.

Na poziom jakości wpływają trzy czynniki:

  1. Funkcjonalność:
  2. Użyteczność:
  3. Przydatność:
    • warunki eksploatacji
    • warunki społeczne
    • jednorodność jakości

Bibliografia

  • Iwasiewicz A., Zarządzanie jakością, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa-Kraków 1999
  • Karaszweski R., Zarządzanie jakością, Koncepcje, metody i narzędzia stosowane przez liderów światowego biznesu, Wyd. "Dom Organizatora", Toruń 2005

Autor: Barbara Zbyrad

At work.png

To jest zalążek artykułu.
Jeśli posiadasz kompetencje i uprawnienia, możesz go rozbudować.
Usuń tę informację po rozbudowie hasła