Zasady obiegu i archiwizowania dowodów księgowych: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Dodanie MetaData Description)
mNie podano opisu zmian
Linia 14: Linia 14:
}}
}}


{{disambig}}
Ten artykuł został podzielony na dwa:
Więcej na ten temat w:
* '''[[Obieg dokumentów księgowych]]''' - Obieg dokumentów księgowych obejmuje drogę od chwili ich sporządzenia albo wpływu do zakładu aż do momentu ich zadekretowania i przekazania do księgowania. W przypadku stwierdzenia, że dokumenty nie były skontrolowane, należy je zwrócić do właściwej komórki w celu uzupełnienia. Obieg dokumentów księgowych powinien odbywać się drogą najkrótszą i najprostszą. Wszelkie komórki organizacyjne na linii obiegu dokumentów księgowych powinny dążyć do skrócenia czasu ich opracowania i kontroli.
* [[Obieg dokumentów księgowych]]
* '''[[Archiwizacja dokumentów księgowych]]''' - Dowody księgowe, które stanowią podstawę zapisu w księgach rachunkowych, należy przechowywać w siedzibie jednostki gospodarczej przez cały rok obrotowy, a następnie archiwizować. Archiwizacja obejmuje: księgi rachunkowe wraz z dowodami, sprawozdania finansowe, dokumenty inwentaryzacyjne.
* [[Archiwizacja dokumentów księgowych]]


[[Kategoria:Dokumenty księgowe]]
[[Kategoria:Dokumenty księgowe]]

Wersja z 16:24, 20 paź 2023

Zasady obiegu i archiwizowania dowodów księgowych
Polecane artykuły

Ten artykuł został podzielony na dwa:

  • Obieg dokumentów księgowych - Obieg dokumentów księgowych obejmuje drogę od chwili ich sporządzenia albo wpływu do zakładu aż do momentu ich zadekretowania i przekazania do księgowania. W przypadku stwierdzenia, że dokumenty nie były skontrolowane, należy je zwrócić do właściwej komórki w celu uzupełnienia. Obieg dokumentów księgowych powinien odbywać się drogą najkrótszą i najprostszą. Wszelkie komórki organizacyjne na linii obiegu dokumentów księgowych powinny dążyć do skrócenia czasu ich opracowania i kontroli.
  • Archiwizacja dokumentów księgowych - Dowody księgowe, które stanowią podstawę zapisu w księgach rachunkowych, należy przechowywać w siedzibie jednostki gospodarczej przez cały rok obrotowy, a następnie archiwizować. Archiwizacja obejmuje: księgi rachunkowe wraz z dowodami, sprawozdania finansowe, dokumenty inwentaryzacyjne.